Ostalo

Doznajte koja su nova pravila igre koja Youtube nameće!

Iako je Youtube proslavio tek devet godina, već se ponaša poput pravog pubertetlije. Naime, glazbeni obožavatelji diljem svijeta posljednjih dana strepe hoće li im omiljene zvijezde nestati s tog najpopularnijeg servisa. Adele, Arctic Monkeys i mnogi drugi - vise na tankoj niti jer ne pristaju na nova pravila igre koje Youtube nameće.

RTL
26.06.2014 17:43

Moramo priznati - u posljednjih deset godina postali smo totalni ovisnici o tom jednom servisu koji je bez konkurencije na samom vrhu kad je o mnogočemu riječ, a osobito za slušanje glazbe.

Vijesti koje se posljednih dana šire medijima diljem svijeta su alarmantne - Adele, Arctic Monkeys, Radiohead, Jack White i mnogi drugi jednostavno će nestati. Jer Google, vlasnik Youtubea, pokreće novi premium servis bez reklama, ali će se naplaćivati. Većina diskografskih kuća je potpisala njihova nova pravila igre, ali mnogi nezavisni ne žele pristati na, kako kažu, ucjene i nastao je pravi rat.

"Sad je povuci-potegni dal će se dogovoriti ili neće. Generalno ne mogu izgubiti jer Youtube istina je postala globalna televizija i novi MTV, ali alternativni kanali uvijek postoje", izjavio je Anđelo Jurkas, glazbeni kritičar Rolling Stonea.

U plesu milijuna klikova, velik je novac u igri. Dok u miru gledamo i slušamo svoje najdraže izvođače, oko nas se odvija pravi medijski rat. Mnogo se novih igrača bori baš za nas i čak se dosad nedodirljivom youtubeu trese pozicija.

"Youtube odnosno Google mora uhvatiti korak s time jer recimo Apple je kupio Beats Music, Amazon isto, a to su njegovi glavni konkurenti koji imaju premium servis, pa youtube sada mora što prije potpisati ugovore da svi pređu na njihov novi servis", kazala je Mia Biberović, Netokracija.

Adele će sigurno naći nekoga sličnog, čak i ako rat između Youtubea i izdavača posve eskalira. Čini se da glazboljupci unatoč bombastičnim napisima po medijima ne moraju previše strahovati.

"Ako i dođe do uklanjanja, oni će i dalje biti dostupni kroz kanale kao što je Vevo, dakle Adele i njene spotove ćemo i dalje moći vidjeti, ali nećemo možda neke unplugged, akustične svirke i slično", dodaje Biberović.

Youtubeov službeni odgovor na naša pitanja ne otkriva mnogo.

Za slušanje glazbe uvodimo nove usluge putem pretplate, a vodimo se time da našim glazbenim partnerima donosima nove izvore prihoda uz stotine milijuna dolara koje im Youtube donosi svake godine. Uzbuđeni smo što su stotine velikih i nezavisnih izdavačkih kuća već postali naši partneri.

Nisu otkrili hoće li jednostavno maknuti one s kojima se nisu uspjeli dogovoriti.

"Ako izbrišu neki Radiohead kanal da on ne postoji tamo, neće brisati upload službenog usera ili fanova. Zato ako netko recimo želi poslušati Lotus flower od Radioheada, neće ga staviti on, već će ga staviti neki Ivan Perić i natući sedam milijuna vjuova, ali neće dinara dobiti za to", dodaje Jurkas.


Sigurno se pitate gdje su domaće snage u cijeloj ovoj priči? Pa, pravno - nigdje. Nemaju nikakav ugovor s youtubeom i mogu stavljati svoje spotove kako god žele, s time da neće dobiti ni lipe. Osim iznimaka poput 2 Cellos koji imaju ugovor sa stranim etiketama, pa od klikova i dobiju neku pinku. Znači - naše uzdanice nitko neće micati, pa nam utjeha može biti što će se Mišo i Zečić i dalje oriti Youtubeom, čak i u slučaju da je Adele tamo otpjevala svoje.