Posljednjih nekoliko godina, uglavnom istih desetak glazbenih
autora najslađe se smije kada pogledaju stanje računa i uplatu
ZAMP-a. Među njima su uvijek Tonći i
Vjekoslava Huljić, Neno
Ninčević, imenjak mu Belan,
Boris Đurđević i tako redom.
"Filozofija je jednostavna, imaš dobru pjesmu, hit koji se vrti,
dobiješ koliko si zaradio. Koliko para, toliko muzike",
jednostavno je objasnio glazbenik Boris
Đurđević.
Službeni podaci za lanjsku godinu još ne postoje no, u ZAMP-u
znaju tko će se ove godine najviše veseliti.
"Apsolutno rock iznenađenje je Vatrin 'Tango', koji je već 35
tjedana na top listama", kaže voditelj odnosa s
javnošću HDS ZAMP-a Milan Majerović
Stilinović.
Tajnu uspjeha otkrio je i sam član grupe 'Vatra', Ivan
Dečak.
"Čovjek treba biti svjestan svoje pozicije i radit na sebi,
zaradio još više, trenutno sam zadovoljan, da", rekao
je.
Tango prati Masimov 'Suze nam stale na put', Pavelov 'Čuvaj me',
te Gopčeva 'Donna'.
No, to što su oni te pjesme otpjevali ne znači da će na njima
najviše zaraditi. Za pjevače se brine Hrvatska udruga za zaštitu
izvođačkih prava, a ZAMP dijeli novac samo autorima glazbe i
teksta. Prosječno svake godine podijele oko 70 milijuna kuna.
Najveći dio odlazi stranim autorima, a domaći to podijele u
čudnovatim omjerima.
"U načelu autor glazbe dobiva 65% od prikupljenih naknada za
svoje djelo, dok autor teksta dobiva 35%", kaže Stilinović.
"Mislim da se tu ne radi o milijunima već o stotinama tisuća
kuna, ne znam zašto je to tajna koliko tko zarađuje", komentira
Alka Vuica.
Podaci o honorarima su tajna budući da se radi o privatnim
honorarima, ZAMP to ne može iznosti ukoliko nema dozvolu
autora.
PR stručnjak Lana Klingor Mihić tvrdi kako je
razmjer podjele zarade pomalo nelogičan.
"O tome bi se dalo razgovarat, naravno, puno više dobije autor
glazbe, ali nisam sigurna da bi trebao biti takav razmjer",
prokomentirala je.
No, i dalje većina spomenutih milijuna odlazi u džep
Pharella Williamsa, Rihanne, Shakire i ostalih,
što hrvatskim glazbenicima teško pada.
Prema Huzipovoj ljestvici, točnije udruzi za zaštitu izvođačkih
prava, televizijskim i radijskim eterom suvereno vlada
Oliver Dragojević, pa Toni
Cetinski i Gibonni čija naknada ne samo
da predstavlja poslovnu tajnu, već je zaštićena Zakonom o zaštiti
osobnih podataka.