Influencerica i poduzetnica Dunja Jovanić jedna je od najpoznatijih žena u regiji. Kada se prije desetak godina počela baviti društvenim mrežama, bio je to tek hobi studentice ekonomije. Dvije godine radila je taj posao iz ljubavi prema modi, a prva zarada stigla je tek tada - i tu u iznosu od 150 eura. Najdražih joj je to 150 eura u životu - jer je taj iznos simbolizirao da je moguće živjeti i od vlastitih snova. Ova uspješna mlada žena nije stala samo na tome, pokrenula je brend #BÉBÉSWIM, a ovih dana predstavila je i novu liniju kupaćih kostima. Svojim radom oduševljava i nasmijava te je prava inspiracija, baš kao i njezina baka Mira! Dunja je i najbolja prijateljica pjevačice Sare Jo pa nam je u šali otkrila i da je jedan od najvećih Sarinih hitova pisan - baš za nju! Jovanić je, čini nam se, tek počela i samo nebo joj je granica. Vedra, duhovita i ambiciozna djevojka u intervjuu za RTL.hr progovorila je o poslu, počecima, obitelji i planovima!
Nedavno ste izbacili liniju kupaćih kostima u sklopu vašeg brenda #BÉBÉSWIM! Jeste li zadovoljni reakcijama žena?
Moja prva linija kupaćih kostima u okviru mog brenda izašla je prošle godine, ali sam tada izbacila samo dva modela. Ove godine smo izašli s malo ozbiljnijom ponudom i gledali smo kako da udovoljimo svakoj ženi, kako da pronađemo modele u kojima će se osjećati dobro i žene koje su odnedavno majke i djevojke koje žele izgledati super seksi na plaži i mislim da smo itekako uspjeli u tome. Osjećaj kada vidite nekoga da nosi neki od proizvoda vašeg brenda je nerealan i svaki put budem u nevjerici, svaki put se naježim, to je definitivno najbolji osjećaj kada imate brend - imati zadovoljne kupce i onda još više uživate u tom procesu.
Koliko se zahtjevno probiti na modnom tržištu regije?
Dosta je izazovno, ali ono na što smo mi išli jest jednostavnost, jesu basic proizvodi i proizvodi koji su multifunkcionalni, koji se mogu kombinirati uz najrazličitije outfite. Tijekom godina sam shvatila da postoji toliko toga na tržištu, ali najmanje basic stvari koje su kvalitetne, koje traju i koje ne izlaze brzo iz mode, tako da smo mi s takvim proizvodima vrlo brzo došli do naše publike.
Pomaže li vam u tome vaša impozantna platforma, jedna ste od kraljica društvenih mreža u regiji? Jeste li sama sebi najbolja reklama?
Apsolutno. Jako često govorim o tome koliko bi bilo teško podići brend za tako kratko vrijeme da nisam imala povjerenje ljudi koje gradim već 10 godina na svojim mrežama. Ljudi u našoj regiji i nisu baš toliko uzbuđeni kada se radi o online shoppingu, pogotovo kada se radi o brendu koji nisu nikada probali, vidjeli i mislim da bi to bilo jako teško da u mene nisu imali povjerenje i da nisu prethodno kupovali po mojoj preporuci. Kada smo izbacili prvu seriju proizvoda, sve se prodalo u roku od nekoliko sati i to možemo pripisati povjerenju koje ljudi imaju u mene i vrlo sam zahvalna na tome.
Kada se i kako u vama rodila ideja da podignete vlastiti brend? Koliko je hrabrosti, rada i ulaganja trebalo da biste realizirali tu svoju ambiciju?
Ideja se rodila još 2019. godine, ušla sam u to iz velike ljubavi i nisam očekivala da će se za samo godinu dana BÉBÉ priča tako razviti. Mislim da je suština da ako nešto radite iz potpune ljubavi i dobre namjere, rijetko kada rezultati izostanu. Najviše je trebalo rada, a onda hrabrosti i ulaganja.
Je li vam sami uspjeh na društvenim mrežama u jednom trenutku dosadio? Želim vas pitati zapravo jesu li vam društvene mreže prestale u nekom trenutku biti izazov?
Da su društvene mreže u nekom trenutku prestale biti izazov sigurna sam da bih se povukla s istih. Već godinama govorim da smatram da među Influencerima ne postoji konkurencija i da smo sami sebi oduvijek i zauvijek najveća konkurencija. Oduvijek se borim sa sobom da budem bolja nego jučer, da svaki sljedeći video bude bolji od onog jučer, tehnički napredniji, inovativniji, to je nešto što me drži. Naravno, jako mi je bitan feedback ljudi, jako mi je drago kada ljudi "imaju sluha", kada vide i prepoznaju trud, rad i vrlo sam zahvalna svojoj ciljnoj grupi, jer su to ljudi koji me na dnevnom nivou inspiriraju
Što vas 'drivea'? Radite li iz ambicije ili gušta? Ili se radi o kombinaciji?
To se i ja često pitam (smijeh). Mislim da je moj najveći drive adrenalin, nešto što me tjera da budem bolja, da dam više, a da to opet bude drugačije nego ono jučer. Baš sam nedavno sa svojom suradnicom pričala o ranom ustajanju, jer često mi ljudi kažu ja ne znam kako možeš ustati tako rano'... Vrlo često sam umorna i često mi se ne radi vikendom i teško ustajem, ali taj adrenalin koji mene budi, koji mi kaže da ako ja ne krenem nitko neće krenuti umjesto mene i da sam ja sebi najveći vjetar u leđa, to je ono što me vozi, ono što mi daje snage da idem u naredni dan, u naredni
projekt i da se trudim.
Koliko ste podizali svoje YouTube i Instagram kanale? Pamtite li prvi novac koji ste zaradili od društvenih mreža?
Trebalo je dosta vremena, jer tada društvene mreže nisu bile ono što su danas. Danas nekako slava i novac dolaze mnogo brže nego što je bio slučaj prije 10 godina, prvenstveno zbog toga što tada tržište nije bilo naklonjeno Influencerima, klijenti nisu bili naklonjeni Influencerima i bila je potpuno drugačija situacija. Trebalo mi je sigurno nekoliko godina da me ljudi počnu pratiti, da me upoznaju i mislim da je sigurno najveća promjena koja je mnogo značila povećanju moje ciljne grupe bio trenutak kada sam počela snimati vlogove na YouTubeu i da su tada ljudi konačno imali priliku da upoznaju neke moje dijelove.
Kada ste ulazili u svijet društvenih mreža, on je izgledao znatno drugačije. Na čemu vam je fokus bio tada, a na čemu je danas? Jeste li u početku mislili da bi to mogao postati vaš posao?
Prvi novac koji sam zaradila i prvi PR paket koji sam dobila itekako pamtim. Prvi PR paket koji sam dobila bio je od Adidasa i to se slavilo tri dana u mojoj kući, dok sam prvi novac zaradila recimo dvije godine nakon što sam se počela baviti tada svojim hobijem. To je bilo 150€, ali najvećih 150€ u mom životu, jer je taj novac značio da je moguće sve ono o čemu sam ja sanjala. U ovaj posao sam ušla iz hobija, iz ljubavi prema modi i željela sam pokušati. S druge strane, ono što ljudi teško zapaze kod mene, osim ako me ne vide uživo, jest da sam dosta stidljiva, pa mi je i to bila poteškoća koju sam morala prebroditi kada se radi o javnom poslu. Moram reći da na samom početku fokus jest bio drugačiji – fokus je bio na slici, na najboljem outfitu, dok je od tada do sada fokus malo više prešao na privatnu sferu, s obzirom na to da smo okruženi raznim reality sadržajem, to je i više nego normalno. Trudim se da tu granicu između privatnog i poslovnog držim onakvom kakva je meni prihvatljiva, tako da se ja osjećam dobro u svojoj koži i na svojim mrežama i mislim da mi to za sada dobro ide.
Primijetili smo da vas nema na YouTubeu posljednjih godinu dana. Kako i zašto?
Za YouTube sam prestala snimati krajem korone. Shvatila sam da su moja ciljna grupa ljudi, većinom žene, koje su mojih godina, koje rade, koje imaju mnogo obaveza i koje nemaju 20, 30 minuta vremena koje bi izdvojile na gledanje YouTube sadržaja. Ja prva ne pamtim kada sam ušla na YT, gledam svoje pratitelje kroz sebe, polazim od sebe i razmišljam što bi ja kao follower voljela vidjeti, za što ja imam vremena. Dolazak reelsa i rezultati koji se njim mogu dobiti nekada obesmisle ono što se događa na YouTubeu. Moguće je izbaciti reels koji će za vrlo kratko vrijeme doći do milijun pregleda, a YT video može doći do 200, 300k, tako da je moja želja bila da sadržaj vidi što više ljudi i mislim da je ta odluka bila razumna. Smatram da ću se na YT vratiti, ali s nekom posebnom temom, ali o tome više kada se to dogodi.
Zvijezda vaših društvenih mreža je i vaša baka Mira! Koliko je vaša baka utjecala na vaš život i odrastanje?
Baka Mira je itekako utjecala na moj život i sve ono čemu smo se smijali kada je ona pričala, sve se pokazalo kao istinito, kasnije u životu. Mnogo je cijenim, mnogo je volim i mnogo je utjecala da budem samostalna. Citirala bih je 'Dunja moraš imati svojih 10 kvadrata gdje ćeš krevet staviti, moraš imati svoje, biti nezavisna i samostalna' i smatram da je to neka od najvažnijih lekcija u životu.
Baka je Ličanka ako se ne varam. Koliko je tog podneblja i karaktera i u vama?
Od baka i djedova njih troje su porijeklom iz Like, a jedan djed je iz Bosne, tako da mislim da svi oni prevladavaju u meni, naravno kao i moji roditelji koji su odrasli u Srbiji.
Njegujete prelijepu estetiku na Instagramu, koliko vam je estetika važna? Imate li i dana kada ste sušta suprotnost od onoga što vidimo na društvenim mrežama?
Zaista se trudim da na Instagramu prikažem i dane kada sam čupava i nimalo reprezentativna, kao i one dane kada imam glam tim oko sebe. Mislim da je izuzetno važno da ljudi vide i jednu i drugu stranu, dobre i loše dane. Veliki sam esteta, prije svega perfekcionist, volim da sve bude na svom mjestu, da svaki proizvod bude besprijekoran i kod mene je najvažniji moto ne završeno, nego savršeno'.
Diplomirali ste ekonomiju, možete li se zamisliti u uredu od 9-17?
Znate kako, diplomirala sam ekonomiju, započela sam privatan biznis koji nije imao veze s kancelarijom pa sam opet došla do te kancelarije, gdje i dan danas boravim koliko god da mogu. Htjela ne htjela, kancelarija je bila neizbježna (smijeh). Ono što je bilo krucijalno kod mene jeste želja za napredovanjem, želja za uspjehom i smatram da bih bila vrlo uspješna i da nemam svoj biznis, već da radim u nekoj korporaciji i definitivno da sam sebe mogla zamisliti kao nekoga tko radi i malo manje kreativan posao. Matematika je moja velika ljubav, takve stvari su me oduvijek privlačile i smatram da bih i u takvoj sferi bila sretna, međutim nakon svega ovoga što sam prošla sa svojim biznisom, smatram da je ovo nešto najljepše.
Gdje vidite daljnji razvoj vaše karijere?
Meni se jako sviđa kako se moja karijera razvija, ništa vrtoglavo, ništa prebrzo, a opet smatram da iz godine u godinu napredujem, tako da ja tu ništa ne bih dirala. Nastavila bih se razvijati kao čovjek, a onda i na biznis planu, pa ćemo vidjeti što će se tu novo izroditi.
Jeste li ikada zažalili što ste se izložili i postali javna osoba i ako da, kada?
Kada sam se počela baviti ovim poslom nisam razmišljala da ću postati javna ličnost, jer blogeri su bili javne ličnosti za manji krug ljudi. Dugo sam imala osam tisuća pratitelja, što je i dan danas, a i tada, bilo malo, i u određenim trenucima mi nedostaje privatnosti, da odem negdje i ne razmišljam hoće li netko primijetiti da nisam super raspoložena. Javni posao ima mnoge prednosti, ali i neke mane. Ne bih rekla da sam ikada zažalila, ali smatram da je vrlo izazovno.
Jeste li pri počecima karijere bili svjesni što sve nosi vaš posao?
Na početku karijere nisam mogla znati što ovaj posao nosi, jer je ovaj posao tada bio nešto što se tek gradilo i nije se zvalo posao' ni za one koji su u te vode uplivali prije mene... Smatram da i dan danas ljudi koji se bave ovim poslom mogu i te kako da biraju koliko će se zalagati, koje će njihove obaveze biti, koliko žele dati sebe, što je skroz legitimno, tako da taj posao najviše zavisi od vas.
Čuvate privatan život, poprilično dobro vam to uspijeva. U čemu je tajna?
Prije više godina sam shvatila da mi je jako bitno da kada uđem u svoj stan i kada zatvorim vrata mogu biti sama sa sobom i da privatni dio svog života držim za sebe kako bih imala mir. Mislim da je to jedna od najboljih odluka u mom životu.
Vaša prijateljica Sara pjeva o komentarima koje nema vremena čitati! Jeste li i vi takva? Čitate li komentare ili ih ignorirate?
Zapravo je ta pjesma nastala po mene (smijeh) šalim se naravno, ali danas jest istinita. Čitam komentare kada imam vremena za to, često ih ne vidim, jer se bavim drugim stvarima i mislim da je to sjajna stvar. Naravno da sam zahvalna za sve one koji me godina bodre, prate, lajkaju, shareaju i takve komentare izuzetno volim vidjeti, najrazličitije poruke o tome koliko sam ljudima značila u nekim periodima njihovog života i koliko se poistovjećuju sa mnom. Što se tiče negativnih komentara trudim se da ih izbjegnem, a što se tiče pozitivnih i te kako se trudim da ih ispratim. Dakle, ne opterećujte se lošim komentarima i radite nešto pametnije.
Kako se opuštate, priuštite li si tijekom godine par dana detoksa s društvenih mreža?
Od prije dvije godine sam shvatila da je vrlo teško biti prisutan, zanimljiv i animirati ljude 365 dana u godini i shvatila sam da i meni treba određeni broj dana u tijeku godine kada sam offline. Od tada primjenjujem da sam 15 dana ljeti i 15 dana zimi potpuno offline. U tim danima brišem Instagram aplikaciju, jer je to potpuni detox i moram reći da što više vremena provedete bez Instagram aplikacije, to manje želite da se vratite i onda je uvijek teško vratiti se u punoj snazi na mrežu, ali nisam sigurna da bih mogla predugo bez Instagrama (smijeh).
Što čitate, gledate, slušate?
U posljednje vrijeme volim čitati o temama koje se tiču mog posla, o liderstvu, o radu na sebi. Što se tiče muzike, vjerujem da je mnogima poznato da slušam sve, od Beyoncé, do Nedeljka Bajića Baje, glazba je nešto zbog čega sam se uvijek osjećala bolje. Muzika je nešto što me oduvijek inspirira u smislu contenta koji pravim, što u smislu energije, tako da je za mene muzika oduvijek jako bitan faktor.