Janko Janić jedno je od najpoznatijih imena na influencerskoj sceni Hrvatske. Mladić je to koji se bavi društvenim mrežama, fotografijom, ali i nizom uspješnih poduzetničkih pothvata. Janić ne poznaje radno vrijeme, a u svoj posao ulaže veliki trud i strast koja ga svako dana gura naprijed. Iako su na sceni, pogotovo kada je moda u pitanju, zastupljenije žene, Janić se nametnuo kao jedan od vodećih muških modnih influencera u zemlji. I njegov privatni život posljednjih mjeseci golica pozornost pa je interes za Jankom i njegovom pričom sve veći. Za RTL.hr Janko Janić prvi put govori otvoreno o svom putu do uspjeha, onome što ga tjera da ide naprijed, a dotaknuo se i tema koje veliki broj njegovih pratitelja jako zanima.
Za one koji ne znaju ništa o Vama, a u posljednje vrijeme sve ih je manje – kako biste se predstavili?
'Čime se baviš?' definitivno je pitanje na koje mi je najteže odgovoriti. Kad bi morao stati i razmisliti, opisao bi se kao osobu ovisnu o kreiranju novih biznisa (kreativnom stvaranju općenito) i content creatora koji neprestano uči te uz sve to prati trendove i pokušava pomiješati trend, originalnost i kreativu, te ih donijeti na naše tržište - i mladima i starijima, a uz to razbiti i sve predrasude.
U kratkom roku postali ste popularni na društvenim mrežama. Kako je sve počelo?
Hm... Osoba sam koja je vrlo samokritična oko pojma popularnosti i uspjeha, no svoju priču koju "furam" danas, nisam mijenjao od kad sam bio dečko koji je završavao osnovnu školu. Što se samog rasta na društvenim mrežama tiče, nakon nekoliko godina rada i truda, publika je počela prepoznavati moju autentičnost, stil, i nadam se, kvalitetu sadržaja. Uvijek sam se trudio biti drugačiji, ali zadržati svoju estetiku što mi je najbitnije. Prevelik sam perfekcionist što nekad uništava moju produktivnost, no siguran sam da je pridonijelo izražaju kvalitete nekih od mojih radova.
Samim doseljenjem u Zagreb 2016., počeo sam širiti svoje vidike te biti okružen ljudima motiviranima poput mene te sam se pronašao u Instagramu. Svoj stil počeo sam dijeliti s ostalima, kao i graditi odnose s ljudima, te sam u periodu od 1-2 godine, došao do najvećeg dosega ljudi i "popularnosti" do sad. No, sve ovo nije nastalo u nekoliko mjeseci... Oduvijek sam imao u sebi osjećaj za estetiku i želju da se približim Americi i trendovima koji su bili popularni 2013 na dalje. Od 2013/14 prisutan sam na društvenim mrežama gdje iz dana u dan dokumentiram (fotografijama) što radim i čime se bavim. Imao sam svoj stil, volio sam modu, novitete, trendove - te sam ih upakiravao kroz estetične vizuale na svoje kanale poput Instagrama, Facebooka, i tada popularnog Ask.fma. Nikada neću zaboraviti svoje pokušaje fotkanja outfita poput celebrityja koje sam gledao online te trud da sve što radim fotkam da izgleda još bolje i da se ostalima svidi. I tako sam se nakon nekoliko godina pronašao u fotografiji koju sam radio za druge kako bi zaradio. Nekoliko mjeseci nakon, brendovi su u meni vidjeli potencijal, te sam sve znanje prebacio na sebe i svoje društvene mreže. I to 'držim' do dan danas, no sve više i više posla me 'hvata' oko produkcije za druge brendove, ovog puta firme, te sam općenito zadovoljan poslom kojeg danas s ljubavlju radim.
Kako izgleda vaš dan?
Jedna od stvari koju sam zamijetio da se kod mene razlikuje od ostalih je upravo ta da nikad ne planiram svoje dane. Ostali se uvijek čude, te i sam shvaćam da bi planiranje dana unaprijed bilo produktivnije, no nikako se ne pronalazim u "ograničavanju" svog idućeg dana i zapisivanju stvari koje bi morao odraditi. Volim slobodu, promjene planova i osoba sam koja brzo donosi sve odluke. Vjerujem da upravo zato što svemu pristupam vrlo smireno i bez pressinga, dani bez planiranja funkcioniraju dobro. Perfekcionizam je uvijek tu, pressing je svakako tu, ali nikada ga ne pokazujem i sve shvaćam opušteno, barem na van. Osim kreiranja contenta za svoje društvene mreže i ostale brendove s kojima radim (vezane za moje profile), radim i na svojoj agenciji gdje pristupam b2b prema drugim brendovima, te kreiram sadržaj isključivo za njih, bez mog imena prisutnog.
Obje vrste posla nekada zahtijevaju drugačije radno vrijeme, stoga sam u poslu doslovno 24/7, i upravo zbog toga se nekada budim u 2 popodne, a nekada u 5 ujutro. Svaki dan mi je drugačiji i obožavam imati veliku količinu odgovornosti na sebi.
Postoje dani poput nekadašnjeg, kad od 07:00 ujutro, do 10:00 navečer radim na produkciji jednog videa za brend, te isto tako postoje dani kad odradim sve mailove čim se probudim, te ostatak dana uzmem za sebe i cijeli se dan povezujem s publikom u komentarima, porukama na društvenim mrežama, te pokušam spojiti privatni i poslovni "influencer" život najbolje što mogu - odlaskom na kavu/ručak/kuhanjem kod kuće - i snimanjem istih stvari. U zadnjih nekoliko godina, započeo sam i nekoliko brendova/biznisa, od frizerskog salona s kojim sam se susreo prvi put u životu, do brenda odjeće i brenda nakita, te ostalih par brendova koje nisam javno pokazivao. Upravo ti brendovi i ovisnost o komunikaciji s ostalim ljudima, zahtijevali su moje vrijeme i pažnju tijekom radnog vremena, što mi je stvaralo stres jer sam većinu dana provodio radeći na logistici od ponoći do 5 ujutro. Budio bi se oko 2 popodne, kada bi većina ljudi bila odsutna, te bi žurio riješiti komunikaciju s klijentima do 16:00, a nakon toga nastavio s privatnim contentom do kasno navečer, te od ponoći radio logistiku za sve biznise. Zaista, svaki moj dan je drugačiji, no kada bi morao izdvojiti prosječan, glasio bi ovako: Buđenje, preskakanje doručka i ispijanje kave dok gledam nove obavijesti, mailove i poruke - privatne i poslovne. Nakon toga, odlazak do grada u nabavku stvari za razna snimanja ili odrađivanja sastanaka, ručak ako stignem, te dolazak kući. Snimanje za društvene mreže i objavljivanje par fotki i videa gdje pokazujem pratiteljima što sam taj dan radio. Planiranje tj. brifiranje trenutnih projekata i suradnji, odgovor na nove mailove, poruke i eventualno još jedan odlazak do grada za brzinski shooting (privatno ili suradnja sa brendom). Dolazak kući gdje radim večeru (moj ručak) snimam za društvene mreže, i sjedam za kompjuter gdje uređujem sve projekte i videe. Nakon toga, okupam se (opuštam se isključivo brzinskim kupanjem u kadi) te legnem u krevet i zaspim uz podcast!
Iz ove perspektive možete li nam reći pozitivne i negativne strane popularnosti na društvenim mrežama?
Naravno! Smatram da sve ovisi od osobe do osobe, te kako koja osoba prihvaća stres i odgovornost, no biti "popularan" na društvenim mrežama, po meni je jedna od najboljih i najisplativijih stvari za izgradnju karijere dugoročno. Pozitivne strane bile bi posao koji je fleksibilan, ovisi samo i isključivo o tebi i tvom trudu i radu, velik opseg ljudi koji podržavaju tvoj rad te mogućnosti i prilike koje same dolaze uz ista poznanstva, rad s bilo koje lokacije, i rad na stvarima koje voliš (nadam se) uz beskonačne prilike gdje pomoću iste popularnosti, možeš "namjestiti" da tvoj život bude iznimno dobro postavljen, siguran i kvalitetan. Negativne strane uvijek su manjak privatnosti, te loši komentari. Na sve sam navikao, te zaista, privatnost držim za sebe, i trudim se najviše moguće, cijeli svoj privatni život ne izlagati nigdje - od roditelja do partnera za koje ne volim da itko zna tko su i što i gdje rade. Osim toga, lošim komentari stvar su koju sam tek nedavno shvatio kao čistu psihologiju, gdje na iste pristupam empatijom, a na mržnjom. Uvijek ponudim pomoć osobi koja ostavi loš komentar, te ih shvaćam u potpunosti. Jedino što kod istih komentara ne volim, je to što oni utječu i na ostale ljude, i ljude oko mene koji se s njima nekad ne znaju nositi. Što se mene tiče, mene ne smeta jer sam miran u glavi po tom pitanju, i znam što radim dobro i krivo.
Najveća negativna strana bila bi konstantan pressing i eventualna pojava anksioznosti, koja prirodno izlazi iz tebe tek nakon velike prisutnosti ljudi i komentara u tvom životu - ako si prirodno takva osoba. Ja svoju popularnost koristim kako bi pomogao ostalima, te kako bi izgradio što više stvari oko sebe. S obzirom na svoj poduzetnički mindset, sve stvari koje radim zahtijevaju maksimalno snošenje odgovornosti i stres koji je prisutan i dok spavam, i dok sam budan. Rekao bi da je moj glavni posao rješavanje problema, i to je stvar s kojom se većina ljudi možda ne bi mogla nositi. Žrtvovati cijeli svoj život za posao, te biti okružen problemima svaki dan cijeli dan, i uz to znajući da si za sve loše, ali i dobro, zaslužan isključivo ti. No sve u životu ovisi o nama, te uvijek postoji mogućnost da posložiš svoj život kakav ti želiš. Ja sam odabrao put gdje sada radim maksimalno, kako bi kroz par godina mogao sve više i više uživati. Nikada neću prestati raditi, ali sam siguran da ću uspjeti izgraditi dugoročne biznise i izvore prihoda koji će otvoriti razna nova vrata i prilike u mom životu kroz par godina, pa nadalje.
Gdje crpite inspiraciju za sadržaj na društvenim mrežama?
Oko ovog pitanja sam do sada najsigurniji. Inspiraciju uvijek crpim iz stvari koje pratim svakodnevno, i koje zaista volim, a to je cijela američka scena. Od društvenih mreža, do izvođača i glumaca. Od malena sam odgajan u kućanstvu gdje sam s mamom slušao live koncerte Jay Z-ja na televiziji, pa kako ne bi volio njihov stil. Volim novitete, stil, luksuznost, i cijeli lifestyle gdje se možeš odvojiti od ostalih i pokazati da je sve moguće. Također, osoba sam koja je ovisna o self-made uspjehu i stilu, stoga pazim da nijedna stvar koju radim nije kopija već viđenog već inspiracija, i preoblikovanje u mom stilu! Sve što radim, radim prateći svoje srce, svoj stil i svoje ideje koje su savršen mix mojeg DNA i stvari/osoba/stilova koje pratim.
Koliko traje snimanje jedne prosječne videosnimke? Koja videosnimaka je bila najzahtjevnija. Opišite nam proces?
Vjerujem da se pitanje odnosi na društvene mreže i taj dio mog posla koji javno izlažem. Svakako, postoji mnogo vrsti sadržaja kojeg plasiram, ovisno o ideji i trenutku kreative, no svaki video prvo počinje u glavi. Ne bi se mogao odlučiti koji je video bio najzahtjevniji, no u većini slučajeva su to videi u kojima pokušavam spojiti nekoliko vrsti kadrova i scena koje prolazim kroz nekoliko dana. Za primjer, uzeo bi REEL video za brijaći aparat, koji sam radio u Parizu kroz nekoliko lokacija. Snimanje je trajalo cijeli dan, no opet, spojio sam poslovno s privatnim. Lokacije i video su mi konstantno bili prioritet u glavi, ali tražeći lokacije po Parizu, uživao sam hodajući ulicama dok nisam naišao na savršenu lokaciju koja mi se svidjela za tranziciju i dobar shot. Snimio bi scene po raspisanom briefu kojeg radim dan ranije na mobitelu i sve zajedno editao isti ili sljedeći dan. S obzirom da mi je ideja bila snimiti "brijanje brade" na nekoliko lokacija u Parizu, osim ponavljanja scena desetak puta, na svaku lokaciju trebalo je doći i vidjeti kako izgleda u tom trenutku. Ako svjetlo ili lokacija nisu bili dobri, idemo dalje dok ne dođemo do boljeg mjesta. I tako, prošao sam 4-5 lokacija, i snimio ih za video. Na kraju sam ukomponirao najdraže, zajedno sa uvodnim i ending shotom i dobio finalan video.Volim se igrati tranzicijama i stvarima koje će ostaviti "wow" dojam kod ljudi, te stvarima koje kod nas nitko još nije vidio gdje će se većina pitati "kako je on to napravio?" - stoga je planiranje svakog videa/fotke koji su malo važniji - moj glavni korak u svakom content creationu! Sve počinje u glavi, a izvedba je jednostavniji dio pa makar trajala danima, jer ideja nekad ne dolazi tjednima, a kreativu ne možemo forsirati, barem ja, nikad.
Živite u velikom stanu, nosite odjeću po posljednjoj modi... Može li se živjeti od društvenih mreža?
Oduvijek sam bio osoba koja je voljela pokazivati svoj stil, suptilno, te inspirirati ostale da oni mogu živjeti isto, ako ne i bolje, što god radili ljubavlju i za što god se trudili. Cilj nikada nije bio isticati materijalizam, dapače, pokušavam biti privatan po tom pitanju osim u slučaju da neka materijalna stvar zaista odgovara mom stilu te se želim izraziti.
Svakako, nikada neću zaboraviti da sam od malena bio osnovnoškolac koji je tri para najjeftinijih hlača koje je dobio od roditelja nosio na različite načine, te su svi oko mene mislili da imam stil i da imam pun ormar odjeće. Zapravo, to je bilo najdalje od istine, već su tu sama prezentacija i moj stil igrali najveću ulogu.To sam nekako prirodno zadržao kroz cijeli život, gdje sam uvijek stvari, ne uljepšavao, već pokazivao na svoj način, u svom stilu - uvijek drugačije. Što se društvenih mreža tiče, u 2022. smo godini te nema rasprave može li se živjeti od istih - definitivno da može. Pojavom TikToka, doseg do popularnosti, te sama mogućnost da baš tvoja djelatnost ili nešto što te zanima, dovedeš do velike količine ljudi, i skupiš publiku te kreiraš svoj brend - je najveća što je ikada bila. Danas doslovno možeš voljeti staklene čaše za vodu, i od toga napraviti milijunski brend okupljajući fanove istih tih staklenih čaša u cijelom svijetu. Kreiranje publike mjesecima, povezivanje s istima, te konverzija kroz poduzetni dio poput kreiranje web stranice gdje ćeš baš ti prodavati npr. svoje čaše. Zvuči čudno, ali sve tako funkcionira.
Kako se rodila ljubav prema fotografiji?
Iskreno, nisam ni sam siguran kako. Pokušavam se sjetiti jesam li ikada kao dijete volio umjetnost ili koristio fotoaparat, kako to obično kod uspješnih ljudi bude. Muzičari od malena drže gitare u rukama, no ja se ne sjećam da sam ikada bio zadivljen fotoaparatima i kamerama. Sjećam se da sam u osmom razredu osnovne škole počeo istraživati o fotoaparatima i pratiti strane influencere zbog kojih sam se i ja htio okušati u fotografiranju, no vjerujem da je prva ljubav prema fotografiji krenula od mode. Moda je bila prva stvar koja me interesirala od kad sam bio 4. razred osnovne škole. Sjećam se da sam u 5. razredu odradio svoj prvi "shooting" s prijateljem, iza škole s njegovom kamerom i to je bilo to. Osjećao sam se kao model i kao osoba koja je stvorena da bude ispred, i iza kamere. Zanimalo me sve, i sve više i više sam počeo objavljivati svoje fotke na društvenim mrežama na kojima sam počeo - ask.fm i Facebook. Unatoč tome što se danas bavim produkcijom, i dalje ne bi rekao da "volim" fotografiju te da me snimanje čini sretnim. Nikako se ne vežem uz tehničke stvari i pojam fotografije, već uvijek uz stil i krajnji rezultat. Volim i imam ljubav isključivo prema kreiranju i finalnom proizvodu koji uvijek mora biti u mom stilu, napravljen "mojim okom". To je nešto što me čini sretnim, jer za većinu stvari koju radim, već u glavi znam kako želim da izgleda.
Na koji photoshooting ste najponosniji?
Nisam siguran da bi mogao izdvojiti baš jedan... Veoma sam samokritičan, stoga čekam da izađem u Vogueu ili Forbesu, pa da najiskrenije spomenem baš njega. Šalim se - možda...
Kakvi su vam ciljevi kada je riječ o fotografiranju?
S obzirom na to da sam naveo da samo fotografiranje nije nešto što me čini najsretnijim, cilj mi je općenito, u kreiranju sadržaja, proširiti se maksimalno, i spojiti foto/video i biznis. Mogućnosti su beskrajne, a tek nedavno krenuo sam sa svojom content agencijom. Uskoro planiram prijeći na kreativu, managing talenata, a i vratiti se brendovima i proizvodnji svojih proizvoda. Cilj je uvijek estetika, stil i biznis, te povezivanje svega čime se bavim da jedno radi za drugo.
Nedavno ste tražili asistenta. Kako bi izgledao radni dan vašeg potencijalnog zaposlenika?
Tako je - putem Instagram Storyja, objavio sam par informacija tek toliko kako bi vidio odaziv ljudi, te eventualno dobio koju zanimljivu prijavu, s obzirom da sam trenutno u fazi gdje mi je potrebno više ljudi oko mene, kako nijedna grana mog posla ne bi patila. Proteklih godinu dana, radim sa svojim glavnim asistentom koji mi pomaže oko svega, te kojeg učim stvarima koje ja znam, i obrnuto, kako bi u budućnosti stvorili još više prilika i proširili sve što radim na novu razinu. S obzirom na to da sam započeo i svoju content agenciju, glavni asistent i ja pronašli smo se u poziciji da oboje moramo raditi organizaciju vremena, produkciju fotki i videa, kreativu, planiranje, biznis dio, financije, te uz sve to pronaći i privatno vremena za moj content, te privatno vremena za naše živote. Kako je kreativa zaista ovisna o vremenu, došli smo do toga da su zadnjih par mjeseci rada bili na rubu "burnouta", te sam odlučio poslati ponudu da tražim još jednog asistenta. S obzirom na to da su moji radni dani promjenjivi, od asistenta bi volio pomoć pri organizaciji mog vremena, kreativu, želju i trud za poslom, i ljubav prema kreiranju sadržaja i društvenim mrežama. Hoće li dan biti takav da ću trebati tri dostave jela tijekom dana jer nemam vremena naručiti i baviti se komunikacijom sam, ili ćemo snimati i raditi na 3 sponzorirana videa te otići u nabavku za drugo snimanje, to isključivo ovisi o tom danu. Upravo zato, otvoren um, kreativa i ljubav prema ovom poslu su sve što tražim. Svoj dio i svoje znanje, uvijek prenosim na druge, i najmanji je problem naučiti nešto ako imaš volju. Svakako, svjestan sam da moj život gdje snosim odgovornost za sve, i radim 24/7, nema veze sa životom prosječne osobe, stoga cijenim vrijeme i svako istupanje, te ne tražim od osobe da radi isto koliko i ja, ili da radi kao i ja! Ponavljam, želja, volja i trud, a do sada sam uvijek osoba koja cijeni svaku sekundu i nagrađuje predanost poslu i motivaciju.
S bivšom djevojkom otvorili ste luksuzni salon ljepote, često ste objavljivali i fotografije iz njega. Radite li i dalje na zajedničkim projektima?
S obzirom na to da od početka samog projekta salona, detalji oko poslovne raspodjele, i svih detalja naših biznisa, nisu bili javno definirani ni dijeljeni, ne bi volio ići u detalje ni sada, no ukratko, zbog cijele situacije naši zajednički projekti su prekinuti. Žao mi je jer svaki biznis u kojem sam imao, pa makar minutu rada i truda, gledam kao svoje dijete, no stvari nekada moraju ići drugačijim putem, da shvatiš da je možda neki drugi put bolji, ili da možda neki drugi put nastane i postane bolji. Biznis zahtijeva konstantnu komunikaciju, maksimalnu profesionalnost i posvećenost, a s obzirom na okolnosti, isti tempo kao i prije gotovo je nemoguće zadržati. Sretan sam da sam izgradio nešto što je promijenilo pogled na uspjeh i svijet kod naših mladih ljudi, što sam/smo otvorili nova radna mjesta, upoznali nove ljude, i pokazali ostalima da je sve moguće. Osim toga, najsretniji sam zato što sam prošao kroz posao i poslovne probleme u ranoj dobi, te konstantno učio nove stvari, što ranije... I dalje, iz dana u dan učim, te se radujem svim projektima u budućnosti u koje ću ući s trenutnim znanjem.
Vijest da ste prekinuli dugogodišnju vezu izazvala je veliki interes medija. Je li vas to iznenadilo? Kako ste danas?
Iskreno, nisam očekivao toliko članaka ni reakcija, s obzirom da sam svih godina držao taj dio svog života gotovo pa "tajnim". Nikako nisam volio miješati ljubavni život i društvene mreže, i mislim da je to dobra stvar koja vodi dugoročnosti. Možda ne zvuči uvjerljivo, ali moram napomenuti da osim društvenih mreža, poslovni dio koji sa sobom nosi stres 24/7, i dok spavaš, jednostavno ne vodi ka najboljim stvarima i prioritetima za privatne odnose, sa kime god, pa tako i sa dvoje mladih ljudi koji tek otkrivaju život.
Za sve obožavatelje koji prate vaš rad – što možemo očekivati u budućnosti?
Cilj mi je napredovati, raditi nove i veće stvari, te se posvetiti agenciji i preseliti na još bolju lokaciju, u smislu uredskog prostora. Osim toga, rad na mom brendu odjeće iskreno me zanima, te se nadam da ću uhvatiti vremena da se posvetim istom i vratim se stvarima s kojima sam sve počeo. Fotke i videi neka ostanu kakvi jesu, a ja sam svakako spreman za nove biznise, ljude, ideje i stvari koje su kod nas neviđene, na koje ciljam uvijek. Hvala!