Ostalo

Kako je Arcade Fire spasio otvaranje INmusica

Bez fantastičnog nastupa kanadskih mračnjaka prvi dan INmusica teško bi mogli nazvati otvaranjem najvećeg hrvatskog open-air festivala.

Vedran Harča
22.06.2011 09:26

Bezfantastičnog nastupa Arcade Fire prvi dan INmusica teško bimogli nazvati otvaranjemnajvećeg hrvatskog open-air festivala.

Da će stvari krenuti po zlu, bilo je očito već pri skupljanju akreditacija gdje se, zbog niza zavrzlama s popisom, na istu čekalo barem sat i pol, i to u vrijeme kada su prva jača imena već dobrano počela sa svirkom.

Stvari su se nekako riješile točno utrenutku kada su kanadski mračnjaci kretali snečim što će bez ikakve dvojbe zauzimati najviša mjesta na budućim popisima najboljih koncerata zagrebačke povijesti. Mnogoljudni bend okupljen pod nazivom Arcade Fire najlakše je opisati kao depresivne sinove Brucea Springsteena, odnosno glazbeni križanac Nicka Cavea i Leonarda Cohena s jedne, te "The Bossa" i indie-folk legendi tipa Waterboys s druge strane. Ekipa Wina Butlera zapanjujućom lakoćom skače iz alternativnog rocka u pop tradiciju te u pjesmama s fenomenalne trilogije "Funeral"/"Neon Bible"/Suburbs" naizmjenično budi uznemirene duhove Pixiesa, Jeffa i Tima Buckleyja, Smithsa i skoro svakog imalo važnijeg indie benda u zadnjih 30-ak godina. Zbog pomalo blage reakcije publike i relativno malog broja okupljenih ispred glavnog stagea spektakl je izostao, no to je ionako manje bitno u usporedbi s činjenicom da smo gledali najvažniji rock bend današnjice čiji svaki album redovno završi na vrhu kritičarskih izbora najboljih izdanja godine.

Nakon Arcade Fire, međutim, nije se dogodilo baš ništa vrijedno spomena. Portugalska techno/world music trojka Buraka Som Sistema još bi i mogla proći u nekom manjem klubu, no na velikoj pozornici djelovali su prilično prazno i izuzetno monotono.

Jay Kay i njegov Jamiroquaisredinom devedesetih su spadali međunajveće kulere pop scene, a njihov je hibrid acid-jazza, plesne glazbe i funka zvučao novo i drugačije. Danas, rok trajanja mu je odavno istekao pa jenjihovazagrebačka premijeraneugodno podsjećala na prošlogodišnji nastup onemoćalog Billyja Idola.

Pararelno s njima, na skrivenoj pozornici svirali su neobični pop-noiseri The Do čijisu koncert mnogi nazvali i daleko najboljim premijernog dana ovogodišnjeg T-Mobile INmusic festivala.

Ukratko, zahvaljujući Arcade Fire,navući ćemo prolaznu ocjenu, no prave stvari očekuju nas tek večeras, kada će sejedni za drugimaizmjenjivati Grinderman, The Streets, TV on the Radio, Cypress Hill i Mastodon.