OPĆA NAČELA
Informativni program RTL-a Hrvatska pratit će predizbornu kampanju i izbore za predsjednika Republike na istinit, objektivan i nepristran način te sukladno relevantnom zakonodavstvu. Pri tome ćemo gledateljima pružiti vjerodostojnu, točnu i pravodobnu informaciju na temelju koje će moći formirati vlastito mišljenje. Vodeći se demokratskim načelima, urednici i novinari Informativnog programa RTL-a nastojat će osigurati jednak prostor za predstavljanje i propitivanje programa svih relevantnih izbornih takmaca.
U predizbornom i izbornom vremenu Informativni program RTL-a nastavit će se voditi prvenstveno uredničkom i novinarskom procjenom o relevantnosti i zanimljivosti određene informacije za gledatelje. Novinari i urednici analizirat će programe predsjedničkih kandidata o relevantnim političkim i društvenim pitanjima. Također će uspoređivati njihove kadrovske potencijale, poduzete akcije i predizbornu taktiku.
RTL će organizirati posebne emisije sučeljavanja relevantnih predsjedničkih kandidata.
U istraživanjima javnog mnijenja i izlaznim anketama na dan izbora analizirat ćemo raspoloženje birača uoči, tijekom i nakon izbora.
ZASTUPLJENOST
Kandidatom na predsjedničkim izborima smatrat će se onaj kandidat čiju je kandidaturu, u skladu sa Zakonom o izboru predsjednika Republike Hrvatske (NN 22/92, 42/92, 71/97, 69/04, 99/04, 44/06, 24/11, 128/14), potvrdilo Državno izborno povjerenstvo.
Informativni program RTL-a omogućit će pristup javnosti svim relevantnim sudionicima izbornog procesa. Medijska zastupljenost određenog predsjedničkog kandidata bit će u skladu sa Zakonom o izboru predsjednika Republike Hrvatske, Pravilima o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe (NN 118/14) te relevantnim istraživanjima javnog mnijenja koje RTL Hrvatska provodi s agencijom Promocija Plus.
Ako se tijekom predizborne kampanje nametne određeni predsjednički kandidat, dobit će dostojan medijski prostor. Pri tome neće biti favoriziranja određenih predsjedničkih kandidata.
DRŽAVNI DUŽNOSNICI
Tijekom službene predizborne kampanje državni dužnosnici i dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave, a koji su sudionici u izborima, neće imati povlašteni položaj u odnosu na druge sudionike u izborima.
O njihovim redovitim aktivnostima u Informativnom programu RTL-a izvještavat će se bez navođenja njihove kandidature na izborima, kad god se radi o aktivnostima koje proizlaze iz zakonom utvrđenog djelokruga tijela u kojima obnašaju dužnost, ako se radi o događajima od važnosti za opću javnost.
Sudionici se tada neće predstavljati kao kandidati ili podupiratelji određenog kandidata na predsjedničkim izborima već isključivo kao državni dužnosnici.
IZVJEŠTAVANJE
Informativni program RTL-a službeno počinje s praćenjem predizborne kampanje s početkom koji je utvrdilo Državno izborno povjerenstvo, 9. prosinca 2014.
Kalendar događanja
RTL će izraditi kalendar događanja za sve relevantne predsjedničke kandidate i na temelju toga plan izvještavanja o njihovim aktivnostima. Relevantni izborni akteri tijekom službene predizborne kampanje pratit će se na prvom skupu, prezentaciji programa i završnom skupu.
Izvještaji će se emitirati u redovitim informativnim emisijama. Izvještavanje o svim ostalim predizbornim aktivnostima relevantnih i drugih predsjedničkih kandidata ovisit će o uredničkoj procjeni, ali će se nastojati da pri tome svi relevantni kandidati budu razmjerno zastupljeni.
Način izvještavanja
O predsjedničkim izborima Informativni program RTL-a izvještavat će u formi izvještaja o važnim predizbornim aktivnostima prema unaprijed utvrđenim pravilima o jednakopravnosti relevantnih izbornih aktera, te u formi analiza i komentara stručnih analitičara.
Vizualni identitet
Tijekom predizborne kampanje i izbornog procesa u redovitim informativnim emisijama RTL-a, koristit će se posebni grafički paketi koji označavaju informacije vezane uz predsjedničke izbore.
PREDSTAVLJANJE PROGRAMA
RTL ćeu programu RTL Televizije u na svojem internetskom portalu www.rtl.hr predstaviti sve sudionike-kandidate i njihove programe 5-ominutnim predstavljanjem.
Snimanje predstavljanja bit će organizirano nakon objave zbirne liste kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, o čemu će kandidati biti pravovremeno obaviješteni. Snimanje će se održati u prostorijama RTL Hrvatska d.o.o., Zagreb, Krapinska 45, i to abecednim redoslijedomprema prezimenu kandidata, a sve sukladno popisu koji će biti objavljen na stranic i www.rtl.hr najkasnije 10. prosinca 2014.
Predstavljanje svih snimljenih kandidata bit će dostupno na internetskoj straniciwww.rtl.hru roku od tri danaračunajući od dovršetka snimanja i produkcije te će biti emitirano u prijepodnevnom terminu u programu RTL Televizije.
Ako kandidat ne dođe na zakazani termin snimanja, smatrat će se da je svojevoljno odustao od snimanja i predstavljanja. Ponovno snimanje kandidata nije moguće.
Predstavljanje kandidata, koji u svom govoru bude širio vjersku, nacionalnu i spolnu mržnju ili na drugi način kršio pozitivne propise RH ili pravila javnog morala, neće biti uvršteno u program. Također, kandidatima nije dopušteno nikakvo reklamiranje proizvoda ni nošenje bilo kakvih obilježja, osim stranačkih.
SUČELJAVANJE
Tijekom predizborne kampanje RTL će organizirati sučeljavanje kandidata za predsjednika Republike na jasan i transparentan način.
U prvom krugu izbora za predsjednika Republike na sučeljavanje će biti pozvana najmanje 3 (tri) predsjednička kandidata na temelju istraživanja javnog mnijenja koje će za RTL na temelju reprezentativnog uzorka provesti agencija Promocija Plus, a koje ćemo objaviti 4. prosinca 2014. U slučaju drugog izbornog kruga, RTL će na sučeljavanje pozvati dva kandidata koja su se plasirala u drugi izborni krug.
Sučeljavanje u prvom krugu izbora za predsjednika Republike je predviđeno za večernji termin 21. prosinca 2014. U slučaju drugog izbornog kruga, sučeljavanje je predviđeno za večernji termin 4. siječnja 2015. Predviđeno trajanje sučeljavanja je od 60 do 90 minuta.
Ostala pravila sučeljavanja, trajanja odgovora i replika, kao i ždrijebanje redoslijeda postavljanja pitanja, bit će pravovremeno i transparentno predstavljena svim pozvanim sudionicima emisije sučeljavanja.
ISTRAŽIVANJA JAVNOG MNIJENJA
Sastavni dio u praćenju predizborne kampanje su istraživanja javnog mnijenja koja se ne mogu ignorirati ona su u interesu javnosti i gledatelji o rezultatima takvih anketa trebaju biti informirani. Ključni su kontekst kao i način izvještavanja.
Pri interpretaciji će se voditi računa o pitanjima, rezultatima i trendu. Naziv agencije, reprezentativni uzorak i statistička pogreška bit će jasno grafički označeni tijekom cijelog trajanja prezentacije.
Informativni program RTL-a objavit će samo ona istraživanja javnog mnijenja koja su provedena uz poštivanje najviših profesionalnih standarda i na reprezentativnom uzorku.
POLITIČKA KOREKTNOST
U izvještavanju o predizbornim i izbornim aktivnostima Informativni program RTL-a neće davati prostor izjavama, govorima i komentarima koji vrijeđaju ili diskriminiraju na nacionalnoj, vjerskoj, spolnoj i svakoj drugoj osnovi.
NEPRISTRANOST NOVINARA I UREDNIKA
Novinari i urednici Informativnog programa RTL-a nisu politički angažirani. Ako se netko od njih ipak uključi u predizbornu kampanju nekog predsjedničkog kandidata, zbog izbjegavanja sukoba interesa, do završetka izbornog procesa neće obavljati svoj novinarski posao u Informativnom programu na RTL-u Hrvatska.
Uredništvo Informativnog programa RTL-a Hrvatska
Zagreb, 1. prosinca 2014.