Ostalo

Helena Šopar Zadro o drami s hakerima na Instagramu: 'Bilo je stresno, ali sestra i ja smo uspjele...

Profil njezina modnog brenda internetski prevarant je hakirao, a potom i obrisao. Nakon dva tjedna uspjela ga je vratiti i otkrila za RTL.hr na koji način

Antonija Šipušić
03.08.2022 20:00

Poduzetnica, suvlasnica modnog brenda Sopar i manekenka prije nekoliko tjedana doživjela je ono kroz što je u posljednje vrijeme prošla nekolicina naših poznatih. Helena Šopar Zadro i njezina sestra Tamara Rebić ostale su bez poslovnog profila, odnosno profila njihova modnog brenda. Hakiran im je, a vrlo brzo nakon toga i obrisan zbog čega su o njegovom ponovnom vraćanju bile vrlo skeptične. No, prije svega, educirale su se o problemu, pisale korisničkoj službi te društvene mreže, a kako je vrijeme odmicalo, bile su sigurne kako će morati otvoriti novi profil te da će šest godina truda i rada zbog nepoznatog internetskog prevaranta biti izgubljeno. No, ona je jedna od rijetkih koja ga je uspjela vratiti, a za RTL.hr je rekla što su sve poduzele te s konkretnim savjetima koje nam je dala možda nekome i pomogne.

"Na kraju svega pomogla mi je poznanica koja je prije radila u Instagramu. Kada sam saznala da nam je profil hakiran napravila sam selfie na Instagram algoritmu, do toga sam došla tako da sam guglala i našla sam na stranicama korake. Nama su hakeri promijenili email i broj mobitela tako da mi nismo mogle ući u Instagram, ali postoji caka kada se ulogiraš da ne upisuješ lozinku, nego stisneš da si je zaboravio, potom stisneš pokušaj ponovno i onda te odvede na tvoj stari email. Tamo stigne kod te nakon toga moraš napraviti selfie, koji bi najlakše objasnila kao 'face ID'. Ljudi koji imaju poslovne profile i nemaju svoje fotografije, njima vjerojatno ide malo teže, no kako sam na fotografijama, algoritam me prepoznao te mi je potom stigla automatska poruka kako će mi se Instagram javiti u roku od tri do četiri dana", objasnila je početne korake koje napravila nedugo nakon hakiranja. Međutim, tri do četiri dana pretvorilo se u desetak pa je morala potražiti alternativu.

"Žena koje je tamo nekoć radila pogurala je naš problem u korisničku službu. Inače, problem je kod njih što im se previše korisnika javi s problemima i oni jednostavno ne stignu to rješavati. Vjerojatno bi i nama stigao odgovor u nekom roku, primjerice, nekim ljudima se profili vrate nakon nekoliko mjeseci. Oni se trude da svi stignu na red, ali je teško. Nama je bio problem i žurilo nam se jer su hakeri, nakon što su nas ucjenjivali s novcima, a svi su nam savjetovali da im ništa ne uplaćujemo jer nam ionako neće vratiti Instagram, kada su shvatili da to nećemo učiniti, izbrisali profil, a Instagram samo trideset dana čuva podatke kada je profil obrisan. Bile smo u panici, sestra i ja smo se već pomirile da ništa od toga jer su već prošla dva tjedna, a nitko nam nije odgovorio i znale smo da nam je ostalo još malo vremena". No, odlučile su kako će svejedno pričekati mjesec dana prije nego što krenu u otvaranje novog profila.

"Pokušale smo ne gledati previše dramatično na to, iako smo bile u velikom stresu, no u takvim situacijama nažalost ne možeš ništa. Što se tiče posla, ne mogu usporediti je li pad Instagrama utjecao na prodaju, ali sestra i ja smo klijentice obavijestile o svemu i na svojim privatnim profilima i zato je sve funkcioniralo. No, i dalje ne možemo vjerovati da se takve stvari događaju", rekla je. Bile su u strahu da će haker napasti i njihove privatne profile, koji su im u komunikaciji s klijenticama dobrodošli kao alternativa.

"Odmah smo primijenile sve što su nam savjetovali ljudi koji su prošli kroz slično. Jedan od savjeta bio je da sve lozinke promijenimo, i na mailovima i na privatnim profilima i da nikada nemamo istu lozinku za više platformi", objasnila je. O ciframa koje su tražili hakeri nije željela govoriti, ali kaže kako su to pozamašni iznosi.

"I oni koji su platili nisu natrag dobili profile, a nakon toga dalje kreće ucjenjivanje", rekla je te dodala kako nije sigurna radi li se o hakeru iz Hrvatske ili inozemstva. U email se ulogirao iz Zagreba, ali lokacija u tom slučaju ništa ne znači.

"Nismo kontaktirali policiju, razmišljali smo o tome, ali iz iskustva znamo da ih je gotovo nemoguće uloviti. Pogotovo u našem slučaju, on je izbrisao Instagram, promijenio mailove, jedini spas je bio da se Instagram javi i u tome smo imali sreće", zaključila je.