Pop zvijezde. Prva asocijacija su pjevači, ali novi trend je uzeo maha. Prave pop zvijezde sada su političari. Njihova uža specijalizacija je pop politika.
Jedan od najočitijih primjera ovog fenomena u Hrvatskoj je sigurno Milan Bandić.
"On je odličan za analizu ovog fenomena. Dakle, njegova je priča 'ja sam jedan od vas' i on se prikazuje u situacijama koje su građanima bliske. To je klasik privatizacije politike. On se prikazuje u situacijama gdje s kućnim ljubimcem, obitelji i tako dalje", pojasnila je sociologinja politike Marijana Grbeša.
Đogiranje, obilazak svakog raspoloživog eventa, izravna komunikacija s ljudima - to je Bandićeva mantra. Ako treba, puzat će u čarapicama po snijegu, ali položit će svoj vijenac braniteljima, jer to narod od njega očekuje.
Jednom je jedan čovjek ulazeći u najviši politički sloj jasno i glasno napomenuo kako ga zanima samo ozbiljan posao. Ipak, i Ivo Josipović je pokleknuo. Predsjednikovi estradni aduti su klavir i pjesma.

"Kampanja je završila tako što je Ivo Josipović zapjevao s grupom pjevača, iako je mislio da će tome odoljeti. Eto, na kraju ipak nije", kazala je Grbeša.
No, Jadranka Kosor je žrtva posebnog poglavlja u politici, koje se zove - žene.
"Ne samo ona nego, recimo, Angela Merkel i druge liderice. Pokušajte zamisliti Jadranku Kosor u Josipovićevoj ulozi. Pokušajte zamisliti nju kako je snimila spot s Baretom u kojem pleše, svira klavijature i tako dalje. Svi će u najmanju ruku ili okrenuuti očima ili se nasmijati.
Ako imate muškog političara koji uzme u naručje sina i kaže da ljubi sina dva put na dan, reći ćete da je divan otac. Ako to isto napravi žena, reči ćete da je patetična", pojasnila je Grbeša.
Međutim, naša reporterka Nataša Božić smatra kako je bivša premijerka jako dobro znala iskoristiti svoju ulogu u politici.
"Svi se sjećamo njene izjave o tome da će od vrućeg krumpira, koji joj je došao kada je preuzela vlast od Sanadera, napraviti krumpir salatu ili toga da je proračun smišljala dok je prala suđe. Ona je balansirala. Itekako je znala koristiti ženske adute", smatra Nataša Božić,
politička reporterka RTL-a
A Barak Obama , kaže Marijana Grbeša, koristi sva raspoloživa sredstva.
"On je zaista dao sve od sebe da uključi elemente pop kulture u svoj nastup. Pa tako imate Obamu s Bruceom Springsteengom, koji mu je odradio zaista prvu kampanju, pa onda i ovu drugu. Bruce Springsteen koji je ikona jednog određenog dijela biračkog tijela", naglašava Grbeša.

Kako pop kultura spaja visoku politiku i obične građane, time je poručio: 'Ja sam jedan od vas'. Jedan od njih bio je i Bill Clinton , školski primjer estradizacije politike i čovjek zahvaljujući kojem je cijela ova priča krenula munjevito.
"Ako želite u enciklopediji u jednoj slici prikazati taj fenomen popularizacije politike, vjerojatno bi stavili Clintona sa saksofonom. Clinton i Blair su na neki način dali ubrzanje cijelom tom procesu", ističe Grbeša.
Riječ je o procesu kojeg je dobro iskoristio i bivši francuski predsjednik kicoš, neponovljivi Nicolas Sarkozy.
"Ako imate Carlu Bruni i ona se oženi za političara, to je medijska bomba. I naravno da će mediji iz toga iscijediti maksimalno, a onda s druge strane, što političaru preostaje", pita se Grbeša.
No, pop politika nije boljka ili prednost novog doba, ona je naprosto fenomen koji se pojavio s televizijom. Prvi ju je pedesetih iskoristio američki predsjednik Nixon. Nakon Watergatea snimio je spot o svom privatnom životu i time nastojao pridobiti javnost.
Mišljenja o privatizaciji politike su podijeljena. No, u cijeloj priči najvažnije je odrediti gdje je granica.
"Mislim da nije problem kada političari na popularan i pristupačan način pokušavaju približiti kompliciran sadržaj građanima. Međutim, problem je kad sadržaj ispari, a ostane samo pop i spin", naglasila je Nataša Božić.
No, paket bez sadržaja može prolaziti jedno vrijeme, ali kad tad to dolazi na naplatu. Na sljedećim izborima. Iako mnogi političari misle suprotno, ljudi nisu ovce.