Ostalo

Otkrivamo trikove kojima nas tjeraju da trošimo više nego što želimo!

Jeste li ikad, u trgovini, obratili pozornost na položaj blagajni? Ili na mjesto na kojem stoje kruh i mlijeko? Čini li vam se ponekad da su vam noge, kad uđete u trgovinu malo teže? Sve su to tajni trikovi kojima vas trgovci tjeraju da trošite više nego što želite. A često i više nego što možete.

RTL
15.09.2014 18:10

Raspravljajte, komentirajte i doznajte više o temama iz emisije 'Sve u šest' na službenoj Facebook stranici https://www.facebook.com/sveusest

Labirinti na odjelima, prozora nema, blagajna skrivena. Šarena svjetla, velik broj lampi i reflektora i sve to s jednim zadatkom - smanjiti vaš kućni budžet. Otvoreni prostori bez vrata pozivaju vas na direktnu kupnju, displayevi na zidu pobuđuju znatiželju, a ritmična glazba pobuđuje impulzivnu kupnju.

Sve su to tajni marketinški trikovi koji vam jednu šetnju šoping centrom pretvore u bajku. Poput one iz Alice u zemlji čudesa.

Jaka rasvjeta može povisiti krvni tlak, baš kao i jarke boje koje pobuđuju adrenalin. A ono najgore - mjesto na kojem sve dolazi na naplatu često je skriveno. I to s razlogom.

Što su blagajne dalje od ulaza, imat ćete osjećaj da ste manje potrošili. A upravo je Damjanov posao da, uz pomoć tih trikova, potrošite što više.

"Ovdje znamo na prvu da dućan nije namjenjen starijim ljudima jer bi njima ta muzika išla na živce. Dok s druge strane dodatno privlači mlade", objašnjava produkt menadžer i dizajner interijera Damjan Geber .

Pločice u šoping centrima nisu novost. Po njima možete brže hodati. No na odjelima se stavljaju mekanije podloge. Sve kako bi zaustavile kretanje te da na taj način stanete kod određenog proizvoda.

Istraživanja su pokazala - kupci potroše čak 60 posto više novca u trgovinama u kojima se osjećaju kao kod kuće.

No, u trgovinama s prehrambenim proizvodima uređenje prostora je znatno drukčije. Mlijeko i kruh nikada nećete pronaći na ulazu. I to s razlogom.

"Tako da dok prolazimo kroz cijelu trgovinu ćemo kupiti nešto što u tom trenu nismo htjeli, nismo predvidjeli kupiti.Također, pojedini segementi trgovina, danas u pravilu imaju različito svjetlo. Boja svjetla pojačava boju okusa, pa recimo daje svježinu voću", otkriva Geber.

Još jedan trik. Skuplji proizvodi uvijek su vam u razini očiju. Dok se jeftiniji nalaze na dnu ili na vrhu polica.

Još nam je jedna gesta zapela za oko. U jednoj trgovini prodavačica je napustila prostor iza blagajne. Na taj način mušterija se osjetila posebnom, a i zaboravila je na ono najmučnije - peglanje kartice.

Raspravljajte, komentirajte i doznajte više o temama iz emisije 'Sve u šest' na službenoj Facebook stranici https://www.facebook.com/sveusest