ministar zaboravio / Monetizacija je trebala biti Vladin pothvat, uspjeh se jamčio i foteljom!

Monetizacija autocesta trebala je biti najveći pothvat u mandatu Kukuriku Vlade. Uporno je premijer ponavljao građanima da će u suprotnom na 4 milijarde eura cestarskih dugova – platiti još toliko kamata

13.3.2015.
18:48
VOYO logo

Monetizacija autocesta trebala je biti najveći pothvat u mandatu Kukuriku Vlade.

"Ako Hrvati misle plaćati, naročito oni mlađi od 52 godine, koji štede u mirovinskim stupovima, ako žele plaćati kamatu sljedećih 25 godina u Paris, London, Milano, Basel, platit još jednu glavnicu, da nas iskamatare - super! Ali ja nekako mislim da su Hrvati veći račundžije", izjavio je 3. studenog 2014. premijer Vlade ZoranMilanović.

Kako bi smanjila javni dug, država je počela pregovarati s tri moćna konzorcija – GoldmanSachsom praćenim hrvatskim mirovinskim fondovima, austrijskim Strabagom i australskom Mekori grupom. Cijena monetizacije – najmanje dvije i pol milijarde eura. Uspjeh je ministar prometa uvjetno jamčio i foteljom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako tu ponudu vlada RH ne prihvati, a ja osobno smatram da je ta ponuda dobra, onda ću ja ponuditi svoj mandat na raspolaganje premijeru", kazao je za RTL Danas 9. listopada 2014. ministar SinišaHajdašDončić.

Protivnici monetizacije počeli su skupljati potpise za referendum, a dok se SDP na to nije obazirao, partnerski HNS nabrzinu se ogradio da neće siliti koncesiju autocesta pod svaku cijenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Glas građana uvijek treba slušati i slušat ćemo ga i u ovom slučaju", poručila je 14. listopada potpredsjednica Vlade Vesna Pusić.

Iako je za referendum prikupljeno dovoljno potpisa – Sabor je odluku prepustio Ustavnom sudu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image



RTL-ovaanketa pokazala je da najviše građana, njih 27 i pol posto želi da autoceste ostanu državne i da se uvedu vinjete. Prodaju 51 posto dionica HAC-ONC-a građanima i mirovincima podržalo je njih 25 posto. 19 posto založilo se da sve ostane isto, 13 da koncesiju dobiju mirovinski fondovi, a monetizaciju je pozdravilo tek 3 posto građana. Shvativši da je otpor velik, ministar mijenja taktiku.

"Mi ćemo morati dići cijenu goriva 40 lipa, ja ću biti vrlo iskren i vrlo otvoren jer ne možemo staviti ili riskirat projekte u željezničkoj infrastrukturi", kazao je Hajdaš Dončić 10. prosinca.

No zanimljivo je da scenarij drastičnog poskupljenja goriva Hajdaš Dončić više ne spominje. Kao opciju B ubrzo je predstavio prodaju 51 posto dionica HAC-ONC-a građanima i mirovincima – što je sad premijer preinačio u konačno rješenje.

Više o temi: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo