pukovnik hrženjak nakon nesreće / 'Avion je bio potpuno neupravljiv, nastojao sam samo izbjeći kuće'

Stanko Hrženjak, pilot MiG-a 21 koji je popodne pao kod Donje Lomnice, izjavio je kako je sa zrakoplovom bilo sve u redu prije polijetanja iz zračne luke Zemunik, ali mu je nedaleko Zagreba otkazao hidraulični sustav, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom, zbog čega se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području.

5.8.2014.
19:01
VOYO logo

U zrakoplovnoj bazi na Plesu sazvana je hitna konferencija za novinare minsitarstva obrane. MiG 21 kojim je pilotirao pukovnik Stanko Hrženjak - imao je prilikom slijetanja problem s hidraulikom. Uslijedio je požar na motoru koji se, kažu, rijetko događa. Pilot je pokuša usmjeriti avion izvan naselja. Čak dva povjerenstva istražuju nesreću.

Što mu se događalo na letu iz Zadra, opisao je i sam pilot pukovnik Stanko Hrženjak, potvrdivši da je na avionu otkazala i glavna i pomoćna hidraulika.

"Došlo je do otkaza osnovnog hidrouređaja, nakon čega postoji procedura koje sam se pridržavao di sam pokušao izvući trap, a kad sam to uspio došlo je do otkaza pomoćnog hidrosustava. Išao sam na najkraći mogući put za slijetanje, izbjegavajući u cijeloj priči područje Velike Gorice, no je došlo do eksplozije u motoru. Dim je ispunio kabinu i uključio se signalizator opasnih režima. Bio sam na 500 metara visine, pri brzini od 400 kilometara na sat. Ispod mene su bile kuće pa sam čekao da ih prođem i na visini od 200 metara sam se katapultirao. Pa sam 20 metara od aviona i prvo sam pogledao gdje je pao avion, da nije pao na nečiju kuću ", rekao je Hrženjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Image
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

Pilot srušenog MiG-a Stanko Hrženjak

Iako problema nije bilo pri polijetanju, Hrženjak je rekao da ih je bilo  kada je u utorak ujutro s drugim zrakoplovom, jednim od remontiranih u Ukrajini sletao u Zemunik. Također se radilo o problemima sa stajnim trapom, ali tvrdi kako je to relativno normalna situacija pa je samo nadletio bazu kako bi sa zemlje dobio vizualnu potvrdu je li trap izašao. 

I pukovnik Hrženjak i zapovjednik HRZ-a Dražen Šćuri napomenuli su kako je avionu koji se srušio istekao vremenski rok trajanja, ali ne i radni. Vremenski je produljen lani u kolovozu i isticao je 15. kolovoza ove godine i vjerojatno bi još bio produljen jer je avion radno još bio sposoban i dosad odradio oko 60 do 70 posto naleta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve je u skladu s pravilima i dopušteno mu je letjeti", rekao je Šćuri dodajući kako su postojećim MiG-ovima poput ovog morali produljivati vremenske rokove dijelom i zbog kašnjenja remonta na MiG-ovima koji su bili zapeli na remontu u Ukrajini.

Image
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Image
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

Srušio se vojni zrakoplov

"Avion je star preko 30 godina, ali bio je u potpunosti ispravan, a osnovano Povjerenstvo će utvrditi što se i zašto dogodilo" rekao je Šćuri dodajući da je pilot zbog svog iskustva spasio život sebi, a vjeorjatno i drugima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrženjak je zaključio: Ja sam pilot već 25 godina na ovakvom tipu aviona, a rizik letenja na njima preuzimam na sebe.

O nesreći je obaviješten ministar obrane Ante Kotromanović te su formirana dva povjerenstva koja će utvrditi razloge nesreće. Jedno će povjerenstvo nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, dok će se drugo baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL
Image
Foto: RTL

Pao vojni zrakoplov

Borbeni zrakoplov MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, prilikom povratka sa zadaće pao je u 14:47 sati na području Donje Lomnice nedaleko od Velike Gorice.

Riječ je o zrakoplovu HRZ koji nije bio na remontu u Ukrajini, a došlo je do zatajenja stajnog trapa i zapaljenja zrakoplova.

Zrakoplov se zapalio u zraku, nakon čega se pilot katapultirao, a avion se raspao na tri dijela. Jedan dio aviona pao je 50 metara od kuće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, u zrakoplovnu bazu Ratnog zrakoplovstva na Plesu je prije mjesec dana s remonta iz Ukrajine stiglo sedam MiG-ova 21, no avion koji se danas srušio nije bio među njima.




Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo

Još iz rubrike