Ostalo

Amerikanci otkrili izvanzemaljsku bakteriju?

U jezeru Vida otkrivene su veoma visoke koncentracije amonijaka, dušika, vodika, sumpora, nitrata i dušikova oksida. Otkriveni mikroorganizmi žive ondje 20 m ispod leda, u vodi čija je slanost veća od 20 posto, a temperatura dostiže -13 Celzijevih stupnjeva.

Z.H. - HINA
27.11.2012 07:36

Američki znanstvenici objavili su u ponedjeljak da su otkrili bakteriju koja živi u slanom jezeru na Antarktici, bez svjetlosti i kisika, u iznimno nepovoljnim uvjetima kakvi bi mogli postojati i negdje drugdje u našem Sunčevu sustavu, gdje bi takav oblik života bio moguć.

"Otkriće ovog ekosustava pruža nam indicije o drugim ledenim i izoliranim sredinama na Zemlji, a možda i obrazac za oblike života na drugim planetima prekrivenim ledom koji mogu skrivati naslage soli i oceane, poput Europe, Jupiterova mjeseca", rekao je Nathaniel Ostrom, zoolog sa sveučilišta u Michiganu i koautor ovih radova objavljenih u Analima Američke znanstvene akademije od 26. do 30. studenoga.

Povišene koncentracije vodika i dušikova oksida u plinovitu stanju vjerojatno osiguravaju izvor kemijske enegije koji omogućuje postojanje tog izoliranog mikropskog ekosustava, pretpostavlja znanstvenik. Ti plinovi nastaju kemijskom reakcijom veoma slane vode i okolnih stijena bogatih željezom.

Usprkos veoma niskim temperaturama, potpunom nedostatku svjetla i visokoj slanosti, ovaj okoliš skriva bogatu faunu različitih bakterija koje mogu preživjeti bez Sunčeve energije.

Ranija istraživanja jezera Vide upućuju da su ti mikropski ekosustavi gotovo 3.000 godina bili izolirani od bilo kakva vanjskog utjecaja.

No postoje i drugi ekstremni ekosustavi bez svjetla, blizu vrućih hidrotermalnih izvora na dnu oceana.