Ovogodišnji Eurosong je gotov, pobjednika smo dobili, emocije se polako sliježu te je pravo vrijeme za vedru i stručnu analizu 66. izdanja pjesme za Euroviziju koju za RTL.hr donosi jedan od najpoznatijih PR stručnjaka u Hrvatskoj, Vedran Strukar . Čovjek koji zna, onako kako se kaže, gdje ''đavo spava'', kada je riječ o showbiznisu, strastveni je ljubitelj najvećeg glazbenog natjecanja i idealni sugovornik za tematiku koja ima veze s Eurosongom. Tko je pravi, a tko moralni pobjednik, kako ocjenjuje nastup naše Mije Dimšić, a kako susjedne Srbije, tko ga je razočarao, a tko očarao, sve to i još puno toga – saznajte u nastavku. Sportski je prvo čestitati pobjedniku pa je naš razgovor krenuo u smjeru Ukrajine. Reakcije na društvenim mrežama još se ne stišavaju, neki slave pobjedu Ukrajine dok drugi komentiraju kako je politika ponovno umiješala svoje prste, a Kalush Orchestra i njihova ''Stefania'' pobjedu su odnijeli isključivo zbog ratne situacije u njihovoj domovini. A što o tome misli Vedran Strukar?
'' Da nema rata u Ukrajini, ova pjesma se ne bi plasirala ni u finale. A zbog rata, na kladionicama je imala najveći koeficijent za pobjedu u povijesti Eurosonga. Je li vam to nešto govori? Ljudi uopće nisu doživljavali pjesmu, nego su se vodili emocijama zbog ratnih strahota. To je samo još jedan dokaz da je priča koju imaš, danas postala važnija od pjesme. Točnije, pjesma nije više dovoljna, naprosto to je tako. Kolokvijalno rečeno, da su Ukrajinci poslali papigu na Euroviziju, papiga bi pobijedila. I mnogi od nas to su govorili zadnjih tjedan dana, a malo tko nas je čuo pa su se ljudi naglo osvijestili. Zbog toga i ima toliko ogorčenja na društvenim mrežama pobjedom Ukrajine koja jest pobijedila kombinacijom politike i samilosti - to tako treba jasno reći. Svi ostali sudionici Eurovizije, neizmjerno kvalitetniji, postali su njihova vizualna i zvučna kulisa", priča nam PR stručnjak.
Srpska predstavnica Ana Đurić poznatija kao Konstrakta osvojila je visoko peto mjesto, ali i još nešto puno više od toga. Baš kako Vedran Strukar kaže, zahvaljujući originalnom nastupu zauvijek će biti upisana u eurovizijsku knjigu slavnih, a o njezinom nastupu, ali i samom 'fenomenu Konstrakta' pričat će se još dugo.
''Opet se vraćamo na to da je za Euroviziju potrebna dobra priča koju ćeš prodati. Tri minute nastupa samo su kruna cijele strategije koja se ispreplete za taj najveći showbusiness događaj na svijetu. Konstrakta je nesumnjivo imala sjajnu priču, potpuno originalnu i neviđenu dosad. I to apsolutno treba pohvaliti. Njezina dodatna prednost jest što je potpuno "normalna", operirana od ego tripa i u neposrednoj komunikaciji svima se svidjela kao pristupačna, topla i normalna osoba. Također, bez obzira na njezin plasman, a osvojila je doista visoko peto mjesto, zauvijek će ostati upamćena kao jedan originalan eurovizijski nastup. Publika takve osobe i nastupe ne zaboravlja. Sviđala se nekome ili ne njezina, nazovimo je, 'umjetnička instalacija', Konstrakta se trajno upisala u eurovizijsku knjigu slavnih. Pamtit će se to, dugo", prokomentirao je Strukar.
Na pitanje tko je po njemu imao najkompletniju priču, scenski nastup i pjesmu, Vedran je bez razmišljanja odgovorio – Chanel, predstavnica Španjolske koja je, kako kaže, preko noći postala heroj iako nije pobijedila. A kakva bi to stručna analiza bila da ne prokomentiramo i našu predstavnicu Miju Dimšić , koja nažalost, nije izborila svoje mjesto u velikom finalu. Baš kao i prošle godine kada nas je na Eurosongu predstavljala Albina Grčić, mlada Slavonka završila je na 11. mjestu. Vedrana Strukara pitali smo što to Hrvatskoj iz godine u godinu nedostaje pa nikako ne možemo doći u to ''nedostižno finale''?
''Vratimo se prvo na početak priče, a to je Dora - hrvatski izbor za pjesmu Eurovizije. Kad pogledate pjesme s ovogodišnje Dore, zar nas ne bi sve trebalo biti sram što smo čuli i vidjeli? Je li to najbolje što domaća scena može ponuditi na Euroviziji ili je od Dore napravljen festival "Prvi pljesak"?! Problem jest u organizatorima, prvenstveno, jer su se Dorom ove godine bavili ljudi koje Eurovizija, a ni hrvatska glazba zapravo ne zanima. Kako možete odabrati tako loše pjesme za Doru? Zašto ne zovete neke autore direktnim pozivom ako niste zadovoljni prijavama? To se sve može napraviti da se netko želi baviti Dorom i od iste raditi spektakl. Pobijedila je Mia Dimšić jer je imala najsnažniju diskografsku i medijsku potporu. O njezinoj pjesmi ne bih. Meni je to od prvog dana bilo bezveze i to sam glasno govorio. A na Euroviziji se karte miješaju ipak drugačije. Ako pogledate njezin nastup u polufinalu, vidjet ćete koliko je i to 'sfušano'. "Stručna" delegacija trebala je cijelo vrijeme sjediti u produkcijskoj sobi, s redateljem, majstorom svjetla, isplanirati svaku sekundu nastupa, no i to su pokvarili na kraju. Njezin nastup na ekranu djelovao je lošije nego na našoj Dori, a za to netko konačno treba odgovarati. Eurovizija nije plaćeni godišnji odmor za delegaciju novcem hrvatskih građana nego jedan od najvećih izazova u televizijskoj karijeri svakog urednika. I ako to ne razumiješ ili ne želiš raditi, nije ti mjesto tamo.I na kraju, sasvim suludo, oni se bave promocijom i besmislenim trošenjem novaca na putovanja u Izrael i Španjolsku, naprimjer, a regiju koja nam je prirodni bazen za afirmaciju pjesme i izvođača, ignoriraju. Jeste li svjesni da ljudi u regiji nemaju pojma tko je Mia Dimšić i da ih nije briga?! To je žalosno. Nakon svega, sirota Mia još je i dobro prošla, koliko je to sve oko nje amaterski odrađeno. Ona je žrtva tuđeg nerada'', oštro je prokomentirao Vedran pa za kraj dodao kako ga je Ujedinjeno Kraljevstvo ugodno iznenadilo.
''Mene je ugodno iznenadilo Ujedinjeno Kraljevstvo, po dobrom iskoraku jer godinama krivo biraju i završavaju na dnu ljestvice s malim brojem bodova, a imaju izravan ulazak u finale, uz još samo 4 zemlje, jer najviše novca izdvajaju u EBU. Ove godine se nisu osramotili. Naprotiv'', rekao nam je Vedran za kraj.