Ostalo

Youtuberica Debela Barbara: 'Posljednjih godinu dana osjećam burnout, ali ne postoji scenarij u kojem bi...

Svestrana Barbara na YouTubeu je krenula objavljivati 2017. godine. Otada je vrlo aktivna, no u posljednje vrijeme, priznaje, barem na toj društvenoj mreži odlučila je uzeti kratku pauzu. Za RTL.hr govori o posebnostima svoga posla, kako je raditi s klijentima i što nikada ne bi reklamirala

Antonija Šipušić
17.05.2022 16:00

Ako žudite za daškom pozitive, svakako posjetite profile na društvenim mrežama youtuberice i influencerice Barbare Vesanović Gašić , poznatije kao Debela Barbara . Ova Splićanka na sceni je već pet godina, uhvatila je sve moguće trendove i ne samo što je izgradila zajednicu na YouTubeu, već je prepoznatljiva i na Instagramu te TikToku. Kod nje možete pronaći razne recepte, vlogove, avanturističke pothvate, pogledati kako se provodi s prijateljicama poput influencerice Slavice de Jong i glazbenice Domenice... Sadržaj je raznolik i zabavan.

U razgovoru za RTL.hr otkrila nam je zašto odlučila uzeti pauzu od YouTubea koji ipak diktira duže videe i konkretniji sadržaj, zašto unatoč povremenom 'burn outu' nikada ovaj posao ne bi zamijenila onim uredskim s jasnom rutinom te smatra li da na našem tržištu ima mjesta za ovoliki broj lica koji su karijere više-manje izgradili na društvenim mrežama.

Zašto u posljednje vrijeme ne snimaš toliko za YouTube?
Kako bi Srđan Roje rekao, trudim se raditi ono što mi u tom trenutku donosi najviše radosti, a to trenutačno nije YouTube.

Napravila si pravu pomutnju kada si rekla da ne znaš hoćeš li više snimati za YT, je li to bio samo trenutak krize ili zaista razmišljaš o tome da se malo odmakneš od te platforme?
Sve opcije su otvorene, svakako planiram manje videa objavljivati nego uobičajenih dva na tjedan.

Kako se nosiš s hejterima, ima li ih na tvojim kanalima?
Nemam ih, okružila sam se iznimno pozitivnom publikom koja prihvaća sve što radim. Mislim da je to radi mog pozitivnog pristupa kao i manjku stvaranja i reagiranja na drame koje su inače najveći izvor pregleda. Radije biram mir.

Kako izgleda tvoj dogovor s klijentima kada im radiš content? Je li bio neugodnih iskustava, propuštenih prilika, nađete li se na pola puta ili moraš raditi kompromise?
Klijent mi se mailom javi s opisom kampanje koju rade za određeni brend. Onda im ja odgovorim jesam li zainteresirana ili ne te potom pošaljem svoju ponudu. Nakon toga mi se oni javi se potvrdnim ili negativnim odgovorom. Iznimno sam specifična s kojim brendovima radim i do sad sam sigurno 'propustila' znatnu sumu novaca u suradnjama na koje nisam pristala radi svojih etičkih stavova prema 'cruelty free' kozmetici. Radi toga nekad žalim jer neki brendovi, koji kozmetiku testiraju na životinjama, imaju fora kampanje s čišćenjem plaža i slično, ali na kraju krajeva trebam pratiti svoj moralni kompas.

Tu i tamo uključiš supruga u videima, drami li zbog toga ili mu to odgovara?
Ne drami, ali svakako cijeni svoju privatnost tako da ga ne stresiram puno.

Što je s Carpool karaokama, jesi li odustala od tog sadržaja?
Za sad da, nikad ne gine još koji ako mi dođe inspiracija.

Rekla si da si na početku objavljivala po dva videa tjedno na YouTubeu. Sada je taj ritam malo sporiji, no nova pravila donosi TikTok i Reel. Kako si se prema tome postavila?
TikTok i Reels su nemjerljivo lakši za snimiti i urediti i objaviti, YouTube je totalno druga kategorija i zbog toga više ima na vrijednosti.

Imaš li trenutaka kada se zasitiš ovog posla i razmišljaš o tome da pronađeš nešto gdje imaš radno vrijeme i plaća sjeda neovisno o rezultatu?
Posljednjih godinu dana osjećam 'burnout on and off' skoro non stop. Bez obzira na to ne postoji ni jedan scenarij u mojoj budućnosti gdje bi radila klasični posao od 8 do 16 sati, to naprosto nije za mene niti sam ikad funkcionirala u takvom okruženju. Imam dvije diplome koje sam dobila da udovoljim roditeljima (specijalistica zaštite okoliša i stručnjak zaštite na radu). Kroz vrijeme studija sam izgradila posao koji želim 'raditi'. Čudno je nešto što voliš nazivati poslom. Toliko smo kao društvo programirani da je posao nešto što moramo raditi kako bi preživjeli, a onda se u slobodno vrijeme bavimo stvarima koje volimo raditi.

Po tebi, je li ovo digitalno tržište postalo 'zasićeno' influencerima, ima li prostora da svi dođete do izražaja, što kod publike, a što kod klijenata od čega u konačnici i živite?
Nije postalo zasićeno, kao i uvijek, postoji potreba za novim licima. Ljudi s originalnim idejama koji imaju nešto novo za reći ili jednostavno istu stvar samo na drugačiji način, svakako su dobrodošli.

Kada se sjetiš svojih početaka, u kojim si sve segmentima napredovala kao content creator? Što bi sve promijenila, a na što si posebno ponosna?
Bilo bi tužno da nisam napredovala s obzirom na to da se bavim društvenim mrežama posljednjih pet godina. Nisam na ništa posebno ponosna jer sam dosta samokritična i uvijek mislim da premalo radim, da mogu bolje. Projekt koji mi je svakako najbliži srcu je 'Voli Majku' - organiziram čišćenje plaža i potičem svoje pratitelje da isto naprave u svojim zajednicama.

Koji je sljedeći projekt koji planirate Slavica de Jong i ti?
Slavica i ja se redovito družimo i van YouTube svijeta, ali nemamo još neki zajednički projekt osim čestih YT videa koje snimamo zajedno.

Najbolja anegdota s Markom Vuletićem?
Putovanje u Tursku mi je jedno od najdražih. Nisam imala s kime otići i on je doslovno tjedan prije putovanja pristao sa mnom ići bez obzira na to što je zeznuo koljeno i tada je u priči bila čak i operacija u nekoj bliskoj budućnosti. Nakon putovanja je otišao na snimanje i na svu sreću dobio samo terapiju. Takav prijatelj je rijedak i stvarno mi je drago da ga imam u životu.

Što je tebi i Domenici sljedeći zajednički pothvat, nakon što ste zajedno išle na tečaj lončarstva?
Meni se lončarstvo toliko svidjelo da sam kupila sav potrebni materijal tako da 'lončarim' kod kuće, a Domenica se nekoliko puta okušala i na mom kolu. Čeka je par šalica za bojanje čim se vrati u Split.

Jesi li već kupila karte za njezin koncert u Areni Zagreb?
Naravno, isti sat kada su bile dostupne, prije javne najave, ima veliku potporu od mene i moje obitelji.

Od koga si naslijedila ovu veselu i opuštenu narav kojoj svjedočimo gotovo svakodnevno na tvojim društvenim mrežama?
Oba roditelja su jako vesele i opuštene prirode, stalno se zezaju i smiju tako da nam na obiteljskim okupljanjima nikada nije dosadno. Pogotovo kad se u tu jednadžbu dodaju i četiri obiteljska psa.

Koje životne trenutke/navike baš nikada ne bi podijelila s pratiteljima?
Trudim se da moje društvene mreže budu mjesto pozitive kakva sam i ja 90% vremena tako da ostavljam one malo manje vesele, da ne kažem tužne i depresivne trenutke za sebe. Tu i tamo ih podijelim kako ne bi bila djelom 'toksične pozitivnosti', ali rijetko jer želim da moje društvene mreže budu mjesto na koje se ljudi dođu opustiti, a ne istresirati.

Što te najviše ispituju tvoji obožavatelji?
Najčešće imaju pitanja poput kada će novi video iz najpopularnijeg serijala 'Vesela Milica'. U jednom od nedavnih videa sam objasnila kako mi oduzima previše energije koje trenutno nemam tako da je do daljnjeg ne planiram snimati. Jasno mi je da ljudima to zabavno za gledati, ali mene to toliko iscrpi da sam se doslovno nakon jednog od snimanja onesvijestila i spavala pet sati u komadu usred dana što mi nije nimalo nalik.

Nisi tipičan celebrity, no Split je mali grad, možeš li popiti kavu na miru?
Kavu popijem u miru, ali rado prihvatim sve upite za zajednički selfie.

Što u posljednje vrijeme slušaš/gledaš/čitaš?
Trenutno su mi super retro playliste kao 'Guardians of Galaxy vol. 1-2-3'. Muž i ja smo veliki ljubitelji filma tako da pogledamo po jedan svaku večer, najviše volimo trilere i znanstveno-fantastične filmove. Od knjiga volim čitati u isto vrijeme beletristiku za zabavu i publicistiku da nešto novo naučim. Trenutno mi je na repertoaru '1984' i 'Steve Jobs' biografija. Najviše slušam podcast, nekoliko sati dnevno. Najdraži mi je 'Rotten Mango' koji pokriva istinite krimi priče, 'Anything Goes' za opustiti se i 'On Purpose' za naučiti nešto novo.

Kako izgleda tvoj detoks od društvenih mreža?
Prosjek 'screen timea' na mobitelu mi je šest sati, a ostatak vremena sam na računalu ili gledam televiziju. Svaki dan šetam sat vremena u prirodi bez mobitela i jednom tjedno ga ostavim doma i uopće ne koristim.

Sljedeće putovanje?
Uskoro ćete saznati, pakiram kofere krajem 5. mjeseca.