SAM VRH KLASE / Vozili smo novu Toyotu Yaris: Više od redizajna

Image

Ravno mjesec dana nakon što smo vozili novi Aygo, Toyota je na zapadu Njemačke organizirala testne vožnje svog bestselera kojeg su temeljito doradili, vizualno i tehnički.

1.8.2014.
12:15
VOYO logo

Sjeverna Rajna-Vestfalija, s glavnim gradom Dusseldorfom najbogatija je i najmnogoljudnija pokrajina Njemačke. Glavni grad, Dusseldorf, smješten je na ušću rijeke Düssel u Rajnu i središte je njemačke modne industrije, oglašivačkih agencija i multinacionalnih korporacija, pogotovo onih s dalekog istoka. Znamenitosti grada su arhitektonske i prekrasna su kulisa za predstavljanje i fotografiranje jednog vizualno atraktivnog proizvoda poput novog Yarisa, pogotovo trodijelna stambena zgrada, djelo svjetski slavnog arhitekta Franka Gehryja.

A kad govorimo o Yarisu tad nas je čak i iznenadilo kako ovu promjenu nazivaju u Toyoti. Kažu da je riječ o manjim promjenama (minor changes) iako je automobil doslovno rastavljen do zadnjeg šarafa i nanovo posložen kako bi i dalje bio sam vrh klase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Toyota Yaris

To je jasno već pri prvom susretu s automobilom. Prepoznatljivo dizajnirani prednji kraj u Toyotinom „keen Look“ stilu uvelike podsjeća na dosta veći Verso i tvori križnu strukturu. Ne tako ekstremno kao na Aygu ali dovoljno da bude prepoznat kao član nove generacije. Straga su redizajnirani branik i svjetla koja su sad u LED tehnologiji.

Iznutra je osnova ostala jednaka ali je zamjetan veliki kvalitativni korak naprijed. Materijali na prednjoj armaturi i vratima su sad vizualno i taktilno bolji i ugodniji, čak su neke kombinacije boja (pogotovo crvena) za Toyotu koju smo oduvijek percipirali kao konzervativnijeg proizvođača, ugodno i dobrodošlo iznenađenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Toyota Yaris

Razlika između paketa opreme dodatno je istaknuta većim brojem unutrašnjih kombinacija boja a i ovdje sad nalazimo mogućnost kombiniranja paketa opreme i različitih dizajnerskih paketa, Style i Lounge. Style je, kako mu i ime kaže više „šminkerski“ dok je Lounge orijentiran na one koji vole komfor i dodir luksuza.

Središnja konzola podignuta je za 23 mm kako bi se smanjila dužina ručice mjenjača za 30 mm, što osigurava bolju ergonomiju promjene brzina, a uz to je dodan i pretinac. Povećana je dijagonala dodirnog zaslona najnovijih Toyota Touch 2 multimedijskih sustava, sa 6,1 na 7 inča. Komfor je osjetno bolji dok jedine zamjerke u interijeru idu prema malom i nespretnom naslonu za ruke vozača i polugici žmigavaca koja je i dalje bez impulsnog režima rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velike promjene su ostale nevidljive ali se u vožnji itekako osjete. Kao prvo, karoserija je postala kruća dodavanjem 36 točkastih varova, nove stražnje torzijske osovine i poprečne grede ispod prednje konzole. Kad smo već kod ovjesa spomenimo i nove opruge, amortizere i nove graničnike hoda kotača zbog čega je sad vožnja neravnim cestama i svakodnevna borba po trotoarima za auto i vozača dosta bezbolnija.

Image
Image

Toyota Yaris

Ponudu motora čine četiri pogonske jedinice, svaka na svoj način posebno zanimljiva. Uvod u ponudu čini 1.0 litreni trocilindarski benzinac s VVTi tehnologijom i 69 KS. U odnosu na dosadašnju verziju poboljšana je toplinska iskoristivost a time i performanse, dok su smanjene vibracije, buka i emisija CO2 sa 110 na 99 g/km te na samo 95 g/km ako jer ugrađen sustav Stop & Start. Benzinski 1.33 s 99 i dizelski 1.4 motor s 90 KS podvrgnuti su sekundarnim modifikacijama s ciljem smanjenja buke i vibracija. Upareni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačima, čime je postignut idealni kompromis između performansi i potrošnje goriva. Veliki dio modelskog miksa Yarisa u zapadnoj Europi čini hibridna izvedenica i to čak jednu trećinu ukupne prodaje. Sad je prilagođen kako bi bio sukladan Euro 6 normi emisije, te se može pohvaliti još manjim ispustom CO2 od 75 g/km. Mjenjač je automatski, ugodan, s ipak prevelikom ručicom između sjedala (kod Aurisa i Priusa je to znatno elegantnije izvedeno).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U vožnji je Yaris ugodan, mehaničke promjene se osjete, pogotovo na testnoj ruti koja je vodila kroz sam centar Dusseldorfa ali i lokalnim cestama prema nizozemskoj granici. Nova kontrolna logika električkog servo sustava upravljanja iskorištava ovu krutost karoserije i unaprjeđenja ovjesa kako bi vozačima ponudio značajno bolji osjećaj upravljanja, odziv i preciznost, za više aktivnije iskustvo vožnje.

Novi Yaris već je na putu prema salonima u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toyota Touch 2

Dio je standardne opreme od srednjeg paketa. Uz 7” dodirni zaslon u boji uključuje audio komande i Bluetooth sučelje za mobilne telefone s funkcijom reprodukcije glazbe, te USB priključak.

Toyota Touch 2 with Go sustav nudi i unaprijeđeni navigacijski sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Toyota Touch

Preko Toyota Online funkcije, nudi mogućnost spajanja na proširenu ponudu usluga, uključujući Toyota Real Time Traffic, uz podršku kompanije TomTom, Google Street View, Panoramio i Google Local Search – najveću i najpotpuniju bazu na svijetu.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo