Ostalo

Istražili smo: Dolazi li Božić svake godine sve ranije?

Svećenici su ti koji nas često kritiziraju zbog božićne šoping groznice kojom ne slavimo bebu Isusa, nego razne trgovce. Ništa drukčije neće biti ni ove godine jer je božićni konzumerizam već zavladao gradovima i trgovinama. Borovi su okićeni, baš kao i izlozi, a Elektra zadovoljno trlja ruke jer lampice već svijetle. Dario Todorović zapitao se dolazi li nam to Božić svake godine sve ranije. Evo što je otkrio.

RTL
14.11.2014 18:17

Hohoho, stiglo je ono vrijeme u godini. Vrijeme blagdana, vrijeme darivanja. Ma zapravo i nije, nismo još dogurali ni do polovice studenog, a i vani je još poprilično toplo.

Ali ne bi se to moglo reći nakon pogleda na izloge trgovina jer neke su se od njih, ne baš prigodno, ukrasile i prije dana Svih svetih. Bor ispred jednog zagrebačkog trgovačkog centra stigao je prije nekoliko dana.

Borovi, kuglice i dekoracije svih vrsta čekaju na kupce i naravno da to vlasnicima trgovina odgovara. Međutim, suvlasnica jedne zagrebačke trgovine u poslu je dvadeset godina i voljela bi da ljudi više poštuju kalendar, kako božićni ugođaj s vremenom ne bi izblijedio.

"To je jednostavno komercijalni dio koji je prisutan, kako na tržištima Europe, tako i kod nas. U zadnjih nekoliko godina Božić počinje već u jesen, tj. prodaja božićnih artikala. Iako mi naš showroom dekoriramo da bude spreman iza Dana mrtvih", kaže suvlasnica trgovine za prodaju blagdanskih dekoracija, J asna Degoricija .

Božićno razdoblje je udarna sezona marketinga pa marketinške tvrtke već nekoliko tjedana rade na božićnoj komunikaciji. Što znači da se stvaraju sve one silne reklame koje su polako već krenule.

Kad se engleskoj javnosti pusti emotivna reklama za lanac robnih kuća John Lewis, to je znak da je i službeno počela sezona božićne kupnje. 2011. reklama je puštena 11. studenog, 2012. 9. studenog, lani. 8., a ove godine 6. studenog. Lijepo se po kalendaru vidi kako nam se božićno razdoblje pomiče sve ranije i ranije. Svi znaju da to nije bez razloga jer najviše se troši u blagansko vrijeme.

To je igra koju prihvaćaju i kupci jer Božić u nama budi dobre emocije, a svi znamo da nam u ovo tužno i ne baš svečano vrijeme treba malo topline. Čak i ako nam siječanj, kao i uvijek, bude mnogo hladniji i ne baš tako sjajan.