Test Tesla Model S / Impresivna limuzina na električni pogon

Image
Foto: Mato Pavličević

Velika limuzina na isključivo električni pogon impresionira svojom pojavom, tehnološkim rješenjima i performansama kakvih se ne bi postidio bilo koji supersportski automobil s konvencionalnim pogonom.

31.1.2015.
10:41
Mato Pavličević
VOYO logo

RWE, jedna od najvećih energetskih kompanija u Europi, upriličila je prezentaciju plana izgradnje punionica za elektromobile na strateškim lokacijama u Hrvatskoj, posebice na putovima prem moru i većim turističkim centrima. U sklopu toga imali smo prigodu isprobati svakako najatraktivniji elektromobil današnjice, Teslu S.  

Gotovo pet metara duga upadljiva limuzina s velikim 21-inčnim kotačima i kvakama koje se uvlače u karoseriju kako bi se dobila što bolja aerodinamika - zaista izgleda sjajno. Izvana se može usporediti s Porscheom Panamerom, a tehnički pokazuje put u budućnost. Jer, to je samo na prvi pogled automobil na kakve smo naučili. Da, ima četvora vrata, kotače i volan. I to je sve. Cjelokupna koncepcija vozila i priča oko Tesle je nešto sasvim drugačije. U Model S komotno se može smjestiti pet osoba. Kako je 600 kilograma teška baterija u potpunosti smještena u podnici vozila, prtljažni prostor ima sprijeda i straga, a zajedno zaprimaju najmanje 895 litara. Prednji prtljažnik po duljini zaprima čak dvije torbe za golf! S druge strane, sjedalima manjka profiliranosti iako su prilično velika - šteta što bolje ne drže u zavojima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preko velikog zaslona osjetljivog na dodir upravlja se gotovo svime, a na upravljaču se nalazi tek pokoja tipka. Zaslon promjera 17 inča, odnosno 43,2 centimetra, računalna je centrala Modela S i gotovo dvostruko veći od formata iPada. Kao i u Appleovoj zemlji brojnih čudesa, sadržaji na zaslonu mogu se pomicati, s dva prsta povećavati i smanjivati, novi sadržaji iskaču dodirom prsta, automobil je neprekinuto povezan na internet, omogućuje pregledavanje web-sadržaja, slušanje željenih pjesama... Zahvaljujući sjajnoj grafici i brzom vremenu odaziva, nudi golemo i drukčije zadovoljstvo korištenja automobila.

Sve to postaje manje bitno nakon što krenete s mjesta, a krenut ćete silovito - uz trenutan osjet potiska uz sjedalo. Električni trofazni motor smješten je straga i pogoni stražnje kotače. Iako znamo osnove elektrotehnike i znamo da elektromotori razvijaju moment od dna okretaja, način na koji Tesla ubrzava ostavlja bez teksta. Papučica gasa u biti je potenciometar, čim skinete nogu s nje slijedi snažno kočenje motorom i tek se u posljednjim metrima potrebno poslužiti kočnicom. To donosi dvostruku korist: puni baterije i štedi kočnice.Tu dodajmo i ubrzanje u gotovo potpunoj tišini. Upadljiv je izostanak svih zvukova, a koliko je unutrašnjost dobro izolirana najbolje pokazuje i zvuk kotrljanja guma i šum vjetra koji postaju primjetni tek pri većim brzinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tesla se vozi s lakoćom - iako prazan teži 2100 kg, kao da je perolaka, a može se normalno “kotrljati” cestom oko 350 km iako je prema tvorničkoj deklaraciji doseg oko 500 km. Zatim slijedi punjenje, što može predstavljati problem u Hrvatskoj. Ta važna stavka zapravo je jedina zapreka sve većem broju ovakvih automobila na našim cestama. Uz manji broj javnih punionica u nekim gradovima (Labin, Vukovar, Zagreb), koje se mogu izbrojati na prste jedne ruke, vlasnici su uglavnom osuđeni na obnovu baterije iz kućnih utičnica. Trebaju nam brzi punjači, tzv. superchargeri (85 kW, a testiraju se i punjači snage do 150 kW) koji napune bateriju za nekih pola sata.

I sama nabava Tesle je poseban doživljaj jer nemate klasične autosalone. Pregledan a opet inovativan web-sadržaj proizvođača nudi pregršt opcija za odabir i konfiguriranje vlastitog modela. Tri su opcije, ovisno o snazi pogonskog sustava i baterije, po cijenama od 52.000 eura, preko 60.000 eura do 70.000 eura za najskuplji model.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon uplate pologa počinje izrada automobila koji ste složili u prethodnom koraku, a ovisno o listama čekanja (od tri mjeseca do godine dana), možete ga pokupiti u nizozemskom Tilburgu - jedinom proizvodnom pogonu Tesle u Europi, gdje se slažu dijelovi dobiveni iz SAD-a.

Tehničke karakteristike

Motor:  Elektromotor 85 kWh

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga:  310 kW/421 KS

Okretni moment: 600 Nm @ 0-5300 o/min

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: 1-brzinski 9.73:1

Dimenzije: 4976 x 1963 x 1435 mm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prtljažnik: 895 l

Maksimalna brzina: 210 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ubrzanje 0-100 km/h:  4,4 s

Ubrzanje 80-120 km/h: 2,6 s

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošnja:  25 kW/100 km

Emisija CO2: 0 g/km

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo