Glazbenik i skladatelj TončiHuljić - nema tko nije čuo za njega. Na samu spomen njegovog imena, mnogi počnu već pjevušiti neke od njegovih najupečatljivih hitova. Više nije ni bitno radi li se o hitovima kada je bio u Magazinu osamdesetih godina prošlog stoljeća ili o pjesmama koje je napisao za Madre Badessa , Doris Dragović , Danijelu Martinović , Petra Grašu, Jelenu Rozgu, Joška Čaglja Jolu, Maksima Mrvicu i druge.
Kao što je rekao za Večernji list , "Teško je pronaći granicu između popa i klasike koja odgovara mlađoj generaciji" i sigurni smo kako to nije nimalo lak zadatak, pa i za gčlazbenog velikana Tončija Huljića.
Nakon 40 godina na domaćoj glazbeonoj sceni, Tonči ima još puno toga čime bi nas mogao iznenaditi. Nakon što je završio srednju glazbenu školu gdje je učio svirati klavir, upisao je studij prava u Splitu gdje već na prvoj godini se pridružio na klavijaturama grupi koja je nakon nekoliko promjena imena postala sada već legendarna - Magazin. Prvu pjesmu je napisao 1982.godine, a riječ je o hitu"Dišpetožo moja mila" s kojom su osvojili srca publike i žirija na Splitskom festivalu.
Svoju glazbenu karijeru pijanist Maksim Mrvica započeo je još 1999. godine, a svojevremeno je rekao kako ga ne bi bilo bez Tončija Huljića. Skromni Mrvica sve zasluge je dao Huljjiću iako je već kao devetogodišnjak imao svoj prvi nastup, dok je tri godine kasnije nastupio s orkestrom. Inače, pijanist je dobio i nagradu Porin 2002. godine za najbolji album u kategoriji klasične glazbe. njegov najuspješniji album bio je The Piano Player". Riječ je o crossoveru koji mu je2004. donio zlatnu ploču u Maleziji, Kini i Indoneziji, Platinastu ploču za isti album je dobio u Tajvanu, Singapuru i rodnoj Hrvatskoj, a u Hong Kongu čak i dvostruki platinum.
Iako mu ovo nije ni u top 20 najpopularnijih Tončijevih skladbi, mora se priznati kao se radi o vrhunskom djelu koje je nezasluženo ostalo u sjeni pogotovo mlađim generacijama.
Isto tako, Huljić surađuje i s britansko-australskim gudačkim kvartetom Bond, koji je do sada prodao više od četiri milijuna nosača zvuka. Osim skladbe Victory" s njihovm prvog albuma "Born" iz 2000. godine, Huljićev potpis je na njihovim skladbama"Alexander the Great","Duel" i"Dalalai". S drugog albuma, Tončijeve skladbe u izvedbi ženskog kvarteta su "Fuego" i "Gypsy Rhapsody".
Već 2015. godine Huljić je napravio veliki odmak od svog djelokruga te se okušao i u mjuziklu "Pacijenti" za koji mu je libreto napisaopisac Miro Gavran , a tekstove mu je potpisala supruga Vjekoslava Huljić .
Već ovog ljeta Huljić je ponovno pokazao dokle njegova kreativnost i glazbena genijalnost mogu ići. Naime, predstavio je vlastitu pop misu u Splitu pod nazivom "Pop Misu Mediterana". Riječ je o skladbi koja se izvodi uz orkestar, zbor i soliste.
"Skladba je nastala na temelju liturgijskog misnog teksta na latinskom jeziku. Naime, riječ je o Huljićevom kapitalnom djelu koje će prvi put biti izvedeno u sklopu Splitskog ljeta", stoji na stranicamaSplitsko-makarske nadbiskupije.
Pojedincisu povukli paralelu Tončijeve mise s "Jesus is King" Kanyea Westa koja je, no mora se naglasiti kako čak ni idejno ova dva djela nisu povezana. Isam Kanye je poručio kako se radi o crkvenom okupljanju, dok Tonči svoju djelo nije tako okarakterizirao. Valja istaknuti kako su dašak vlastite vjeroispovijesti unijeli u svoju umjetnost pa se dakako radi o krajnje zanimljivom i pomalo nepredvidivim skladbama.
Toplo se nadamo kako Tonči još negdje na "lager" ili u nekom kutku svog uma ima još koju glazbenu poslasticu poput prethodno navedenih.