Ostalo

Najtraženiji domaći dizajner Igor Đuga za RTL.hr: 'Izabel Kovačić bih stilizirao svaki dan, za mene je...

Izabel Kovačić, Ena Luna, Pamela Smoljanić, Sara Jo i Paula Sikirić samo je dio njegovih klijentica, no i sam priznaje kako je omiljen među trendsetericama. U videointervjuu za RTL.hr govori o svojoj poslovnoj priči, brendu 'Identity' i zbog koje je suradnje možda i najviše profitirao

Antonija Šipušić
14.07.2022 08:00

Ako ne pratite domaću modnu scenu, a aktivni ste na Instagramu, teško da ste njegovo ime mogli izbjeći. Igor Đuga zasigurno je jedan od najtraženijih dizajnera na našim prostorima, a to dokazuje povjerenje koje su mu dale brojne trendseterice. Primjerice, Sara Jo u njegovoj ljubičastoj haljini u kombinaciji perja i šljokica pojavila se na dodjeli nagrada, infleuncerica Ena Luna u svilenoj haljini pozirala je u Rimu, influencerica Paula Sikirić nosi ga već godinama, ljubičastu kratku haljinu odjenula je i influencerica Pamela Smoljanić, a Izabel Kovačić je možda i najzvučnije ime od svih. Vlasnica modnog brenda i supruga hrvatskog reprezentativca Matea Kovačića njegovu je crnu haljinu s perjem odjenula na čak dva vjenčanja - prijateljice iz djetinjstva i ono Dine Dragije i Tina Jedvaja. U razgovoru za RTL.hr Igor je sažeo svoju karijeru, otkako je 2016. pokrenuo brend Identity i u ovih šest godina nametnuo se u moru domaćih dizajnera i dizajnerica. Što je to kod njega toliko posebno da ga obožavaju trendseterice, koje bi suradnje istaknuo te čime se inspirira u bridal kolekcijama, koje su također drugačije od onoga što imamo prilike vijdeti u salonima vjenčanica. " Uspjesima se nekako ne veselim jer sam glavom i mislima u drugom projektu ", rekao nam je u videointervjuu. Dio onoga što nam je sve otkrio pročitajte u nastavku, a dio pogledajte u videu.

Kada ste se upustili u modni svijet kao dizajner?

Uz modu sam vezan cijeli život, uvijek su ti repovi mode bili prisutni kroz djetinjstvo. Uvijek sam gledao što mama nosi, što sestra oblači i kako se ja oblačim. Bio sam esteta, crna ovca obitelji. Listao sam modne časopise, a kada sam prvi put primio Vogue, sjećam se, bilo je to razdoblje kada smo tek izašli iz rata, za taj časopis gotovo da nitko nije niti znao. Sjećam se da sam ga naručio preko susjede, izvještavala je nešto iz Londona...zajedno s CD-om Spice Girls. To je bio moj prozor u svijet i počeci zaljubljenosti u modu i sve do danas. Sjećam se kada sam rekao svojima da ću se baviti modom i da ću otići u New York, a prvo pitanje je bilo – 'time ćeš se baviti popodne, ali što ćeš raditi prijepodne?'. Danas su sretni i zadovoljni. Moda je definitivno pronašla mene. Mislim da sam samo vremenom brusio talent. U početku se pravite da ste mali revolucionar, a onda shvatiti da niste prvi u ničemu, da sve ono što je bilo prije vas morate prilagođavati sebi i prezentirati na svoj način, sa svojim rukopisom.

Prvu kolekciju ste izbacili 2016. godine, kako danas gledate na nju?

Sjećam se prve kolekcije, to je bilo u Splitu na Monturi. Inspiracija je bila film 'Malena'. Sjećam se, tada su i Dolce&Gabaana bili opsjednuti njime. Igrao sam se s čipkom, s tom Sicilijom. To tada i ovo sada nema nikakve veze jedno s drugim. Drago mi je da sam napravio tranziciju, što sam pronašao svoj rukopis i mislim da taj target kojem se ja obraćam, to ne radi nitko. To je 'pret-a-porter' nosiva moda s elementima chic varijanti – Pariza, Milana, vrlo eklektična, da se svaka žena osjeća u smislu 'idemo na party', izgledamo dobro, sretno, veselo i poželjno i mislim da je to najvažnije. Koristim najbolje materijale, sretan sam što mogu raditi s tako dobrim tkaninama. Moda uvijek mora izgledati skuplje nego što je plaćena.

Dizajn bez naslova - 2022-07-07T164514.382.jpg

Gdje nabavljate materijale?

Materijale nabavljamo u Comu, to je jedna mala tvornica pored Milana. Prije pandemije smo morali odlaziti tamo i birati materijale, no nakon toga smo dobili asistente iz tvornice pa putem WhatsAppa takoreći biramo tkanine, materijale, boje, uzorke. Oni nam to dostavljaju u Zagreb i to je dobra poslovna priča.

Na početku vam je zaštitno lice bila Soraja, zašto baš ona?

Mislim da je to malo izvučeno iz konteksta jer ona nikad nije bila moje zaštitno lice već gost na reviji. U tom periodu trebalo je skrenuti pozornost na sebe, u moru raznih dizajnera pojavio se netko mali poput mene. Sjećam se da je tada na naslovnicu Vogue Anna Wintour stavila starlete, sestre Kardashian. A onda sam ja promislio tko je to tako sličan njima na našim prostorima. Sjetio sam se nje, a ona je tada bila u reality showu. Pozvao sam je, ona je to sa zadovoljstvom prihvatila. Bilo je zanimljivo i nisam očekivao da će toliko ljudi doći samo radi nje.

Igor Đuga

Je li bilo kritika zbog toga?

Nikad se nisam obazirao na kritiku jer uvijek gledam tko je taj koji to govori, tko je ta moralna vertikala po bilo čemu koja meni može uputiti kritiku. Prije svega, sebi ne dozvoljavam da nekoga kritiziram, nemam pravo na to. Kada se bavite ovim poslom, uredu je da se nekome ne sviđate. Tu je i puno te profesionalne ljubomore, ali na to se ne obazirem. Puno je ljudi koji vas vole, podržavaju, lijepo je kada čuješ dobre stvari o sebi, a kada ne – ma ja sam to prerastao.

Bili ste govorili kako vam je želja odjenuti Idu Prester i Nikolinu Ristović. Je li vam to uspjelo?

Ida Prester je prošle godine na Exitu odjenula našu haljinu, i to je haljina koju samo ona može odjenuti. Vrlo je eklektična i zanimljiva. Ostala je još Nikolina Ristović i nadam se da će se i to dogoditi.

Nose vas sve trendseterice, kako gledate na takvu reklamu?

Kada sam pokrenuo brend moj target su bile žene koje prate trendove, a takvoj se publici i obraćam. Da ne zvučim pretenciozno, ali ne postoji nijedna trendseterica u Hrvatskoj koja nije moja, da kažem, ambasadorica ili da ne nosi moje kreacije. To je veliki kompliment za mene i potvrda da mukotrpan rad, kada ste vrijedni po cijele dane, da se sve to na kraju isplati. U ovom poslu nema minulog rada, nema toga 'napravio sam kolekciju, dobio sam pljesak ili dobru modnu kritiku i sada mogu mirno spavati'. Uspjesima se nekako ne veselim jer sam glavom i mislima u drugom projektu. Talent je dvadeset posto, ali ako niste radnik, ništa od vas neće biti.

Vašu haljinu odjenula je i Izabel Kovačić. Kako je tekla suradnja?

Teško je reći da vam je netko omiljeniji od nekoga u ovom poslu, ali mogu stvarno reći da je Izabel prekrasna žena. Da mogu, stilizirao bih je svaki dan jer ona je netko tko sluša, tko je profesionalna, ima osjećaj za estetiku i modu. Bila je to predivna suradnja i veselim se zimi i kolekciji koju spremam. Već smo se čuli oko toga i jedva čekam. Za mnoge je Mateo velika zvijezda, ali za mene je Izabel modna ikona. Zaista.

Jeste li zbog toga profitirali u smislu da su vas angažirale i druge žene?

Prate je žene koje prate modu, takav joj je i sadržaj na Instagramu. Kada je podijelila fotografiju mojeg brenda, bilo je jako puno upita čija je, a onda je ona otkrila o kome je riječ. Imali smo puno poziva u vezi same te haljine.

Veliki trend ove sezone je perje. Nema dizajnera koji je to izostavio iz kolekcije. No, vi ste bili prvi...

Perje je moj light motiv. Meni je drago i da kolege rade također s njim. To je nekako moj zaštitni znak i tako će ostati. Riječ je o nojevom prirodnom perju koje je trendy i nikada ne izlazi iz mode. Nisam napravio ništa što dizajneri nisu napravili ranije, nego sam samo to interpretirao na svoj način. Kao što pisci danas citiraju i reinterpretiraju druge, pa tako i ja radim u modi. Danas nam se događa da kada bilo tko odjene haljinu s perjem da u komentarima pitaju stojim li iza toga ja. Nekada mi bude neugodno jer su me žene potpisivale ispod radova kolega, a bojao sam se da ne bi pomislili da sam ja tako nešto inicirao...


Cijeli intervju s jednim od najtraženijih domaćih dizajnera pogledajte u videu!