Popularni švedski modni div H&M našao se ponovno u središtu pozornosti, no ne zbog genijalne kolekcije. Naime, njihovi marketinški stručnjaci su ponovno izazvali bijes diljem svijeta te je cijeloj modnoj marki nanesena šteta jer su kažnjeni od tamošnjeg regulatornog tijela za reklamnu industriju zbog ljetne kampanje za bikinije.
Ovaj put na 'piku' se nisu našle anoreksične manekenke , nego njihova boja kože. Stilistima je očito 'pobjeglo' sredstva za samotamnjenje te su modeli na plakatima izgledali nezdravo i 'pregoreno'.
Radi se o reklamnoj kampanji u kojoj je brazilska manekenka Isabeli Fontana promovirala najnovije badiće za ljeto iza nas. Ovi plakati su dignuli prašinu još u svibnju kada su se pojavili prvi billboardi, a H&M se nedugo nakon toga ispričao.
Ovakvo promoviranje najnovijih krpica diglo je na noge udruge oboljelih od raka koji su odmah upozorili i modnu kuću, ali i javnost kako se zbog 'popularnog ideala ljepote' ne isplati riskirati život.
"Glavni krivac za rak kože je sunce. Svake godine u Švedskoj se dijagnosticira više od 40.000 novih slučajeva te zloćudne bolest. Od malignog melanoma, najozbiljnijeg oblika raka kože, godišnje umre oko 500 osoba", kazali su iz udruge Swedish Cancer Society .
Također su dodali kako fotografije pretjerano osunčane Isabeli šalju krivu sliku mladim djevojkama.
Iz modnog diva su se odmah ispričali kazavši kako im nije bila namjera poticati po zdravlje opasno sunčanje, već da su tamnijom bojom tena htjeli istaknuti nijanse na predstavljenim kupaćim kostimima.
Osim toga, dodali su kako je manekenkin ten potamnjen uz pomoć digitalne obrade fotografije, što za udrugu oboljelih od raka nije bilo nikakvo opravdanje.
Iako je ombudsman reklamne industrije zaključio kako je ova kampanja prešla 'granice dobrog ukusa' te da je 'manekenka izgledala kao da ima opekline', ovo regulatorno tijelo ipak nema ovlasti izricati novčane kazne.