Ostalo

Zagreb ima najveću maketu željeznice u jugoistočnoj Europi

Malu oazu velike kreativnosti stvorili su entuzijasti vješti u ručnom radu, elektonici, krajobraznom maketarskom uređenju ili pak u željezničkoj infrastrukturi

HINA
13.05.2015 14:11

ZAGREB - Najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi, spoj ljubavi kreativnosti i iskustva, predstavljena je u srijedu u Zagrebu nakon što su prije četiri godine počela ručno i ustrajno izrađivati petorica zagrebačkih zaljubljenika u vlakove.

Željeznica je karakteristična po tome što ima visinsku razliku od minus 10 centimetara do tri metra, što je stavlja u vrh europskog maketarstva. Dio makete ukopan je deset centimetara u zemlju i tako tvori malu podzemnu željeznicu, ima 1050 metara tračnica i 300 metara autoceste, istaknuto je konferenciji za novinare.

"Oduvijek sam volio vlakove i mogu reći da je izgradnja makete nastavak ljubavi iz djetinjstva. Počeo sam igrajući se na podu, rad nastavio na tavanu, a danas mogu realizirati svoj san, svoju ljubav, hobi, želje", objasnio je svoje motive Antun Urbić Backo , pokretač maketarskog podviga, po kojem su maketu nazvali Backo Mini Express.

Na 75 četvornih metara prometuje čak 80 vlakova, uključujući i teretne, koji u prosjeku koštaju od 100 do 300 eura. U prometu sudjeluju i automobili, poneki bicikl, vatrogasna kola, policija i kamioni. Promet je na maketi otvoren i do osam sati na dan, s 300 skretnica, zvučnim i svjetlosnim efektima koji mogu imitirati olujne noći, a uskoro će biti postavljene prskalice za kišu koja će dodatno povećati ugođaj, dodaje Backo.

Malu oazu velike kreativnosti stvorili su entuzijasti vješti u ručnom radu, elektonici, krajobraznom maketarskom uređenju ili pak u željezničkoj infrastrukturi.

Domagoj Terzić kaže da softver računala pokreće svaku pokretnu komponentu, a osim vlakova, auta, bicikala, brine i o tome da vlakovi nikada ne kasne.

Maketa željeznice

Inovator Želimir Matočec omogućio je da svako vozilo ima beskontaktno napajanje, prijamnik i odašiljač. Marin Benkus zaslužan je za arhitekturu i krajobraz uređen do najsitnijih detalja, pa na maketi postoji 1200 stabala, 600 kućica, 500 figurica, pokretne figure, primjerice majstori na kući, mnoštvo mostova i tunela. Mogu se vidjeti i detalji ispred crkve poput crkvenog miša, zatim pastiri, domaće i divlje životinje, vinogradi, groblje.

Oduvijek sam volio vlakove i mogu reći da je izgradnja makete nastavak ljubavi iz djetinjstva Antun Urbić Backo

Matija Bulat mladi je elektrotehničar koji je s radom započeo u školskim danima, zaljubio se u vlakove i ostao raditi na projektu.

Autori napominju da su željezničke makete zanimljive atrakcije, poput Miniatur Wonderlanda u Hamburgu koja je najveća i svjetski poznata maketa s čak 12 kilometara tračnica.

Rad na zagrebačkoj, najvećoj maketi željeznice u jugoistočnoj Europi, nije završen, jer se svaki dan nešto nadopunjuje, mijenja, dodaje i tvori, kazao je tim koji radi puno radno vrijeme od 9 do 17 sati.

Posjetitelji su pozvani petkom i subotom od 10 do 18 sati u Gundulićevoj 4.

Kazali su kako se nadaju da će i domaće tvrtke i proizvođači prepoznati ovu turističku atrakciju te da će umjesto inozemnih brendova na vagonima imati domaće, ističući za cilj stalni postav.

Zasad ih je Turistička zajednica GZ podržala i stavila u svoju turističku ponudu.