Iskusni piloti tvrde / Pravilo o dvije osobe u kokpitu besmisleno: 'Pilot i dalje može srušiti avion'

Image
Foto: Nicolas Armer/DPA/PIXSELL

Iskusni piloti govore da se ovdje radi o 'prividnom aktivizmu' koji bi trebao umiriti javnost. 'Ako pilot hoće, može zrakoplov za dvije sekunde nepovratno srušiti' koristeći upravljač ili kormilo ili isključivanjem motora u kritičnom trenutku

29.3.2015.
17:02
Nicolas Armer/DPA/PIXSELL
VOYO logo

Nakon što je kopilot s psihičkim problemima srušio zrakoplov Germanwingsa mnoge zrakoplovne tvrtke požurile su uvesti pravilo da u pilotskoj kabini uvijek moraju biti dva člana posade, ali iskusni piloti to drže besmislenim jer i tada jedan pilot može u svakom trenutku srušiti zrakoplov, piše u nedjelju njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Čovjek uvijek traga za rješenjem, pogotovo nakon velike katastrofe poput one leta 4U 9525 u kojoj je u francuskim Alpama poginulo 150 ljudi, a problem sada pokušava riješiti cijela zajednica zračnih prijevoznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema nalazima francuskih istražitelja kopilot Andreas Lubitz je namjerno usmjerio Airbus A320 u planinu, a posljednje minute je bio sam u kokpitu u koji nije htio pustiti kapetana leta koji je otišao u toalet.

Tko traži brzi odgovor, nalazi brzi odgovor: u svakom trenutku u kokpitu moraju biti dvije osobe, piše FAZ. Budući da uglavnom zbog štednje u zrakoplovu nema tri pilota, ubuduće bi najmanje jedan stjuard ili stjuardesa došli u kokpit kako bi spriječili nesreće poput one u Francuskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Američke zrakoplovne kompanije već dulje imaju to pravilo, a sada se pridružuju i europske tvrtke poput Easyjeta i Norwegiana, Ryanaira i Air Berlina te Lufthanse i Germanwingsa.

"To zvuči dobro, trebalo bi umiriti. Samo, ne donosi ništa", piše FAZ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iskusni piloti govore da se ovdje radi o "prividnom aktivizmu" koji bi trebao umiriti javnost.

"Ako pilot hoće može zrakoplov za dvije sekunde nepovratno srušiti" koristeći upravljač ili kormilo ili isključivanjem motora u kritičnom trenutku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri tome stjuardesa ne može učiniti ništa jer nema pojma o tome što pilot radi, a pogotovo ne može ništa protiv toga poduzeti.

"Protiv psihički oboljelog pilota koji je odlučio izvršiti samoubojstvo stjuardesa je bespomoćna", navodi FAZ riječi pilota.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako se hoće povećati sigurnost mora se dokazati da su redoviti psihijatrijski testovi svrhoviti, a naprosto staviti stjuardesu da sjedi u pilotskoj kabini je besmisleno.

Glasnogovornik Air Francea upozorio je na opasnost od više birokracije i novih propisa koji su u slučaju problema nekorisni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplovni stručnjak koji je zatražio da ostane neimenovan čvrsto smatra: "To ne daje niti 0,01 posto više sigurnosti".

Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo