ZADIVLJUJUĆE OTKRIĆE / Imamo dokaze: astronomi pronašli molekule potrebne za nastanak života!

Foto: thinkstockphotos.com

Bogatstvo organskog materijala otkriva da sunčev sustav Zemlje nije jedini koji sadrži te složene molekule i daje nam za vjerovati da sastojci potrebni za razvoj života možda postoje diljem svemira

9.4.2015.
thinkstockphotos.com

Složene organske molekule koje pomažu u formiranju "građevnog materijala" potrebnog za nastanak života otkrivene su u sustavu mlade zvijezde, a to otkriće sugerira da uvjeti koji su pogodovali nastanku Zemlje i Sunca nisu jedinstveni, doznaje se iz studije objavljene u časopisu Nature.

"Sada imamo dokaze da ta ista kemija postoji i drugdje u svemiru, u područjima koja bi mogla formirati sunčeve sustave ne različite od našeg", kazala je KarinOeberg, glavna autorica studije.

Koristeći precizan teleskop ALMA (Atacama Large Millimeter Array) u Čileu, koji može otkriti milimetar duge valne dužine koje otpuštaju molekule u svemiru, znanstvenici su istražili rotirajući disk plina koji okružuje zvijezdu MWC 480. S obzirom na njihov oblik i veličinu, molekule emitiraju različite valne dužine, zbog čega je moguće razlikovati jedan kemijski spoj od drugog. Znanstvenici su otkrili metil cijanid, organski spoj sastavljen od vodika, ugljika i dušika - tri ključna elementa potrebna za izgradnju DNK.

Znanstvenici su zadivljeni jer ne samo što organski materijal pronađen oko mlade zvijezde preživljava, on "cvate" u količinama nešto većim od onih za koje se vjeruje da su postojale u našem ranom sunčevom sustavu. To bogatstvo organskog materijala otkriva da sunčev sustav Zemlje nije jedini koji sadrži te složene molekule i daje nam za vjerovati da sastojci potrebni za razvoj života možda postoje diljem svemira.

"Vrlo bogata organska kemija u mladom sunčevom sustavu je daleko od toga da bude jedinstvena. Čini se vjerojatnim da se prebiotička kemija koja se dogodila u sunčevom sustavu, uključujući Zemlju, događa i drugdje u svemiru", kazala je Oeberg.

Znanstvenici pretpostavljaju da bi te organske molekule, kako se sunčev sustav MWC 480 nastavlja razvijati, mogli uloviti kometi i asteroidi i premjestiti ih u druga područja svemira koja podržavaju nastanak života. Mnogi astronomi vjeruju da su upravo kometi i asteroidi donijeli za život neophodne komponente u naš vlastiti sunčev sustav, udarajući temelje razvoju života.

Smještena u sazvijeđu Bika i udaljena 455 svjetlosnih godina od Zemlje, zvijezda MWC 480 ima masu dvostruko veću od Sunca i 10 puta je sjajnija. Tu milijun godina staru zvijezdu okružuje disk plina, no znanstvenici nisu uočili neki očiti znak formiranja planeta.

Toma