Ostalo

RECENZIJE: Pearl Jam, Weezer, Mariah Carey

Pearl Jam ima klasičan rock album, Weezer je i dalje urnebesan, a Mariah još uvijek zarađuje milijune konfekcijskim r'n'b bedastoćama.

Vedran Harča
08.11.2009 11:47

PEARL JAM: Backspacer (Universal)

Čišćenje Pearl Jama od bilo kakvog glazbeno-političko-socijalnog pametovanja urodilo je snimanjem "Backspacera", prvog klasičnog rock albuma njihove karijere.

Novih 11 pjesama posjeduju onaj bezvremenski "feel" zbog kojeg njihove srodnike podjednako pronalazimo u radovima rokera šezdesetih (posebno onih koji se nisu libili odvrnuti distorziju), bijesnih punkera i utjecajnih indie/alter autsajdera vječno izgubljenih u pokušaju da uvjere mainstream 80-ih kako postoji još nešto osim Duran Duran i Michaela Jacksona.

Brži brojevi poput "Gonna See My Friend" i "The Fixer" nisu ni pokušali biti nešto više od moćnog rokanja, "Just Breathe" i "Speed Of Sound"" su balade koje ne bi izgubile na snazi ni da su izvedene samo na akustičnoj gitari, a da stvari ipak ne postanu prebanalne pobrinula se "Amongst the Waves", himnični midtempo usporediv s bilo kojim od najboljih trenutaka Pearl Jama.

U doba iPodova, Facebooka i mobitela, ne možemo odoljeti da "Backspacer" promatramo kao nešto mnogo većeod običnog rock albuma. Njegove direktne pjesme i poruke, možda i sasvim neplanirano, predstavljaju podsjetnik na neko sporije i jednostavnijevrijeme kada rock'n'roll nije bio tek jedan u nizu potencijalnih izvora zarade.

WEEZER: Raditude (Universal)

Iako su odavno ušetali u srednje godine života, Weezer i daljeuvjerljivo igraju uloge ultimativnih pop-rock šmokljana.

Rivers Cuomo, svojevrsni američki odgovor na Jarvisa Cockera, nastavlja opisivati urnebesne tulume i strastvene ljubavne avanture iz perspektive onog koji u njima nikad nije sudjelovao te ih pjevati preko suludo zaraznog i melodičnog college-rocka.

Povremeno skida svoje štreberske naočale i postaje jedan od onih koje je nekoćzavidno promatrao iz prikrajka, kao u uvodnoj (If You're Wondering If I Want You To) I Want You To" u kojoj opisuje svađu sa svojom djevojkom, tinejdžerkomodjevenom u Slayer majicu.

Glazbeno, skoro sve na "Raditude" zvuči kao rani Weezer, što znači da ćete čuti brdo melodijske genijalnosti popa stare škole, ispresjecanog indie gitarama i pokojim riffom stadionskih proporcija.

Producent Jacknife Lee dodao je nešto world musica ("Love Is the Answer"), r'n'b-ja i hip-hopa, no čak i gostovanje reperske superzvijezde Lil' Waynea u"Can't Stop Partying"nije nas odvelo puno dalje od onog što znamo kao klasični Weezer.

MARIAH CAREY: Memoirs of an Imperfect Angel (Universal)

I kod Mariah Carey sve po starom - ponovno je glasom anđela otpjevala hrpu konfekcijskih r'n'b besmislica!

Album otvara malo mračniji i prilično suvisli niz pjesama kao što su "Obsessed" i "H.A.T.E.U" u kojima najprodavanija pjevačica u posljednja dva desetljeća pokušava održati korak s novim trendovima na aktualnojdance-pop/hip-hop sceni.

Ugodnoiznenađenje, međutim, ubrzozamjenjuje bezbroj puta odrađena formula po principu red balada, red poskočica, red gostujućih repera čiji je cilj pokazati nam kako Mariah ima i svoju opasnu stranu.

Najdojmljiviji (manje-više i jedini dojmljiv) dio "Memoara" je zaista vrhunska produkcija, ališto ti to vrijedi kada glazbe gotovo da i nema.