Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
izbjegavajte klišeje!

Otkrili tajnu: Ovo je formula za uspjeh!

Niz čimbenika određuje hoće li neka knjiga biti komercijali uspjeh, uključujući zanimljivost teme, uvođenje noviteta, stil pisanja, kao i to do koje je mjere priča u stanju 'uvući' čitatelja, no utjecaja imaju i vanjski čimbenici poput sreće.

Image

Književni žanrovi

RTL/Hina/ 10.1.2014. u 7:55
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Kompjutorski stručnjaci razvili su algoritam koji može s 84-postotnom sigurnošću predvidjeti hoće li neka knjiga na engleskom jeziku ostvariti komercijalni uspjeh, a tajna je u izbjegavanju klišeja i pretjeranog korištenja glagola, piše britanski The Telegraph.

Skupina kompjutorskih stručnjaka sa sveučilišta Stony Brook u New Yorku objavila je studiju u kojoj tvrde kako se tehnika nazvana statistička stilometrija, koja matematički analizira uporabu riječi i gramatike, pokazala 'iznenađujuće učinkovitom' u utvrđivanju buduće popularnosti neke knjige.

Stručnjaci su taj algoritam upotrijebili kako bi analizirali književne tekstove te usporedili predviđanja s povijesnim informacijama o uspješnosti knjige. Obuhvaćeno je sve, od znanstvene fantastike, preko klasične literature do poezije, a znanstvenici su utvrdili da predviđanja s 84-postotnom točnošću odgovaraju postignutoj popularnosti knjige.

Niz čimbenika određuje hoće li neka knjiga biti komercijali uspjeh, uključujući zanimljivost teme, uvođenje noviteta, stil pisanja, kao i to do koje je mjere priča u stanju 'uvući' čitatelja, no utjecaja imaju i vanjski čimbenici poput sreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Znanstvenici su otkrili nekoliko trendova često prisutnih u uspješnim knjigama, uključujući čestu uporabu veznika poput 'i' 'ali' te velikog broja imenica i pridjeva.

Manje su uspješne bile knjige u kojima su se prečesto koristili glagoli i prilozi, te one u kojima se pisci previše oslanjaju na riječi koje eksplicitno opisuju akcije i osjećaje poput 'željeti', 'uzeti' ili 'obećati', dok su uspješnije bile knjige koje koriste glagole koji opisuju misaone procese poput 'prepoznati' ili 'sjetiti se'.

Upravo se čita

Image
nove epizode od 30. siječnja na RTL-u!

Najpoznatiji 'galebar' i zvijezda 'Života na vagi': Upoznajte dubrovačke kandidate koji stižu u 'Večeru za 5 na selu'!

Kako bi pronašli manje uspješne knjige za svoju analizu, znanstvenici su na Amazonu potražili knjige koje imaju lošije podatke o prodaji. Uključili su i Izgubljeni simbol Dana Browna unatoč velikoj komercijalnoj uspješnosti te knjige, zbog 'negativne kritike koju je dobila u medijima'.

"Predviđanje uspjeha literarnog djela predstavlja golemu dvojbu za nakladnike, ali i za autore", kazao je Yejin Choi, jedan od autora studije objavljene u Association of Computational Linguistics.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

"Koliko znamo, ta je studija prva koja pruža kvantitativan uvid u vezu između stila pisanja i uspjeha literarnog djela", dodao je.

Dosad su se sve studije koncentrirale na pokušaje otkrivanja 'tajnog recepta' uspješnosti u književnom svijetu. No, te su studije većim dijelom bile kvalitativne, temeljene na manjem broju knjiga i fokusirane na sadržaj - osobnosti protagonista i radnju.

"Naša studija analizira daleko veći predložak, 800 knjiga svih žanrova, te nudi uvid u leksičke, sintaktičke i govorne obrasce koji karakteriziraju književne stilove često prisutne kod uspješne literature", kaže Choi.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Only Fans

Pornografski sadržaj - može, ali i ne mora! Ove Hrvatice 'masne' novce zarađuju objavljujući eksplicitne snimke

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba