Ostalo

Istražili smo: Prodaju li seks i politika i dalje sve?

Što prodaje novine, i što je presudno za svaki klik na portalima? Stvari su se posljednjih godina prilično promijenile, pa smo često u šoku od onoga što postaje najčitanija vijest. Istražili smo prodaju li seks i politika i dalje sve ili ljudi traže nešto sasvim treće?

RTL
07.03.2014 18:25

Promjene su naša svakodnevnica, a dobre ili one malo manje dobre su pustile korijenje i u medijima. Prije nekoliko godina internet-novinarstvo bilo je tek apstraktni pojam, a crnilo na rukama od omiljenih tiskanih novina nešto na što smo navikli. Sve se promijenilo, i običaji, ali i sadržaj onoga što mediji danas nude.

"Konzumacija se povećala puno više nego što je bila prije nekih pet ili deset godina, kad nije bilo toliko interneta. Danas sa smartphonom vama više ne treba knjižnica, videoteka i kiosk, vi imate sve na smartphoenu", kaže modna urednica Slavica Josipović .

Danas će mnogo više neka grimasa Zorana Milanovića privući pažnje nego određena tema o kojoj govori.

"Mijenja se recimo vrsta ljudi, mijenjaju se naravno i ljudi iako neki ostaju uvijek isti, zanimljivi. Ne znam, Bregović i Ćiro Blažević , oni su recimo vječni. Ovo drugo se malo mijenja, ali ne bi rekao da se opća kompozicija tema mijenja", smatra pak urednik i kolumnist Denis Kuljiš .

"Nekada je tehnologija bila puno sporija stvari su se na naslovnici objavljivale tri do četiri puta dnevno i onda se jako pazilo što će se objaviti zato što nisi imao vremena nešto promijeniti. I ljudi su pazili da budu ozbiljni sadržaji, vijesti, sport i zabava, ali u puno manjem opsegu nego danas", kaže urednik RTL.hr-a Mario Kojundžić .

Trendovi, kao i u većini stvari, dođu i prođu u medijima. Naravno, neke stvari su konstantne - ono najzanimljivije se čitalo prije, a čita se i danas.

"Uglavnom to su vijesti o celebritijima, bilo stranim, bilo domaćim što prije nije bio slučaj. Prije su u fokusu bile neke istinske zvijezde, poput Olivera, starijih glumaca i zvijezda, pisalo se baš o onome što oni rade, pisalo se o njihovim konertima, predstavama. Danas ljude zanima više ono što se izvan toga događa", objašnjava urednik RTL.hr-a.

"Srušile su se granice, srušili su se neki autoriteti koji su izrasli iz nekog užeg kruga ljudi koji su bili povlašteni jer se nalaze u tom krugu. Danas je puno više liberalniji pristup mediju i danas je puno više liberalnija konzumacija medija", kaže Slavica Josipović.

Ono što razlikuje nekadašnji sadržaj u medijima i onaj danas su osnovne karakteristike medija - raznovrsnost i dostupnost informacije. Čita se sve, od politke, žute štampe, mode, sporta, do savjeta o samopomoći.

Ma koliko se lomila koplja oko showbiznisa, činjenica je da on i dalje ostaje jedan od najtraženijih sadržaja u medijima. Ljudi vole viriti u tuđe živote, a svi znaju za bujne obline Kim Kardashian i oskarovski selfie koji je odjeknuo svijetom u sekundi. A što je sa seksom u medijima? Prodaje li i dalje?

"Ja mislim da seks ništa ne prodaje kod nas. Ja sam bio urednik Playboya, to je bila živa muka. Mislim da seks ne može ništa prodati, to uopće nikog ne zanima. On nije komercijalan, ni najmanje", pomalo je iznenadio odgovorom Kuljiš.

"Imam osjećaj da smo prisutni u toj nekakvoj pauperizaciji medija, što znači da ljude sve manje zanima sadržaj, ono što celebovi imaju za reći, a više njihov privatni život", kaže Mario Kojundžić.

S godinama se medijski sadržaj mijenja, a tehnologija je sve brža. Nema te informacije koju ne možete naći u medijima. Ne postoji čarobna formula za uspjeh, ali, jedna činjenica mora ostati stalna. Uvijek i zauvijek.

Kvaliteta.