ogorčeni krađama / Fotografije kradljivaca u trgovinama: Zaštita ili kršenje ljudskih prava?

Image
Foto: emedjimurje.hr

Krađe u trgovačkim centrima sve su češće, a na listi najpoželjnijih sustava zaštite artikala od krađe, nalazi se elektronička zaštita robe. Posljednje iznenađenje kupcima ovih dana je susret s najnovijim principom zaštite. U jednoj prodavaonici odlučili isprintati fotografije lopova s videozapisa te ih zalijepiti na nekoliko polica s proizvodima, i to s natpisom 'oprez, krade'.

26.11.2014.
16:41
emedjimurje.hr
VOYO logo

Krađe u trgovačkim centrima sve su češće, odnosno broj takvih kaznenih djela u posljednjih mjesec dana je u velikom porastu, kazao je Krešimir Jurčević načelnik Policijske postaje Čakovec, a prenosi emedjimurje.hr.

'Scenarij' je takav da lopovi prate kupce koji razgledavaju robu, a torbica s novčanikom se u većini slučajeva nalazi u kolicima. U jednom trenutku žrtva zna ostaviti kolica bez nadzora kako bi uzela nešto s police, ali upravo takve osobe nalaze se pod 'prismotrom' lopova, i to je trenutak koji oni koriste. Isto tako, trgovci se žali da su lopovi sve drskiji i u krađama artikala s polica prodavaonica. Kako bi spriječili velik broj krađa, pojedini trgovački lanci svoje su proizvode počeli štititi na razne zanimljive načine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na listi najpoželjnijih sustava zaštite artikala od krađe, nalazi se elektronička zaštita robe. Njezine su prednosti brojne, osim što sprječava krađu, omogućava slobodno izlaganje robe i njezinu dostupnost kupcima koji ne moraju čekati na prodavača da im robu pokaže, što pak trgovačkom osoblju ostavlja više prostora i vremena da se posvete kupcima. Radi li se o zakonskoj zaštiti ili se 'Lice s tjeralice' na policama s trgovačkom robom uz natpis 'Oprez, krade' ne smije javno izlagati?

Image
Foto: emedjimurje.hr
Image
Foto: emedjimurje.hr

Kradljivci u trgovini

Isto tako u posljednje vrijeme, osim uobičajenog videonazdora, elektronske i magnetske zaštite, u gradskim trgovinama, kupci se susreću s praznim kutijama artikala, koje je moguće dobiti tek po pozivu trgovca. No, posljednje iznenađenje kupcima ovih dana je susret s najnovijim principom zaštite, recimo u čakovečkom Maxi Konzumu, piše emedjimurje.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lopovi kradu gotovo sve, a posebno kavu i alkohol. "Nestaju flaše skupocjenog vina i 'žestice', koje smo pokušali zaštiti posebnim magnetskim čepovima, a iako alkoholna pića držimo pod ključem, lopovi i tu znaju ući", rekli su nam u jednoj od trgovina i gotovo je nemoguće doskočiti njihovim radnjama.

Stoga je zanimljiv je i slučaj Konzumove prodavaonice, gdje su ogorčeni stalnim krađama, odlučili isprintati fotografije lopova s videozapisa te ih zalijepiti na nekoliko polica s proizvodima, i to s natpisom 'oprez, krade'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tomu jesu li u Konzumu ispravno postupili raspitali smo se na policiji, ali i kod Općinskog državnog odvjetništva gdje su nam kazali kako postoje u Kaznenom zakonu postoje dva članka koji reguliraju iznošenje činjenica koje mogu škoditi časti i ugledu, a to bi se moglo podvesti i u ovom slučaju objave fotografija. To su 'Sramoćenje"' (čl. 148 KZ) i 'Kleveta' (čl. 149. KZ). Bitna je odredba stavka (3) kod 'Sramoćenja' koja govori da NEMA kaznenog djela ako se dokaže istinitost tvrdnje, a Konzum vjerojatno ima dokaz kad ima snimku, dodaje emedjimurje.hr.

Članak o Kleveti govori da se radi o kaznenom djelu ako se iznose NEISTINITE činjenice, što u ovom slučaju također nije, jer postoje snimke da čovjek doista krade. Članak 150. Kaznenog zakona govori da se kaznena djela protiv časti i ugleda, dakle i 'Sramoćenje' i 'Kleveta' progone po privatnoj tužbi, odnosno niti policija niti državno odvjetništvo ne postupaju po službenoj dužnosti, nego osoba koja se smatra oštećenom mora sama podnijeti 'privatnu' tužbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, čisto sumnjamo da će se 'operateri' iz Konzuma odlučiti na nešto takvo s obzirom na to u kakvom su 'časnom' poslu snimljeni. Na kraju još jednom spomenimo i to da se bliži prosinac, blagdanski mjesec, u kojem se pojačano troši, a iz policije upozoravaju na to da se malo više pažnje posveti tomu gdje držite torbicu ili novčanik kada šećete trgovačkim centrima.

Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo