I ovogodišnje hrvatsko natjecanje za pjesmu Eurovizije nije nas poštedjelo iznenađenja - od novih glazbenih imena, mračnih outfita pa sve do pobjedničke pjesme Mije Dimšić koja je i dalje predmet rasprave na društvenim mrežama. Evo što je za pohvaliti i zašto posljednjih godina od Eurosong spektakla ispadne debakl.
Hrvatska je odlučila - na eurovizijskoj pozornici u svibnju u Torinu predstavljat će nas Mia Dimšić s pjesmom 'Guiltly pleasure'.
"Vidio sam svakakvih komentara, ali mislim da je pjesma fakat OK", rekao je mladić.
" Marko Bošnjak - 'Moli za nas', mislim da je to trebalo pobijediti!", mislijedna djevojka.
"Voljela bih da ima više pjesama na hrvatskom", rekla je mlada Zagrepčanka.
OK, mladi su rekli svoje - nešto setreba mijenjati! A i skoro pa su jednoglasni oko odgovora na pitanje tko je bio naš najbolji predstavnik.
"Joj sad ne sjećam se koja je točno bila, ali to je bilo davno kad smo razbili rekord za najviši ton, a sad tko je to, koja je to pjesma...", smatra mladić s početka.
Maja Blagdan.
"E da, tako je!", zaključio je.
" Doris Dragović 'Marija Magdalena'!", priznala je jedna Zagrepčanka.
Ovakva velika imena sve manje viđamo na hrvatskom natjecanju za Eurosong. Pojavljuju se novi glazbenici koji svakako zaslužuju pet minuta slave, ali iskustvo govori - za eurovizijsku scenu nije dovoljno samo lijepo pjevati. No u čemu je problem da Hrvatska posljednjih godina umjesto Eurosong spektakla napravi debakl.
"Ozbiljni autori koji iza sebe imaju jedan ozbiljan opus hitova naprosto nemaju više interesa prijavljivati. Što će neki veliki izvođači doći na Doru - ispada da sami sebe degradiraju u ovakvoj konstelaciji snaga i prilikom ovakve organizacije ispadaju da su na nekom prvom pljesku ili da se moraju natjecati s djecom koja su se tek jučer pojavila na sceni. Kad pogledate Doru ove godine i ono što se doista dešava - kako kod nas na hrvatskoj sceni, pa i na regionalnoj, pogotovo na europskoj ili svjetskoj, shvatite da smo mi kao da smo na drugoj planeti", tvrdi Vedran Strukar koji je kao novinar pratio Eurosong više od 20 godina.
Strukar smatra kako problem započinje puno prije pozornice jer izbor 14 pjesama na ovogodišnjoj manifestaciji u Opatiji poprilično je dosadan.
"Ne može osoba koja se jučer pojavila na estradi, koja je jučer počela pjevati sad doći na televiziju i predstavljati Hrvatsku glazbenu uniju i to biti osoba koja će birati ono što je najbolje i što bi bilo najbolje za Doru,apotom za Euroviziju. Mislim da je to doista groteskno ida je to jedan teški amaterizam. Svaka čast mladoj Antoneli Doko , ali koje su njezine reference? Pa ona ni sama nema karijeru, a kamoli da bi mogla nekom drugom tumačiti što je karijera ili da bi mogla odlučivati o tuđoj karijeri. Imate radijskog voditelja jednog u žiriju koji je prije 20 godina nešto predstavljao. Potpuno ljudi koji su izgubili sam doticaj sa stvarnošću s domaćom scenom", pojasnio je Vedran Strukar svoje mišljenje.
Nekoć jedan od najuspješnijih showbiz novinara, a danas PR stručnjak koji više od 20 godina prati estradnu scenu smatra kako bi Hrvatska trebala poslati Maju Šuput zbog iskustva, a njezin nastup sigurno bi bio upečatljiv. Jer ne zaboravimo da je Eurosong showbiznis, ali treba ispuniti još nekoliko kriterija.
"Pjesma je bitna, izvođač, njegova interpretacija je bitna, izgled izvođača, važan je jako stajling, jako je važna i priča koja se, 'ajmo to tako kolokvijalno nazvati, 'prodaje' ljudima da bi ta pjesma ostala zapamćena. Mi doista trebamo prestati davati šansu jer smo vidjeli da to ne prolazi, raznoraznim harlekinima ili djeci koja su se jučer pojavila. Vratimo se ipak na ozbiljnije izvođače koji imaju utakmice u nogama. Vidjeli smo da nikad s time nismo baš se previše osramotili pa 'ajmo dati šansu nekome tko razumije industriju", kazao je Strukar.
Kako god bilo mi ćemo kao i svima ranije dati šansu i ovogodišnjoj predstavnici uz nadu da ćemo prekinuti niz promašaja na najvećoj europskoj pozornici.