Ostalo

Zajedno su podigle posao iz ničega! Najpoznatije sestre domaće modne scene: 'Neke naše haljine ručno se...

Povodom slavljeničkih dvadeset godina - postavili smo sestrama Boudoir dvadeset pitanja

RTL.hr
19.10.2021 17:00

Sestre Martina Čičko Karapetrić i Morana Tomašević započele su modnu priču prije dvadesetak godina u Zagrebu. Ove žene stoje iza uspješnog domaćeg brenda Boudoir, a u stvaranju i kreativnom procesu ne smeta ih ni njihova obiteljska veza niti izazovi koje donosi funkcioniranje u današnjem modnom svijetu. Sestre su predstavile slavljeničku kolekciju, a mi smo im povodom dvadeset godina postojanja- postavili dvadeset pitanja. U njima govore o svojim počecima, odnosu prema celebrity kulturi, modi, fast fashionu...

Dvadeset godina rada je iza vas. Kakav je osjećaj?

Neprocjenjiv. Teško je u tri riječi opisati osjećaj nečega što smo stvarale cijeli život odnosno od mladosti. Sada kada smo došle do te velike obljetnice, idemo dalje još jače i bolje. Nekako nas adrenalin drži još uvijek pa si valjda nismo ni do kraja osvjestile da je iza nas 20 čarobnih godina.

Sestre Boudoir

(FOTO:Matković x Vild)

Kako je raditi sa sestrom?

Ako radiš ono što voliš onda nikada u životu nećeš raditi. Tako nekako ide izreka koja nas je obilježila, a mi bi na to nadodale još ako se radi s osobom koja ti je toliko bliska, onda je sve još lakše. Ne postoji proces u Boudoiru koji se radi, a da odluku ne donesemo zajedno. Izvanredno se nadopunjujemo.

Što vam je prvo prošlo kroz glavu kad ste se odlučili pokrenuti posao?

Od prvog dana smo znale da ne želimo raditi za nikog drugog nego za sebe i to te gura naprijed, neuspjeh nam nikad nije bio opcija. Kada smo započinjale, nije još postojala modna scena u smislu u kojem se razvila kroz par godina i sve je bilo u začecima. Nismo se bojale kako će ljudi prihvatiti nas, naš potpis, naše kreacije jer smo vjerovale da sigurno postoji interes za tako nešto na tržištu.

Što vam je u pokretanju posla bilo najteže?

Bile smo jako mlade i zapravo nismo imale iskustva, bilo je puno početničkih grešaka na kojima smo puno naučile za budućnost.

Sestre Boudoir

(FOTO: Matković x Vild)

Koliko vam je godina rada trebalo da shvatite - uspjele smo?

Zapravo jako brzo. Već nakon naše prve revije na prvom Cro-a-Porteru, mediji su nas jako podržali, a nakon toga slijedili su i klijenti. Ta lijepa priča se nastavila idućih 20 godina.

Jeste li u nekom trenutku htjele i odustati?

Pa odustajanje kao takvo nikada nije dolazilo u obzir. Obje imamo već sad odraslu djecu i zapravo kad imaš obitelj, to te tjera naprijed. Uvijek smo uspjele naći način da izađemo iz svake krize.

Koja je vaša definicija uspjeha?

Vjerovanje u sebe, svoj talent i rad, upornost i ambicioznost.

Sestre Boudoir

(FOTO:Matković x Vild)

Koja vam je vaša kolekcija najdraža?

To je kao da mamu pitate koje dijete joj je draže. Obično je to uvijek zadnja kreirana, gledamo da napravimo level up svaki put kod nove kolekcije.

Najskuplji odjevni predmet koji ste napravile?

Često smo znale kreirati nešto za što bi mislile da to nitko neće kupiti jer je preekstravagantno i tu smo često bile u krivu, ti komadi bi se u pravilu prvi prodali. Naše stvari nisu niti najskuplje, ali nisu ni jeftine. Ključne komade iz svake kolekcije koji bi u pravilu bili najskuplji, čuvamo u našem fundusu. Uzmite u obzir da se neke naše haljine šivaju ručno i po 10 dana. Čovjek se naprosto veže uz njih jer obilježe neki kreativan proces i to vrijedi čuvati.

Što mislite o fast fashionu?

Tekstilna industrija je danas drugi najveći zagađivač u svijetu. Konzumerizam je na vrhuncu i ljudi mahnito kupuju krpe koje u proizvodnji koštaju dolar ili manje da ih obuku jednom ili nikad. Fenomen je da su žene spremne izdvojiti velike novce za takvu vrstu odjeće da ni ne trepnu, a kad vide cijene domaćih dizajnera koje su ispod svake razine održivosti onda komentiraju da je to skupo. Naša dnevna kolekcija koju radimo unatrag pet godina, održiva je, komadi su kvalitetni, sve je proizvedeno u našoj proizvodnji u Zagrebu, a materijali se printaju isto u Hrvatskoj. Održiva proizvodnja ima svoju cijenu.

U koji odjevni predmet se najviše isplati uložiti novac?

Dobar kaput i baloner, torbu i odjevne predmete kao, naprimjer, Boudoir haljinu koja će izgledati lijepo i nosivo više godina.

Najdraži materijal?

Svileni organdi, čipka, til, to su sve materijali s kojima često radimo svečanu kolekciju. Za dnevnu kolekciju sami radimo printeve koji su izuzetno prepoznatljivi.

Sestre Boudoir

(FOTO:Matković x Vild)

Poznata osoba koja vam je najdraža za suradnju?

Moramo istaknuti da smo poznate po tome da ne patimo da nas nose poznate osobe.

Tri najbolje odjevene Hrvatice?

Ne volimo komentirati i izdvajati javne osobe.

Kako opstati u modnom poslu, velikoj konkurenciji unatoč?

Klijentima stalno morate nuditi nešto novo. Prilagoditi se tržištu. Mi smo među prvima imali web shop još prije pet godina, koji danas zaista radi i funkcionira i nije samo za ukras.

Kako izgleda vaš radni dan, kad počinje?

Naš radni dan započinje ujutro u 6 sati kada do 8 ili 9 sati radimo za računalom i stvaramo nove stvari za našu dnevnu kolekciju, kreiramo printeve, objave za društvene mreže ili stavljamo proizvode na web. Potom dolazimo u proizvodnju gdje do 16 ili 17 kreiramo, radimo krojeve i nove modele i organiziramo proizvodnju.

Kako rješavate kreativne blokade?

Kad se desi kreativna blokada, jako je dobro da smo nas dvije, pa onda uvijek jedna potegne ako druga zapne. Isto tako nam pomažu putovanja u pronalasku inspiracije.

Koji su vam uzori - domaći ili svjetski?

Uzori su uvijek neminovno i utjecaji. Školovale smo se u doba glamuroznih revija devedesetih, u vrijeme kad su Thierry Mugler i Galliano radili epic revije. Tada nam je kao studentima teško bilo doći do informacija iz svijeta mode, internet nam je bio nedostupan, ali to što je došlo do nas je bilo veliko i utjecajno.

Je li modni svijet okrutan?

Istina je da je okrutan i zapravo moraš stalno nešto raditi i biti prisutan da te publika ne zaboravi.

Najdraži kolege na domaćoj modnoj sceni?

Cijenimo rad od svih koji rade, koji zapošljavaju i prodaju i kojima je moda zaista ozbiljan biznis.

Kolačići

Ova web-stranica koristi kolačiće. Kolačiće koristimo za pružanje boljeg korisničkog iskustva, lakšeg pregleda sadržaja, analize korištenja, sustava oglašavanja i funkcionalnosti. Klikom na "Slažem se" pristaješ na sve svrhe obrade. Pojedinačne namjene možeš odabrati i urediti klikom na "Saznaj više". Više o kolačićima možeš pročitatiovdje.

Ova web-stranica koristi kolačiće. Kolačiće koristimo za pružanje boljeg korisničkog iskustva, lakšeg pregleda sadržaja, analize korištenja, sustava oglašavanja i funkcionalnosti. Klikom na "Slažem se" pristaješ na sve svrhe obrade. Pojedinačne namjene možeš odabrati i urediti klikom na "Saznaj više". Više o kolačićima možeš pročitatiovdje.