Peugeot 2008 DKR / Zvijer za napad na Dakar 2015.

Image
Foto: peugeot

Tri tjedna nakon uzbudljivih vijesti da su Peugeot, Red Bull i Total odlučili udružiti snage u reliju Dakar 2015. konačno je predstavljen automobil s kojim će Carlos Sainz i Cyril Despres branit boje momčadi Team Peugeot Total na tom reliju idućeg siječnja.

16.4.2014.
9:21
peugeot
VOYO logo

Ovaj pustinjski ratnik nepogrešivo podsjeća na cestovni crossover, ali mišićavijih linija i većih proporcija posebno prilagođenih izazovu koji je pred njim. Spektakularne linije plod su bliske suradnje stručnjaka u Peugeot dizajnerskom centru i odjelu za dizajn Peugeot Sporta, a sličnost pridošlice sa serijskom inačicom uistinu je zapanjujuća.

Konstruktorski tim Peugeot Sporta u vrlo je ranoj fazi razvoja morao odgovoriti na temeljno pitanje u pogledu pogona nove zvijeri: pogon na sva četiri ili dva kotača? Ta odluka je u konačnici utjecala na dizajn samog automobila u dva ključna područja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Proveli smo dubinsku analizu već postojećih rješenja u svijetu cross-country relija i usporedili prednosti različitih rješenja. Na kraju smo se odlučili za pristup vrlo različit od pristupa konkurencije. S obzirom na mogućnosti pogona na dva kotača u terenskoj vožnji i sposobnosti vožnje na pijesku, na kraju smo se odlučili za to rješenje. To nam je omogućilo postavljanje većih kotača i korištenje prednosti većeg hoda ovjesa". Zato se 2008 DKR ponosi Michelinovim gumama promjera 37-inča (gotovo 94 cm)!

Image
Foto: peugeot
Image
Foto: peugeot

Najveću poteškoću dizajnerima predstavljalo je prilagođavanje linija izvornika različitim tehničkim ograničenjima koja postavljaju zahtjevni tereni na kojima se vozi reli. Nadahnuti linijama 2008-ice stvorili su obris iz kojeg će nastati automobil u skladu s ograničenjima. Primjerice, 2008 DKR nema stražnja vrata, stoga više nalikuje nečemu što bi mogla biti coupé inačica modela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prenijeti dizajnerske elemente serijskog automobila na stražnji kraj novog automobila za Dakar pokazalo se jednostavnim, ali prednji je kraj dizajnerskom timu zadao mnoge glavobolje. Potreba za terenskom vožnjom uvjetovala je velik pristupni kut. To je značilo da prednji prevjes mora biti vrlo kratak, a to je rezultiralo prednjim krajem uvelike drukčijim od onog serijske inačice. Nasreću, tehničari su premjestiti neke dijelove koji bi predstavljali problem što je dalo slobodu dizajna prednjeg dijela, koji u što većoj mjeri nalikuje serijskom automobilu.

Image
Foto: peugeot
Image
Foto: peugeot

Carlos Sainz, koji se već sedam puta natjecao na reliju Dakar u bojama Red Bulla u automobilima s pogonom na dva ili sva četiri kotača, potpuno je svjestan tehničkih ograničenja povezanih sa zahtjevnim južnoameričkim etapama. Nakon što je posljednja dva Dakara odvozio u automobilima s pogonom na dva kotača, uvjeren je kako je to rješenje koje može donijeti pobjedu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dijelovi skriveni ispod karoserije zasad ostaju tajna, ali linije 2008 DKR-a koje oduzimaju dah, zasigurno će podići prašinu i prije nego što u pohode krene automobil u bojama Red Bulla i Totala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo