- Moji počeci s cvijećem krenuli su u Senju, u obiteljskoj cvjećarni koju je moja majka Ivana naslijedila od moje bake Nade. Kao dijete sam se tu igrao, pomagao u prikupljanju 'zelenja', pleo girlande za vjenčanja, koje su tada bila jako moderne, radio sam mašne za crkvu i tu se rodila ljubav. U osnovnoj školi nisam bio previše zainteresiran za učenje i zbog toga je moja mama bila na sto muka i nije znala gdje ću se upisati. Predložio sam joj da upišem cvjećarsku školu i sve to dignem na još jedan viši nivo. U međuvremenu više nismo imali cvjećarnu, naslijedila ju je žena kod koje sam dolazio vikendom raditi. Ja sam krenuou srednju školu za cvjećara i aranžera u Rijeci, gdje sam bio i na praksi, a vikendom sam odlazio u Senj. Vlasnica cvjećarne tada je išla u mirovinu, a kako je vidjela da to meni jako dobro ide, odlučila mi je to prepustiti - započeo je svoju priču cvjetni dizajner Ante Jurković (25).
Stalno slušamo i čitamo o ženama u takozvanim muškim zanimanjima, a kada je obrnuto, to zna proći ispod radara. To nije slučaj s mladim Senjaninom koji je svoj put karijerni put započeo u rodnom gradu, zatim ga nastavio u Rijeci, a potom je završio u Zagrebu. Ništa nije slučajno, pa tako ni ovo jer Ante je od samoga početka imao viziju što želi raditi, gdje i na koji način. Dosta impresivno za jednog 25-godišnjaka koji su često u tim godinama izgubljeni u profesionalnom smislu. Priznaje, i njega je, kao i mnoge,pandemija koronavirusa preplašila pa je u konačnici zatvorio riječku cvjećarnicu, no zato je odlučio pokušati u metropoli. A i iza toga stoji zanimljiva priča budući da je ostvario suradnju s Ivom Todorić kada je 2019. uređivao njezinuČarobnukolibuu Gorskom Kotaru. Uredio ju je u božićnom,prigodnom stilu, zbog čega je prelomio da se želi razvijati u Zagrebu.
"Dala mi je potpunu slobodu, nadzirala je samo ide li to u smjeru koji se njoj sviđa i mislim da sam briljirao. Kada smo objavili prve slike krenuli su i prvi upiti, ali ništa previše ozbiljno. Sljedeće godine sam počeo s uređenjem kuća za Božić, najčešće u Zagrebu, u obiteljskim kućama, pa čak i nekoliko ureda. Sve je krenulo iz hobija i poriva da iskažem svoju maštu na nepoznatom teritoriju", rekao je Ante. No, njegova baza i najveća ljubav ipak je cvjećarstvo. Ovdje je osnovao Atelje sreće gdje trenutačno vlada njegov kreativni nered, radove najčešće izlaže na društvenim mrežama, a tamoga najviše klijenata i primijeti. No, to će se uskoro promijeniti budući da u Kaptol centru s poduzetnicom Jasminom Bagarić otvara boutique slastičarnicu Magnolia Slastice gdje će ljudi moći popiti dobru kavu, pojesti kvalitetne slastice, ali i počastiti se buketom cvijeća.
Izvor: Pavao Bobinac
"Kako ja to volim reći, bit će to svjetski, a naše, jer u Hrvatskoj toga još nema", rekao je Ante samopouzdano. I u cvjećarstvu, kao u mnogim profesijama i strukama, stajanja nema. Trendove se mijenjaju, diktira ih apsolutno sve, a Instagram pogotovo, o čemu smo također popričali s ovim kreativcem.
"Sva srž moga posla je ta da je potrebna velika mašta, imati što više ideja iako, naravno, ne možeš sve sam izmisliti. Tu i tamo moraš nekoga kopirati. To je baza, a onda na tu bazu nadodajem svoju kreativnost. Ne volim se povoditi trendovima, ali Instagram diktira dosta toga. Većina ljudi tamo traži inspiraciju, a tako je krenulo i s velikim trodimenzionalnim buketima. Svi su ih vidjeli na društvenim mrežama i onda su me tražili da im napravim takav buket. Ja sam naravno pristao", rekao je. Prije nekoliko godina najpopularniji su bili buketi ruža, u svim bojama, a danas je trend ipak malo drugačiji što zasigurno slave mnogi domaći proizvođači cvijeća i biljaka.
"U modu se vraćaju sve starije, odnosno tradicionalnije vrste cvijeća. Dosta su sada na snazi proizvođači iz Dalmacije koji imaju svoje privatne staklenike, primjerice turskih karanfila, mini karanfila, domaće frezije... To je bilo jedno vrijeme đir, ali onda su se svi priklonili trendovima, ali sada se vraća naša hrvatska proizvodnja. Sve je manje klasičnih buketa ruža, onih striktno diktiranih, ozbiljnih buketa, sve više su in ovi lepršavi, šareni, poljski...", objasnio je i pred nama složio jedan takav. Naravno, u njegovom kreativnom svemiru prisutne su ruže, i to ne bilo kakve nego one dehidrirane s kojima je, možemo to tako napisati, prošlog Valentinova "pokorio" tržište. Dehidrirane ruže je prije nekoliko godina koristio kada je od njih dizajnirao haljinu, a kako mu se svidjela ta priča, odlučio ih je iskoristiti i kao prekrasan home assesoriese.
Izvor: Pavao Bobinac
"Ove godine za Valentinovo sam htio biti drugačiji. Nabavio sam dehidrirane srcolike ruže i onda sam se dosjetio da bih ih mogao staviti pod stakleno zvono jer one ne vole doticaj sa zrakom i svjetlom. Napravio sam limitiranu kolekciju koja se prodala tako da i na jesen planiram napraviti novu", rekao je. O budžetima ne voli govoriti jer ponekad je to nekoliko stotina kuna, a ponekad se radi o tome da su klijenti za veće projekte spremni uložiti i po nekoliko desetina tisuća eura. Nas je podsjetio na umjetnika i cvjetnog dizajnera Sašu Šekoranju, a vidi li se i on tako?
"On mi je svakako uzor, glupo je da sam sebe hvalim.Naravno da bihjednog dana volio biti poput njega, raditi predivne stvari i imati hvalevrijedne projekte. Rado bih da o tome pričaju i moji klijenti jednoga dana", zaključio je Ante.
Cijeli intervju pogledajte na RTL.hr-u i našim društvenim mrežama.