Ostalo

Pršuting: Ivan Šarić srušio Keruma?

Nakon objave nepotpunih službenih rezultata za lokalne izbore 2013., prema kojima je Željko Kerum doživio težak poraz, tim kreativaca predvođen komičarom Ivanom Šarićem otkrio nam je tko stoji iza i kako je nastao popularni internetski pokret - Pršuting.

RTL
19.05.2013 23:09

Otkud vam ideja za Pršuting?

Ivan Šarić: Samo pomisao da je netko stavio pršut na glavu bila je toliko bizarna da sam morao napraviti pokret u Hrvatskoj da svi ljudi to počnu raditi te dovesti to do još većeg apsurda. Htio sam da to postane "interna fora Hrvatske". Bilo mi je jako drago kad se Pršuting proširio na regiju jer, ako su Balkanci dobri u nečem, onda je to da se volimo šaliti na tuđi i vlastiti račun. Pogotovo kad je to zasluženo. Mislim da smo svi bili u čudu kako nekom uopće može pasti na pamet staviti pršut na čelo. Na kraju je došlo do toga su se Hrvati povezali tom forom jer smo se svi imali nečem smijati na ovim izborima.

Kako je nastalo ime Pršuting?

Marko Matijašević : Kad je ideja počela dobivati oblik pokreta bilo je logično nasloniti se na već popularni stil naziva sličnih pokreta, a neki od najpopularnijih su Planking, Owling i Draping. Ti su pokreti svoje ishodište imali u pop kulturi ili u nekom anonimnom istupu, no u slučaju ovog pokreta cijela je stvar krenula iz nepromišljenog poteza jednog gradonačelnika da stavi komad pršuta na čelo. To je ono što čini razliku između svih sličnih pokreta i ovog - Pršuting potječe iz aktualnog događaja o kojem je raspravljala cijela Hrvatska, a mi smo se odlučili od toga napraviti parodiju. Veliki dio uspjeha Pršutinga svakako leži u činjenici da je naziv temeljen na jeziku kojeg internetska zajednica poznaje.

Koja je bila strategija objave sadržaja na Facebook stranici?

Tonči Klarić : Odlučili smo da Pršuting, koliko god apsurdno i smiješno izgledao, moramo "nalijepiti" i na druge poznate i javne osobe u Hrvatskoj kao i neke popularne svjetske celebrityje , što se odmah pokazalo kao ogroman uspjeh. U trenutku kad su Milanović, Severina ili 2Cellos dobili svoje pršute na čelo i počeli kružiti internetom, naša je stranica gotovo eksplodirala porukama fanova koji su prisvojili ovaj trend i neprestalno nam slali vlastite fotke. Maturanti i studenti, očevi i majke, bebe i kućni ljubimci... zasula nas je lavina fotografija fanova sa "fetom" pršuta na glavi.

Pršuting

Koja je tajna uspjeha Pršutinga, tj. zašto je Pršuting postao viralan?

Davor Runje : Pršuting je napravljen po iskušanom receptu koji se pokazao izuzetno učinkovitim u svijetu na primjerima Plankinga, Harlem Shakea i sličnih internetskih pokreta. Osnovna ideja je krajnje jednostavna: začetnik pokreta smisli jednostavnu formu i napravi svoj komičan rad na tu temu. Ako su forma i inicijalni primjer dovoljno smiješni, ljudi će ih početi dijeliti po internetu te sami raditi svoje kreativne radove. Da bi ih potaknuli na to, mi smo napisali četiri pravila Pršutinga na našoj stranici na Facebooku te napravili seriju primjera. Nije trebalo dugo dok nismo dobili prve prijave samih korisnika, a njihovi prijatelji su svojim lajkovima i komentarima dalje širili pokret.

Meni je ovaj primjer jako drag jer vrlo jasno pokazuje kako i u Hrvatskoj funkcioniraju globani trendovi. Potrebno je znati prepoznati viralni potencijal ideje inspirirane dnevnim događajima, u čemu je Ivan posebno talentiran, ali nakon toga postoje iskušane tehnike kojima profesionalci takve ideje mogu učiniti viralnima.