Rat trgovačkih lanaca / Počela bitka divova za opremanje kućanstava u Hrvatskoj!

Počela je bitka divova za opremanje kućanstava u Hrvatskoj. Švedska Ikea dva dana prije otvorenja javnosti je predstavila što nudi dok je nekoliko kilometara dalje na istoku Zagreba četvrtu hrvatsku podružnicu otvorio već prisutan lanac Emmezeta. Ima li mjesta za sve na hrvatskom tržištu?

19.8.2014.
18:59
VOYO logo

U velika kolica stat će tek neki od 9 i pol tisuća artikala koje će za dva dana kupcima u Hrvatskoj ponuditi švedski div Ikea.

U centar koji nudi gotovo sve zamislivo za opremanje doma, od najsitnijih detalja do čitavih soba -  Ikea je uložila 100 milijuna eura. Potrošače će kažu – osvojiti kvalitetnim proizvodima i prihvatljivom cijenom, pa i restoranom gdje kupci mogu predahnuti. Ambiciozni su već u prvoj godini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Cilj je da imamo 60 mil eur i 3 mil posjetitelja. Sad treba vidit koliko ćemo od toga pretvoriti u kupce", kazao je Igor Štefanac (IKEA).

Ono što je sigurno – dnevne i spavaće sobe nova su maloprodajna arena velikih igrača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tržišna bitka za opremanje hrvatskih domova bit će vrlo zanimljiva. Ikein centar u ZG među 20 je najvećih od ukupno 340 trgovina tog proizvođača u svijetu. Nekoliko kilometara dalje, svoju četvrtu trgovinu otvorila je Emmezeta. Do kraja godine bit će ih 7.

"Dosad smo prodavali po 3, sada računamo da ćemo prodavati godišnje 6 milijuna artikala, sad si to preračunajte u posjetitelje", pojasnio je Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete Hrvatska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim brojčane nadmoći u podružnicama, ostvarene ulaganjem 150 milijuna eura, ovaj međunarodni lanac igra i na kartu kućne tehnike koju konkurencija nema. Ono u čemu se dva diva slažu – Hrvatska je malo, ali dovoljno tržište.

"Mi se susrećemo na mnogim tržištima u svijetu tako da poznamo se dobro, i nema straha. Najvše će profitirati kupci od borbe cijenama i kvalitetom", dodao je Školnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A kome će se prikloniti oni? Najvažniji kriteriji obično su cijena, dizajn i velika ponuda.

A ponekad i ništa - ako se pita domaće proizvođače namještaja. Pokrenuli su kampanju kojom, kažu – žele zaštititi hrvatsku drvnu idnustriju.

"Bilo koji uvozni proizvod koji pronađete na tržištu, hrvatski proizvođači putem webshopa 'hrvatskinamjestaj.hr' proizvest će ga za 10 posto nižu cijenu", rekao je Alen Alić, predstavnik udruženja hrvatskih proizvođača namještaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No iako s nekima surađuju -  upravo su visoke cijene i male količine – ono što Ikea i Emmezeta ističu kao glavne boljke hrvatskih proizvođača.

Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo