Novosti
Mateja Domitrović savjetuje zašto treba jesti smokve!

HIT VOĆE!

Mateja Domitrović savjetuje zašto treba jesti smokve!

Bilo svježa ili suha, smokva je bogata brojnim važnim vitaminima, a zašto se još smatra odličnom voćkom, otkrit će vam nova članica žirija i gastro novinarka omiljenog kulinarskog showa "Tri, dva, jedan - kuhaj!".

Sezona je rajskog voća smokvi koja obnavlja i osnažuje čovjeka, ali i održava njegovo zdravlje. To je biljka koja puno daje, a malo joj treba, te se može jesti svježa, ali i sušena i kao takvoj produžuje joj se vijek trajanja, no može se termički obrađivati i koristiti za pripremu, ne samo slatkih, već i slanih jela. 

Zašto i kada treba jesti smokve te koja tri načina pripreme su najbolja, otkriva Mateja Domitrović Sabo, nova članica žirija kulinarskog showa "Tri, dva, jedan - kuhaj!".

 

1. Smokve su dobre za kolače, ali i za džemove kao dodatak u nekom jelu!

Razlog tomu jest da se mogu kombinirati i svježe, ali i suhe, koje su uglavnom u nekim slanim kombinacijama. Njih je dobro prethodno malo i namočiti u prošeku ili vinu i mogu se dodati u toćeve.

2. Suhe i svježe smokve su super u svim slatkim kombinacijama!

Smokve mogu biti same za sebe ili uz sladoled, kremu od sira ili tako nešto, ali možemo napraviti i krostatu sa smokvmama ili tart. 

3. Salata sa smokvama, mozzarella, kozji sir, alcetto i rikola, odlična je kombinacija za ljetno osvježenje!

Smokve pašu uz sireve ili nakon jela uz čašu vina. Malo džema od smokve, dvije do tri vrste sira i eto vam savršen ručak.

4. Čokolada sa suhom smokvom - ako niste, morate probati!

Mnogi danas nisu ni svjesni koliko su suhe smokve dobre za zdravlje. One su prepune hranjivih sastojaka i vrlo ukusne, a mogu se koristiti za džemove, peciva, sladolede i čokoladu. Smokve su izuzetan izvor energije te potiču rad mozga, poboljšavaju koncentraciju i pamćenje.

 

Smokve sadrže sljedeće hranjive tvari:

  • Ugljikohidrati 
  • Bjelančevine 
  • Masnoće 
  • Vlakna 
  • Folacin 
  • Niacin 
  • Piridoksin 
  • Pantoten 
  • Vitamin C 
  • Vitamin K 
  • Kalij 
  • Kalcij 
  • Magnezij 
  • Cink 
  • Bakar 
  • Željezo 

Izdvojeno

Reci što misliš!