Popularni švedski modni div H&M
našao se ponovno u središtu pozornosti, no ne zbog genijalne
kolekcije. Naime, njihovi marketinški stručnjaci su ponovno
izazvali bijes diljem svijeta te je cijeloj modnoj marki nanesena
šteta jer su kažnjeni od tamošnjeg regulatornog tijela za
reklamnu industriju zbog ljetne kampanje za bikinije.
Ovaj put na 'piku' se nisu našle anoreksične manekenke, nego
njihova boja kože. Stilistima je očito 'pobjeglo' sredstva za
samotamnjenje te su modeli na plakatima izgledali nezdravo i
'pregoreno'.
Radi se o reklamnoj kampanji u kojoj je brazilska manekenka
Isabeli Fontana promovirala najnovije badiće za
ljeto iza nas. Ovi plakati su dignuli prašinu još u svibnju kada
su se pojavili prvi billboardi, a H&M se nedugo nakon toga
ispričao.
Ovakvo promoviranje najnovijih krpica diglo je na noge udruge
oboljelih od raka koji su odmah upozorili i modnu kuću, ali i
javnost kako se zbog 'popularnog ideala ljepote' ne isplati
riskirati život.
"Glavni krivac za rak kože je sunce. Svake godine u Švedskoj se
dijagnosticira više od 40.000 novih slučajeva te zloćudne bolest.
Od malignog melanoma, najozbiljnijeg oblika raka kože, godišnje
umre oko 500 osoba", kazali su iz udruge Swedish
Cancer Society.
Također su dodali kako fotografije pretjerano osunčane Isabeli
šalju krivu sliku mladim djevojkama.
Iz modnog diva su se odmah ispričali kazavši kako im nije bila
namjera poticati po zdravlje opasno sunčanje, već da su tamnijom
bojom tena htjeli istaknuti nijanse na predstavljenim kupaćim
kostimima.
Osim toga, dodali su kako je manekenkin ten potamnjen uz pomoć
digitalne obrade fotografije, što za udrugu oboljelih od raka
nije bilo nikakvo opravdanje.
Iako je ombudsman reklamne industrije zaključio kako je ova kampanja prešla 'granice dobrog ukusa' te da je 'manekenka izgledala kao da ima opekline', ovo regulatorno tijelo ipak nema ovlasti izricati novčane kazne.