čitajte deklaracije / Budite na oprezu: Jeftiniji limun uvezen iz Turske je kancerogen!

Image
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

"Pročitajte deklaracije na proizvodima, nije uvijek povoljnije ono što je jeftinije, a ako nema deklaracije na proizvodu, tražite od trgovca da je postavi i da vam je predoči", savjet je ROZP-a

1.11.2014.
14:25
Marko Mrkonjic/PIXSELL
VOYO logo

Regionalna organizacija za zaštitu potrošača (ROZP) upozorila je danas da se na tržištu prodaje limun iz Turske tretiran po zdravlje opasnim fungicidom, zbog čega je kod kupnje nužno pažljivo pročitati deklaraciju.

"Pročitajte deklaracije na proizvodima, nije uvijek povoljnije ono što je jeftinije, a ako nema deklaracije na proizvodu, tražite od trgovca da je postavi i da vam je predoči", savjet je ROZP-a u povodu nestašice limuna na svjetskom tržištu i s tim povezanog rasta cijena, ali i prodaje limuna tretiranih fungicidima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U priopćenju ZORP-a, koji okuplja udruge za zaštitu potrošača iz pet jugozapadnih županija, a sjednište ima u Karlovcu, podsjeća se da mnoge generacije potrošača pamte razne nestašice, pa i nestašice limuna i banana 80-tih godina, ali i da je tog voća ipak, "iz nepoznatih razloga, uvijek bilo u Slunju".

"Slična situacija se pojavila i sada, ali su se trgovci snašli pa potrošači ne moraju ići u Slunj po limun. Uvezli su jeftiniji limun iz Turske, ali na deklaraciji tih limuna piše: 'ne koristiti koru, limun je tretiran imazalilom'", piše u priopćenju ROZP-a. Upozorava se, međutim, da je deklaracija je napisana sitnim, jedva čitljivim slovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ROZP tvrdi da imazalil kod dojenčadi i male djece izaziva probleme u središnjem živčanom sustavu, da je kancerogen te da kod odraslih djeluje loše na reproduktivne organe.

"To je fungicid koji prodire kroz koru na cijeli plod limuna, vrlo je stabilan, čak i na višim temperaturama. Zato savjetujemo potrošačima da kao korektivni faktor tržišta imaju pravo na informiran izbor roba koje će kupovati. Potrošači imaju pravo odlučivati kako, na što i gdje će trošiti svoj novac", kaže se u priopćenju naslova "Isplati li se kupovati jeftinije?".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo