Ostalo

Poduzetnica i influencerica Mia Matić progovorila o biznisu: 'Bilo je puno rizika, ali osjetila sam svoj...

Mia Matić, mlada je poduzetnica, nekadašnja uspješna manekenka i influencerica, ali i ponosna vlasnica brenda kupaćih kostima Peau. U nastavku vam donosimo inspirativni intervju sa ženom koja je ostvarila svoje snove i pronašla mjesto na tržištu

Tonia Malić
01.09.2022 08:00

Koliko puta ste čuli rečenicu – živimo u ''muškom svijetu''? Zanimljivo, taj izraz koristi se i u ova, moderna vremena, kada žene, više nego ikada, igraju ključne uloge u društvu. Čak su i u brojnim poslovima nadmašile svoje muške ekvivalente, a istraživanja su pokazala kako upravo one stvaraju sigurnija i stabilnija radna mjesta. S druge strane, kada govorimo o ženama u poduzetništvu u Hrvatskoj, Lijepa naša ponovno je na začelju kolone. Prema posljednjim statistikama, samo petina hrvatskih poduzeća u vlasništvu je žena. Kada to usporedimo s brojkama u Europskoj uniji, dolazimo do poražavajuće statistike s obzirom na to da je na – ne toliko dalekom zapadu, svaka treća firma pod ''cipelom'' žene. Žene poduzetnice kod nas su još uvijek manjina, ali u posljednje vrijeme sve češće svjedočimo pozitivnim promjenama koje dokazuju da sve više hrabrih žena dolazi do vodećih pozicija i otvara svoje privatne biznise. U nastavku vam donosimo inspirativnu priču o uspješnoj i mladoj dami, poduzetnici Miji Matić koja je svoje snove pretvorila u stvarnost. Upravo ona, kroz svoj brend kupaćih kostima Peau, pokazuje i dokazuje, kako se vrijedi boriti za svoje mjesto na tržištu. S poslovnom partnericom Emi Pilić osmislila je liniju kupaćih kostima za kojima su poludjele žene diljem Hrvatske, ali i šire. No, ovo je tek njezin početak, a za ovo ime - nema sumnje, u svijetu poduzetništva, još čemu čuti.

Svojedobno ste otkrili kako ste diplomirali International business te se trenutno bavite digitalnim marketingom. Kako izgleda jedan vaš dan?

S obzirom na to da sam od nedavno sam svoj šef, moj raspored i neka rutina je tek u razvijanju, za sada me ima na sve strane. Otprilike to izgleda tako da jutro započnem tjelovježbom, zatim do ručka iz kuće odrađujem digitalni dio svog posla, kao primjerice, grafičke pripreme, kreativne prijedloge, slaganje vizuala, odgovaranje na mailove. Ručam relativno rano s obzirom na to da i dan započinjem rano, tako da sam oko 13 h već gotova s ručkom i prvim dijelom svog dana. Period iza ručka ostavljam za sastanke tijekom kojih ugovaram nove poslove i planiram buduće projekta sa sadašnjim klijentima. Predvečer i večer provedem sa svojom partnericom Emom i posvetimo se daljnjem razvijanju Peau-a.

Suvlasnica ste i uspješnog brenda kupaćih kostima - Peau. Kako je došlo do ideje da pokrenete biznis i to u trenutcima kada je stanje na tržištu doista neizvjesno? Recite nam nešto više o samoj ponudi?

U sami projekt smo moja partnerica Ema i ja ušle vrlo hrabro i s dosta jasnom vizijom što želimo i tko je naša publika. Iskreno vrijeme pandemije nam je dobro došlo da u relativno stress free okruženju, gdje je sve dosta usporilo, možemo razvijati našu ideju. Sama logistika proizvodnje i distribucije je bila nešto kompliciranija za izvesti nego u ''normalnim'' uvjetima, ali nam je to sve jedna velika škola. Trenutno u ponudi imamo standardnu kolekciju koja se sastoji od klasičnih modela u zemljanim tonovima i limitiranu kolekciju koja je nešto odvažnija dizajnom i uzorcima samih materijala.

Imate jako dobre recenzije. Koliko ste zadovoljni uspjehom? Mogu li danas mala poduzeća konkurirati svjetskim proizvođačima čija je cijena često jako pristupačna?

Da, doista jesu i na tome smo prezahvalne. Mislim da nam je to svaki put kada čujemo neku pohvalu ili kada sjedim na plaži i vidim djevojke u našem badiću imamo pinch m e trenutak. Za sada smo prezadovoljne uspjehom i sve je onako kako smo i zamislile za prve godine poslovanja, usudila bih se reći čak i bolje nego smo predvidjele, no uvijek je u bitno u poslu sam sebe izazivati da želiš više i tražiš više, tako da se jako veselimo daljnjem razvoju brenda. Mala poduzeća mogu konkurirati svjetskim proizvođačima tako da u moru izbora i dalje nađu svoju publiku koja im sa vremenom ako je ponuda i usluga na razinu postaju lojalni kupci.

Što je neophodno, najvažnije imati kada se kreće prvi put u svijet poduzetništva?

Osobno smatram da su najbitniji faktori oni koje posjeduješ u sebi, a to su znanje, organiziranost, snalažljivost, hrabrost i vjera u svoju ideju i rad. Iza toga naravno dolaze i podrška obitelji i bližnjih, ali smatram da to nije odlučujući faktor.

Što je najčešći razlog zbog kojeg se žene odlučuju za poduzetništvo, odnosno pokretanje vlastitoga posla?

Pa s obzirom na to da smo relativno mala zemlja i da je broj mogućnosti za razvoj dosta ograničen, pogotovo ako ste mladi i želite maksimalno iskoristiti taj mladenački polet i u jednu ruku luksuz da se potpuno fokusirate na sebe i svoj razvoj, smatram da je to nekako logičan slijed. Pogotovo u posljednjih nekoliko godina kada se, smatram, više nego ikad cijeni kada netko mlad pokrene nešto svoje. Moj osobni razlog je bio sličan, iza studija radila sam u velikoj korporaciji, zatim u privatnoj firmi i shvatila sam da uz svoj najveći kapital, moje znanje, mogu puno više postići ako krenem raditi kao vanjski suradnik tim firmama. Također, uz to mi se otvorila prilika da veći dio svog vremena posvetim razvoju firme Peau s partnericom. Bilo je puno rizika s obzirom na to da su se obje velike odluke odvijale gotovo simultano, ali nekako sam osjetila da je to moj trenutak i niti jednom nisam preispitivala svoju odluku. Zaista vjerujem kada ljudi kažu da svoj potencijal možemo upoznati tek kada potpuno izađemo iz svoje zone komfora.

Po čemu se razlikujete od konkurencije?

Osobno se ne volim uspoređivati s konkurencijom previše jer smatram da to može 'ubiti' kreativnost samog brenda. Stvari koje bi istaknula kod Peau badića su - kvalitetna izvedba, jednostavan dizajn, mogućnost nošenja jednog kupaćeg na više načina. Također, smatram da svojim kampanjama iz godine u godinu pokrećemo mali movement osjećanja samopouzdano u svojoj koži i u Peau badiću koji je ljetni produžetak vaše kože. Možemo potvrditi da nam taj movement raste iz dana u dan jer sve nam više klijentica šalje svoje fotografije s plaže i podijele nam svoju priču kako su nošenjem Peau badića izašle van svoje komfor zone. U poslovanju mi je bitno opravdati povjerenje naših klijentica i svih ljudi koji su na bilo koji način doprinijeli tome da Peau danas bude tu gdje jest. Nikada ne bih ponudila klijenticama nešto što i sama ne bih nosila.

Popularni ste i na društvenim mrežama, vaše objave svakodnevno prati više od 10.000 pratitelja. Koliko je u biznisu važno imati jaku digitalnu podlogu i pomaže li vam velike brojke kada je riječ o samoj prodaji?

Puno pažnje ulažemo u društvene mreže brenda i u komunikaciju s našim klijenticama. Kroz vizuale volimo komunicirati osjećaje koje bismo htjeli da svaka žena ima kada nosi naš badić, a to su - samopouzdanje, neopterećenost, sreća i zadovoljstvo. Smatramo da su društvene mreže jako bitne i da je to odličan alat za dodatno predstavljanje brenda i poruke koju komuniciramo s klijentima. Definitivno smatram da je moja prisutnost na društvenim mrežama dala svojevrsni push brendu i iznimno sam ponosna i zahvalna na tome.

Planirate li proširiti ponudu? Gdje se vidite za pet godina?

Peau čekaju velike stvari, i iskreno sve se odvija brže nego što smo mogle zamisliti. Planiramo proširiti ponudu asortimanom koji će se moći nositi kroz cijelu godinu. Kroz pet godina Peau vidim kao uspješni globalni brend s velikim timom ljudi koji će stajati iza njega. Također, voljela bih da jednoga dana barem dio asortimana od Peau može biti sustainable i eco friendly i to je definitivno nešto što je velika želja i meni i partnerici Emi Pilić.