Ostalo

Suicidalno putovanje kometa Sunčevim sustavom

Da je komet ili neki njegov veći dio preživio bliski susret sa Suncem bio bi vidljiv golim okom na nebu Zemlje za tjedan ili dva.

RTL - Hina
29.11.2013 13:10

Putovanje kometa, koje je trajalo 5,5 milijuna godina prema unutarnjem dijelu Sunčeva sustava, čini se da je završilo tijekom njegova suicidalnog kruženja oko Sunca. Nema ni traga nekada sjajnom repu ili ostatcima stijena i prašine kometa, objavili su znanstvenici u četvrtak.

Komet poznat kao ISON otkriven je prošle godine kad je još bio iza Jupitera budeći nadu da će se spektakularni objekt vidjeti golim okom kad u prosincu dođe do neba iznad Zemlje.

Komet ISON prošao je svega 1,2 milijuna kilometara od površine Zemlje u četvrtak poslijepodne. Astronomi su koristili solarne teleskope kako bi locirali komet nakon što je proletio pokraj Sunca, no bez uspjeha.

"Ne vidim da se išta pojavilo iza solarnog diska. To bi mogao biti posljednji čavao u kovčegu", kaže astrofizičar Karl Battams s mornaričkog istraživačkog laboratorija u Washingtonu.

"Tužno je što se čini da je na ovaj način 'skončao', no naučit ćemo više o njemu", dodao je.

Komet se kretao brzinom većom od 350 km/s kroz Sunčevu atmosferu i dostigao je temperaturu od 2.760C što je dovoljno vruće da se rastope ne samo ledeni dijelovi kometa nego i njegove stijene i prašina.

Komet su prošle godine otkrila dva amaterska astronoma koristeći rusku međunarodnu znanstvenu optičku mrežu ISON.

Za komete se vjeruje da su zaleđeni dijelovi preostali nakon formacije solarnog sustava prije 4,5 milijarda godina.