Jeste li znali da influencanje možete studirati? Zaboravite na muke oko kreiranja profila, uređivanja feeda i videozapisa jer na influencerskoj akademiji u Zagrebu možete učiti od onih koji su karijere započeli na društvenim mrežama. Ne vjerujete nam? Nismo ni mi dok ih nismo posjetili!
Slikaš. Objaviš. Podijeliš s prijateljima selfie, fotografiju egzotičnog putovanja ili ukusno jelo iz restorana. Da, ovaj ritual postao je dio naše svakodnevice, a nekima je taj hobi prerastao u posao!
Ovo ne tako slabo plaćeno zanimanje posljednjih godina se proširilo u biznis, a korisnici društvenih mreža postali su - Influenceri! Kao i svaka struka, tako očito i ova ima početak i razvijanje, a svi današnji sudionici na Internetu, svjedoci su stvaranja njezine povijesti.
Očito se nalazimo na samoj prekretnici jer, vjerovali ili ne, o ovom zanimanju sada možete učiti i upisati Influencer Akademiju na jednom zagrebačkom visokom učilištu!
"Pa ne bih baš znala je li to nešto da se treba previše vremena posvetiti. Mislim da bi digitalni marketing bio puno pametnijinego nešto baš isključivo za influencere. Mislim znam da je to zanimanje, ali mislim da se može još nešto dublje od toga", tvrdi Zagrepčanka.
"Mislim da će im doprinijeti, ako se tim žele baviti", smatraju drugi.
"Pa ja jesam svojevrsni influencer. Modeliram na Instagramu tako da sve ljude koji se time žele baviti podupirem, a također, ako netko samo želi gledati - isto podupirem", misli djevojka iz Zagreba.
"Ja se slažem s kolegicom, ali osobno ne bi htjela biti Influencerica", poručila je njezina prijateljica.
Htjeli ili ne htjeli, Influenceri su danas itekako korisni suradnici u poslovnom svijetu te je učilište iskoristilo tu važnost u 10. mjesecu kada su krenuli prvi razgovori i pripreme Akademije.
"Influencer Academy je jedan projekt cjeloživotnog učenja kojeg smo smislili u suradnji sa strukom, sa samim influencerima, content kreatorima koji su marketinški komunikacijski stručnjaci. Nastala je potreba tržišta da zaista obrazujemo u onom tehničkom, komunikacijskom, menadžerskom smislu mlade ljude koji žele participirati u influence marketingu odnosno u industriji digitalne komunikacije. Nekako se uvriježilo kao normalnim da možemo educirati urednike tiskanih medija, urednike na portalima, na televizijskim kućama, a što su influenceri nego urednici na svojim vlastitim portalima?", pojasnio je prodekan Influencer Academy.
Prva generacija će sredinom travnja sjesti u studentske klupe, a zasad se prijavljuju i srednjoškolci i studenti. Ovaj program traje tri i pol mjeseca čija školarina vrijedi 8 600 kuna. Titulu i upis u radnu knjižicu ne dobivate, već certifikat o sudjelovanju programa u kojem će predavati ljudi iz akademske zajednice, agencijskog svijeta i sami Influenceri!
"Program je osmišljen da ima tri nekakve cjeline, daje vam tri glavne kompetencije za bavljenje izradom sadržaja, prva je ona komunikacijska gdje ćemo mi sve polaznike naučiti kako se uopće kreira neki svoj osobni brend odnosno brend neke tvrtke ili klijenta za koji oni rade. Onaj drugi dio je menadžerski dio, kako upravljati nekim projektom, prodati ga i kako pristupiti uopće klijentima, tvrtkama, brendovima i zadnja kompetencija je tehnička - kako je to biti s obje strane kamere. Kako napraviti dobar sadržaj, kako ga uokviriti u ispravan hrvatski jezik i izričaj, kako snimiti dobar kadar, i tako dalje", ističe prodekan.
A tko će bolje o stvaranju najboljeg sadržaja na društvenim mrežama podučavati nego oni koji su tamo karijere i započeli, a neki i proširili posao i popularnost!
"U principu sama produkcija digitalnog sadržaja, nije čak stvar samo neke kvalitete videa- što prikazati na koji način, kako doprijeti do publike nečijih followera za koje se stvara sadržaj da to bude u skladu prirodi osobe koja to prezentira. To je tada bilo dosta zanimljivo budući da tada je bilo teško definirati kao neki posao, teško je bilo influencerima to naplatiti, teško je bilo nama fotografima to naplatiti - nisi uopće znao, neka potpuno nova industrija. To je postao sada medijski prostor kao što je to danas televizija", rekla je Petra Ria.
A uz stalne predavače, jednom će prilikom gostovati i RTL-ova televizijska voditeljica Marijana Batinić čiji Instagram profil prati više od 260.000 pratitelja, te će svoje digitalno iskustvo podijeliti sa studentima.
"Zadovoljstvo mi je družiti se s mladim ljudima. Možda i ja nešto saznam od njih jer čovjek uči dok je živ! Sa znanjem i vještinama koje ćemo im prenijeti na ovim predavanjima podižemo i njihovu svijest i odgovornost o utjecaju koje imaju na sve oko nas - mlađe naraštaje, sve na Instagramu, TikToku, Facebooku i ostalim društvenim mrežama", kazala je Marijana Batinić.
Svijet s klasičnim zanimanjima kakav smo dosad poznavali ulazi u prošlost! Hoće li se ovakva moderna struka zadržati i steći ozbiljnu reputaciju, budućnost će očito vrlo skoro ponuditi odgovor.