Šaroliki glavni junaciserije'Blago nama', predvođeni Enisom Bešlagićem, Žarkom Radićem, Hristinom Popović, Tarom Rosandić i Filipom Križanom , gledatelje će zabavljati svojim obiteljskim i bračnim zavrzlamama već sljedeći tjedan, au povodu početka emitiranja razgovarali smo s autorima, dobro poznatim,iskusnim hitmejkerima Mirnom Miličić i Vladom Bulićem .
Što su, samo za RTL.HR, otkrili o svojoj suradnji ipronalasku inspiracije, ali ikako su u scenarij uspjeli ukomponiratipandemiju, potres i karantenu, pročitajte u nastavku.
Otkud ideja za baš ovakvu tematiku sitcoma? Koju ste poruku željeli prenijeti?
Krenuli smo formirati tu našu obitelj s idejom da bude nekakva slika društva u kojem živimo. Dakle, treba imati članove europskih stremljenja i vrijednosti", snalažljive bitange obdarene uličnom inteligencijom, pubertetliju koji ne vidi dalje od mobitela i umirovljenika u čije je vrijeme sve bilo bolje". Tako su nastali naši glavni likovi – Ana i Boris; Tamara i Jadranko; Lukas i umirovljenik Drago.
S kime ste od glumaca iz 'Blago nama' već surađivali, a tko prvi put ''ima posla'' s vašim tekstom?
Sa Žarkom Radićem surađujemo još od 2011. godine i serije 'Loza' i od tad je u svim našim serijama. Na obostrano zadovoljstvo i uživanje. S Miranom Kurspahićem smo surađivali na seriji 'Kud puklo da puklo' gdje nas je oduševio, a Zuhra nam je u seriji 'Na granici' bio odličan. Prvi put surađujemo s Hristinom Popović, Tarom Rosandić, Filipom Križanom teEnisom Bešlagićem, isvi su svoje likove iznijeli odlično.
Odakle najviše crpite inspiraciju za pisanje?
Otkud god stignemo. Piše se, naime, takvim ritmom da ti se nekad čini da svaku situaciju koja ti se dogodi pa bila i najobičnija kupnja cigareta, moraš nekako staviti u seriju. Generalno, inspiriraju nas naše obitelji, prijatelji, svakodnevni život, koji onda, uvjetno rečeno, kombiniramo s Dnevnikom. To najviše volimo – stavljati ljude koje poznajemo u situacije iz Dnevnika.
Vas dvoje već ste godinama uigrana i dobitna kombinacija... Što znači pisati udvoje? Što bi bila najveća prednost, a što mana?
Pisati udvoje, pogotovo komediju, znači duplu zabavu. Glupo se smijati sam u prostoriji. Ovako možeš svaku ideju i svaku foru odmah testirati pa ako je i Mirni i meni OK, onda prolazi. Imaš second check na licu mjesta. Mane takvom načinu rada zasad ne nalazimo. Problemi se pojave kad pisci koji surađuju imaju različita viđenja svijeta, različite ideologije, različit smisao za humor, a tu smo nas dvoje prilično kompatibilni.
Pišete li epizodezajednički ili svatko svoju?
Zajedno smišljamo i postavljamo epizode, a onda svatko piše svoju. Kasnije ih zajedno prolazimo i jedno drugom ispravljamo greške. To onda ide na raspisivanje našem dijalogistu Anti Čepiću, odličnom piscu s kojim surađujemo već jako dugo, nakon čega to Mirna još jednom prolazi i pegla". Kao završena glumica, u tom se odlično snalazi. Naime, odglumi sebi svaku scenu prije nego je pusti u final.
Radili ste na nekima od najgledanijih hrvatskih sitcoma, ali i sapunica... Koji je najveći izazov pisanja jednog, a koji drugog žanra?
I jedno i drugo ima svoje izazove. Sapunica te ubije količinom, imaš osjećaj da nikad nećeš doći do kraja. Lakša je utoliko što se jedna epizoda nastavlja na drugu pa nikad ne počinješ iz nule što je slučaj sa sitcomom kod kojeg svaka epizoda ima jednu zatvorenu priču. Sapunica također podrazumijeva ekipu od deset pisaca pa si kao autor i glavni pisac češće u ulozi nekakvog menadžera u čemu ljudi s humanističkim backgroundom baš i ne uživaju.
Kada stvarate neku novu priču, tj. autorski svijet, što je najvažnije? Da bi serija potrajala stotinjak epizoda ili više, na čemu se on mora temeljiti?
Na zanimljivim karakterima. A ako pričamo o sapunici, onda i na zanimljivoj glavnoj priči i sukob na koji se možeš stalno vraćati. Međutim, publika će ti oprostiti sve ako zavoli likove i donekle se uspije poistovjetiti s njima.
Pišući novi scenarij, imate li ponekad na umu nekog određenog glumca koji bi savršeno mogao iznijeti tu ulogu? Kakav je bio slučaj s Blago nama?
Naravno da imamo. Čak nije stvar toliko u konkretnom glumcu koliko u glumačkoj energiji. Nekad dok pišemo imamo u glavi glumce poput Willa Smitha ili, češće, Bate Stojkovića. Sam izbor glumaca prepuštamo Goranu Rukavinu, našem režiseru s kojim također surađujemo godinama. Ipak on kraju priče s glumcima mora provesti najviše vremena i dobiti od njih ono što priča traži. Ovdje je obavio odličan posao, što nas i nije puno iznenadilo.
Pandemija je na nekoliko mjeseci prekinula i snimanje serije. Jesteli išta od događaja iz 2020. ubacili u scenarij?
Sve što smo stigli – dolazak pandemije, prvotnu paniku, potres, karantenu, vladinu pomoć poduzetnicima, privlačenje turista, rusko cjepivo... Sve je to u seriji.
A kako izgleda kad uigrana glumačka ekipa uskoči u cipele Mirninih i Vladinih likova, doznat ćete već sljedeći ponedjeljak od 20.30 sati na RTL-u.