Ostalo

Minijaturna Zemlja čuda - najveća njemačka atrakcija

Dvojica braće izgradila su najveću minijaturnu repliku na svijetu. Kroz gradove, polja i planine prolazi 12 kilometara željeznice, a smještena je na tri kata zgrade koja je pretvorena u muzej.

M.K.S.
27.03.2009 10:51

HAMBURG - Minijaturna Zemlja čuda, najveći na svijetu model željeznice, koja prolazi kroz polja, gradove te čak snijegom pokrivene švicarske Alpe, postala je jedna od najvećih njemačkih atrakcija.

Braća blizanci, 41-godišnji Frederick i Gerrit Braun, pretvorili su svoju dječačku strast u unosan privatni muzej koji je otvoren 2001. godine. Samo prošle godine ga je posjetiloviše odmilijun ljudi.

"To je san", kaže Gerrit Braun koji su u početku opirao bratovoj ideji jer se bojao da će izgubiti novac.

"Jedino što znamo je da želimo graditi zauvijek. Trenutačno iznajmljujemo još prostora i gradimo most do susjedne zgrade jer želimo graditi dok ne ostarimo", najavljuje Frederick Braun.

Smješten na tri kata nekadašnjeg skladišta, minijaturna Zemlja čuda je mnogo više od ogromne željeznice koja je već dugačka 12 kilometara. To je cijeli zaseban mali svijet, samo minijaturan.

Realistično su prikazani dijelovi Skandinavije, Njemačke, Švicarske, Austrije i SAD-a. Ljudske figure su samo malo veće od jednog centimetra, a oni u tom svijetu obavljaju razne poslove.

Na jednoj od scena policija je okružila prostor u jednom njemačkom gradu gdje je na ulici krvava sjekira, a tijelo žrtve pluta u rijeci. Na drugoj strani morski psi love ronioca na Floridi.

Jedan od najdramatičnijh prizora je onaj u kojemu je u vatri zgrada u versajskom stilu u Bavarskoj. Oko nje su vatrogasci koji stižu na požarište.

Tu je i stadion prepun ljudi.

Cijelu minijaturu preko nadzornih kamera i monitora nadgleda 45 radnika. U muzeju radi ukupno 180 ljudi. Svaki dan se na maloj željeznici dogodi oko 30 nezgoda pa je potreban stalni nadzor kako bi sve savršeno funkcioniralo.

Ono što je ključno za uspjeh ovoga projekta je spoj tehnologije i bajkovite atmosfere. Braća nastavljaju gradnju, a u idućim godinama ćeizgraditi dijelove Italije, Francuske, Afrike i Indije.