- Studirali ste u Zagrebu, Grazu i Rotterdamu. Što je najbolje što se naučili tijekom fakulteta i koji Vam je program bio najzanimljiviji?
Najzanimljiviji mi je bio program u Grazu. Ondje sam dobila veliku količinu korisnih informacija od stvarno super profesora. Osim raznih aspekata sviranja bubnjeva, poput tehnike, vokabulara, transkripcija, sounda i ostalog, intenzivno se radi i na aranžiranju, vještini sviranja u bendu i drugim područjima značajnim za razvoj glazbenika. Drago mi je da sam dobila i dobru osnovu za aranžiranje, što mi puno koristi jer aranžiram i za jazz orkestar HRT-a i komponiram za svoje projekte. U Grazu je veći naglasak na tradicionalnom jazzu, što mislim da je dobar pristup. Premda puno ljudi koji završe taj fakultet odluče krenuti nekim drugim glazbenim putevima.
- Dobitnica ste nekoliko nagrada Status. Koja Vam je od njih najviše prirasla srcu i zašto?
Draga mi je prva nagrada Status koju sam dobila 2015. godine u kategoriji mlade nade jazza za bubnjeve. Uvijek je lijepo kad te struka podrži i prepozna tvoj rad. No draga mi je bila i nagrada 2020., jer sam tada dobila Status u kategoriji jazz bubnjeva. To je bilo nakon što sam izdala album prvijenac, pa zbog toga valjda nisam bila više mlada nada, nego sam dobila nagradu u redovnoj kategoriji.
- S kojim ste sve glazbenicima dosad surađivali i koja Vam je suradnja bila najbolja, odnosno po čemu?
Surađivala sam s mnogim pop i jazz glazbenicima poput Irene Žilić ili The Frajle. Jako su mi zanimljivi bendovi u kojima trenutno sviram, poput benda Nike Turković, Nele Đinđić ili Gine Damjanović. Trenutno se najviše bavim kombinacijom elektronike i jazza, barem što se tiče soundova i stapanja elektroničkog i akustičnog zvuka bubnjeva. U tim bendovima imam prilike i raditi na backing trakama, kao i sudjelovati u ostatku produkcije. Stoga puno učim i o tehničkim aspektima funkcioniranja u bendu.
- Album prvijenac predstavili ste 2019. godine. Koliko ste na njemu radili i što vam je najdraže što ste na njemu snimili?
Na albumu sam radila više mjeseci. To je album Two Weeks After Midnight i na njemu se nalazi sedam kompozicija tradicionalnijeg stila jazza. Najdraža skladba s albuma mi je jedna koju gotovo nikad ne izvodimo uživo jer je aranžman napravljen za kvintet, pa ga je teško izvesti u manjem sastavu. Radi se o skladbi Hopefully Not. Na njoj gostuje Zvonimir Bajević na trubi.
- Novi album N O I S E objavljujete pod vlastitom izdavačkom kućom. Kako ste se odlučili na taj potez?
Što više pišem glazbu koja stvarno dolazi iz mene, odražava moju osobnost i ideje, to sam više vezana uz nju, pa je u poslovnom smislu ne želim dijeliti ni s kim. Volim biti sama svoja šefica, a kada nešto sami radite, imate više kontrole i možete napraviti točno što vam je na umu. Također smatram da glazbena industrija nije uvijek usmjerena k poticanju stvaralaštva i umjetnosti, nego izrabljivanju umjetnika zbog vlastite materijalne koristi. Ja želim biti vlasnica svoje glazbe, svojih snimki i raditi na ostvarivanju vlastitih ciljeva. Pa koliko budem naporno i pametno budem radila, toliko ću i napredovati.
- Možete li publici pobliže objasniti N O I S E? Po čemu je ovaj projekt poseban?
N O I S E je audiovizualni projekt na kojem sam radila više od dvije godine. To je suita od sedamdeset minuta koja govori o buci modernog života u gradu. Buka s kojom smo svakodnevno okruženi je sveprisutna: tramvaji, automobili, ljudi, tvornice; sve su to neželjeni zvukovi koji su postali dio naše okoline. U širem smislu buka može značiti i ostale neželjene informacije, poput reklama koje su posvuda, billboardi, gužva, stres, količina informacija koju upijamo svakodnevno iz raznih izvora, s interneta, na društvenim mrežama... Sve to stvara buku koja naposljetku nađe put i do našeg uma gdje se množi i nastavlja. Buka je postala glavno obilježje modernog čovjeka i njegovog okruženja; buka oko nas, ali i ona u nama samima.
Ovim sam projektom željela ukazati na taj aspekt modernog života i možda staviti zrcalo na ambijent u kojem živimo, ali i iskoristiti buku u nekom možda konstruktivnom smislu te ukomponirati je glazbu. Video koji se simultano prikazuje dodatno opisuje ovu temu i još pomnije priča priču projekta.
- Album ćete predstaviti uskoro i na festivalu JazzHR u Tvornici. Što pripremate za taj nastup?
Na tom nastupu ćemo bend i ja izvesti cijelu suitu N O I S E s videom. Na taj će način publika moći uživati u potpunom audiovizualnom iskustvu, a moći će i kupiti CD.
- Kakvi su vam planovi nakon Tvornice? Što publika od Vas može očekivati do kraja godine?
Za sad imamo planirana još dva koncerta do kraja godine: jedan u studenom u Zaboku i jedan u Centru za kulturu Novi Zagreb. Planiram izbaciti i merch koji će biti dostupan u webshopu na www.brunamatic.com gdje će se također moći pogledati i cijeli 70-minutni video. Zvučni će zapis biti pak dostupan na servisima streaminga, kao i spomenutom fizičkom CD-u.