ministar na kušnji / Hajdaš Dončić za RTL: Ako monetizacija ne uspije, dajem otkaz!

Drugi pokušaj za privatizaciju Croatia Airlinesa nakon što je prvi neslavno propao! Zašto bi itko sada bio zainteresiran za kupnju dijela nacionalne kompanije - Vladin adut ovaj put je pozitivno poslovanje!

9.10.2014.
19:14
VOYO logo

Iza ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića koji je večerašnji gost RTL-a Danas već je jedan neslavni pokušaj privatizacije aviokompanije, HŽ Carga, a i monetizacija autocesta, koja bi mogla biti njegov 'krimen'. Pogledajte kako objašnjava svoje 'propale pokušaje'.

Prije godinu dana, u istom ovom mjesecu ste rekli da će privatizacija biti gotovo za osam do deset mjeseci. To vam nije pošlo za rukom. Zašto i jeste li nezadovoljni?

To sam mislio na postupak privatizacije, ne sama privatizaciju. Dakle, mi ne mislimo rasprodavati nacionalnu imovinu ispod cijene ukoliko nismo zadovoljni sa ponudom, mi ne srljamo 'grlom u jagode'. Jedan takav primjer je bila i privatizacija HŽ Carga kad smo procijenili da uvjeti za državi nisu povoljni i mi smo od te privatizacije onda odustali.

Što se tiče Croatia Airlinesa, situacija je drukčija, malo su drugačije okolnosti. CA dobro provodi plan i program restrukturiranja već drugu godinu, smanjen je broj zaposlenih sa 1100 na 950, financijski rezultati su pozitivni i očekujem sada da bi mogao biti veći interes...

Hoćete li si sada ponovno zadati neki rok, kao što ste napravili prošle godine?

Mi moramo tako i tako taj cijeli proces završiti u osam do deset mjeseci, samo ja uvijek ne kažem da će taj proces uspješno završiti, osobito u zračnom prometu to ovisi o puno parametara . Jedan dobar podatak je da svake godine desetak aviokompanija propadne, no isto toliko ih nastane. Pitanje je da li sadašnja Croatia Airlines s ovoliko aviona i s osobljem koje je vrhunski istrenirano, može biti dovoljno atraktivna, da privuče jednog dobrog partnera za dokapitalizaciju, time proširi mrežu i samim time donese neku dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu.

Draga stvar koja bi se mogla zakomplicirati je monetizacija autocesta, sada je krenulo skupljanje potpisa za referendum, jeste li uplašeni?

Nisam uplašen, ja sam čovjek koji se po prirodi ne boji takvih stvari, ali smatram da je pravo građana da na referendumu kažu neka svoja razmišljanja. Isto tako ću reći da stvari postaju iracionalne. Ako sada imamo dug koji je 33 milijarde kuna i ako taj dug raste i treba nam da vratimo ne samo 60 milijardi kuna za X godina, tu moramo računati da trošak održavanja i mnoge druge parametre.

S jedne strane imamo priču 'ajmo zatvoriti dug sada, kada on iznosi 30 milijardi kuna', ili ga ostaviti budućim generacijama kada će on iznositi 90 milijardi kn. Autoceste ionako ostaju hrvatsko vlasništvo.

Htio bi naglasiti nešto što prolazi ispod radara, ispod žita... Autoceste su sada u koncesiji, sam je koncesionar HAC i ARZ, dakle mi samo mijenjamo koncesionara jer smatramo da privatni koncesionar može dati dovoljno novaca da zatvorimo nepovoljne kredite svima. Odluka je vrlo jednostavna - želimo li se dalje zaduživati, nepovoljnije, ili želimo po prvi puta u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug.

Nekada ste govorili da ukoliko monetizacija ne uspije, da ćete ponuditi ostavku?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ja sam rekao da ukoliko budemo zadovoljni sa ponudom koju ćemo dobiti od potencijalnog koncesionara, i ako Vlada RH nju ne prihvati, a ja osobno smatram da je ta ponuda dobra, onda ću ponuditi svoj mandat na raspolaganje premijeru. Isključivo pod uvjetom da ponuda bude dobra, i da iz nekih razloga, ona ne bude prihvaćena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo