analiza svjetlosti

Neočekivano otkriće: Asteroidi također mogu imati prstenove

Utvrđeno je da je asteorid promjera 248 kilometara, ali pravo iznenađenje tek je uslijedilo kad je analizom otklona svjetlosti otkriveno da Chariklo ima dva prstena koji ga opasavaju.

RTL/Hina/ 27.3.2014. u 8:34
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Američki znanstvenici objavili su da su po prvi puta pronašli prstenove oko asteroida, što znači da divovski plinoviti planeti našeg Sunčeva sustava, poput Saturna, nisu jedina nebeska tijela s prstenovima, navodi se u studiji objavljenoj u srijedu.

Asteroid poznat pod nazivom Chariklo udaljen je od Zemlje milijardu kilometara i kruži oko Sunca u orbiti koja se nalazi između Saturna i Urana, prenosi Reuters.

U lipnju 2013. astronomi su na sedam različitih lokacija u Čileu, Argentini, Brazilu i Urugvaju teleskopima promatrali prividan prolazak asteroida pokraj Sunca. Zahvaljujući okultaciji - astronomskom fenomenu u kojemu se jedno svemirsko tijelo, gledajući sa Zemlje, skriva iza drugoga - znanstvenici su mogli utvrditi veličinu i oblik asteroida.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Dosad se smatralo da samo divovski plinoviti planeti Jupiter, Saturn, Uran i Neptun imaju prstenove.

Studija je objavljena u časopisu Nature.

Upravo se čita

GLASAJTE U NAŠOJ ANKETI

ANKETA Što mislite koga su eksperti spojili u novoj sezoni 'Braka na prvu'?

Više s weba