Ostalo

Otkrili asteroid prekriven ledom

Znastvenici će uz pomoć ovog otkrića pokušati dokazati je li voda u oceanima na Zemlji nastala od asteroida.

M.B. - HINA
29.04.2010 05:41

PARIZ - Asteroid prekriven ledom otkriven je među kamenitim svemirskim tijelima koja kruže između Marsa i Jupitera. Znanstvenici poručuju da bi ovo otkriće moglo dati odgovore na to je li voda u oceanima na Zemlji nastala od asteroida te o prošlosti Sunčeva sustava.

"Zaleđena voda je puno češća na asteroidima nego što se dosad mislilo, a mogla bi biti prisutna i u njihovoj unutrašnjosti", zaključili su Andrew Rivkin sa sveučilišta Johna Hopkinsa u Sjedinjenim Državama i Joshua Emery sa sveučilišta u Tennesseeju u studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu Nature.

Asteroid 24 Themisa otkriven je uz pomoć teleskopa s infracrvenim zrakama postavljenog na vrhu vulkana Maune Kee na Havajima. OdSunca jeudaljen oko 480 milijuna kilometara.

Raniji radovi upućivali su da "voda koja danas postoji na Zemlji potječe od asteroida", ali "dosad nisu izvedena mjerenja zaleđene vode na asteroidima", napominje Humberto Campins sa sveučilišta u Orlandu, SAD, u istom časopisu.

"Postojanje leda na površini 24 Themisa je pomalo neočekivano", ističu znanstvenici, budući da se smatra da su kamenita tijela u pojasu asteroida preblizu Suncu da bi se led na njima duže zadržao, čak i na prosječnoj temperaturi od -70 do - 120 Celzijevih stupnjeva. On bi mogao ispariti kao i led na kometima.