Ostalo

Ova bi bakterija mogla preživjeti na Marsu

Serratia liquefaciens najvjerojatnije se razvila na razini mora pa je bilo iznenađujuće otkriti da može narasti u eksperimentalnom prostoru u kojem je tlak smanjen na sedam milibara što odgovara uvjetima na Marsu, kazao je Schrueger.

Z.H. - HINA
10.01.2013 19:44

Tvrdokorna bakterija koja uobičajeno živi na Zemlji iznenađujuće se dobro prilagodila uvjetima niskog tlaka kakav vlada na Marsu, kao i uvjetima hladnoće i atmosfere bogate ugljičnim dioksidom toga planeta, što je otkriće koje ima implikacije na potragu za životom izvan Zemlje.

Bakterija poznata kao Serratia liquefaciens pronađena je u ljudskoj koži, kosi i plućima, kao i u ribama, vodenim površinama, lišću i korijenu biljaka.

"Prisutna je u širokom spektru ekoloških niša u kojima vladaju srednje temperature", kaže mikrobiolog Andrew Schuerger sa sveučilišta na Floridi.

Atmosferski tlak na razini mora na Zemlji je tisuću milibara.

"To je bilo veliko iznenađenje", kazao je Schrueger. "Nismo imali razloga vjerovati da će rasti na tlaku od sedam milibara. Bila je uključena u istraživanje samo zato što su kulture te bakterije bile pri ruci a bile su otkrivene na svemirskom brodu".

U dodatku na zabrinutost da bi taj neplanirani svemirski putnik mogao nenamjerno kontaminirati Mars, istraživanje otvara vrata širem broju životnih oblika koji imaju potencijal razviti se autohtono na Marsu.

Za preživljavanje mikrobi bi trebali biti zaštićeni od snažnog ultraljubičastog zračenja koje stalno pogađa Mars a trebali bi imati i pristup izvoru voda, organskom ugljiku i dušiku.

Znanstvenici su utvrdili i da bi pripadnici roda Carnobacterium, kojih ima u sibirskom trajnom ledu, mogli preživjeti i rasti u simuliranim marsovskim uvjetima u Space Life Sciences Laboratory smještenom u blizini Kennedy Space centra na Floridi.

Rezultati ovog istraživanja objavljeni su u časopisu Proceedings of National Academy of Sciences i časopisu Astrobiology.