Ostalo

Doznajte žive li glazbenici doista kao 'bubreg u loju'!

Za glazbenike često znamo reći da žive kao 'bubreg u loju', stoga smo odlučili istražiti je li to zaista tako, ali i tko od njih zarađuje najviše, barem kada je riječ o službenim podacima. Evo tko ima razloga pjevati od sreće.

RTL
19.02.2015 18:32

Posljednjih nekoliko godina, uglavnom istih desetak glazbenih autora najslađe se smije kada pogledaju stanje računa i uplatu ZAMP-a. Među njima su uvijek Tonći i Vjekoslava Huljić , Neno Ninčević , imenjak mu Belan , Boris Đurđević i tako redom.

"Filozofija je jednostavna, imaš dobru pjesmu, hit koji se vrti, dobiješ koliko si zaradio. Koliko para, toliko muzike", jednostavno je objasnio glazbenik Boris Đurđević.

Službeni podaci za lanjsku godinu još ne postoje no, u ZAMP-u znaju tko će se ove godine najviše veseliti.

"Apsolutno rock iznenađenje je Vatrin 'Tango', koji je već 35 tjedana na top listama", kaževoditelj odnosa s javnošću HDS ZAMP-a Milan Majerović Stilinović.

Tajnu uspjeha otkrio je i sam član grupe 'Vatra', Ivan Dečak.

"Čovjek treba biti svjestan svoje pozicije i radit na sebi, zaradio još više, trenutno sam zadovoljan, da", rekao je.

Tango prati Masimov 'Suze nam stale na put', Pavelov 'Čuvaj me', te Gopčeva 'Donna'.

No, to što su oni te pjesme otpjevali ne znači da će na njima najviše zaraditi. Za pjevače se brine Hrvatska udruga za zaštitu izvođačkih prava, a ZAMP dijeli novac samo autorima glazbe i teksta. Prosječno svake godine podijele oko 70 milijuna kuna. Najveći dio odlazi stranim autorima, a domaći to podijele u čudnovatim omjerima.

"U načelu autor glazbe dobiva 65% od prikupljenih naknada za svoje djelo, dok autor teksta dobiva 35%", kaže Stilinović.

"Mislim da se tu ne radi o milijunima već o stotinama tisuća kuna, ne znam zašto je to tajna koliko tko zarađuje", komentira Alka Vuica.

Podaci o honorarima su tajna budući da se radi o privatnim honorarima, ZAMP to ne može iznosti ukoliko nema dozvolu autora.

PR stručnjak Lana Klingor Mihić tvrdi kako je razmjer podjele zarade pomalo nelogičan.

"O tome bi se dalo razgovarat, naravno, puno više dobije autor glazbe, ali nisam sigurna da bi trebao biti takav razmjer", prokomentirala je.

No, i dalje većina spomenutih milijuna odlazi u džep Pharella Williamsa, Rihanne, Shakire i ostalih, što hrvatskim glazbenicima teško pada.

Prema Huzipovoj ljestvici, točnije udruzi za zaštitu izvođačkih prava, televizijskim i radijskim eterom suvereno vlada Oliver Dragojević , pa Toni Cetinski i Gibonni čija naknada ne samo da predstavlja poslovnu tajnu, već je zaštićena Zakonom o zaštiti osobnih podataka.