Ostalo

Zamislimo svijet u kojem su muškarci objekti požude!

Ženama je prekipjelo! Tri američke studentice toliko su iživcirale seksističke reklame, u kojima se žena prikazuje isključivo kao objekt, da su si dale truda i snimile identične reklame, samo s muškarcima u glavnoj ulozi. Nekima je tek gledajući te fotografije postalo jasno koliko su zapravo ponižavajuće i neukusne!

RTL
01.05.2013 18:06


Ako je žena lijepa, automatski je glupa. Nepravedna predrasuda koja živcira i često je popraćena zavišću, nažalost, većinom žena samih. Ne pomažu niti seksističke reklame kojima nas desetljećima bombardiraju. Muškarci su snažni, snalažljivi, pametni. Žene su - jednostavno lijepe.

"Još uvijek je žensko tijelo taj neki strašno privlačan objekt požude i još uvijek je puno važnije kako žena izgleda nego ono što ima za reći", kaže Sanja Sarnavka iz udruge B.a.B.e.

Tri američke studentice svojim su videom htjele pokazati koliko su takve reklame ustvari besmislene i o njima stvaraju krivu sliku u društvu. Potčinjenost žena u reklama stvara i percepciju da nježne i podređene djevbojke jedva čekaju da ih muško izudara ili siluje.

"Još uvijek zaslužuju prijezir većine i još uvijek će puno muškaraca misliti da žena koja se tako slika može biti i silovana i da njezino 'ne' znači 'da'", objašnjava Sarnavka.

No,kada se poteže pitanje odnosa prema ženama treba otvoreno reći kako se smatra da će nezamislive probleme upravo žena stvoriti drugoj ženi. Tu se vraćamo na žensku zavist s početka priče koja je zapisana i u bajkama.

"Pastorke, odnosno, sestre u Pepeljugi htjele bi ju uništiti samo da one dobiju princa. Dakle, jako malo imamo bajki i priča u kojima žene jedna drugu podržavaju. Osim toga, kad se još uvijek tvrdi da je cilj ženi da se uda i zgrabi muškarca, naravno da joj je svaka žena konkurencija", rekla je Sarnavka.

Vratimo se na reklame i iste te nečije prinčeve u golišavim izdanjima.

No, kada se i muškarci pojave polugoli, oni će nas nasmijati. Nikome neće pasti na pamet govoriti pogrdne riječi koje često upotrebljavaju za ljepotice s reklama. Nekima se, nažalost, podrazumijeva da su - lijepo rečeno - prostitutke.

"Ako je žena stara i ružna, onda je prva stvar koju će netko reći: Daj ti stara šuti, a ako je lijepa, svi će reći da je preko tijela napravila karijeru", kaže Sanja Sarnavka.

"Uzalud nam svi zakoni i uzalud nam sva tijela za ravnopravnost spolova dok mi neke čipove u svojoj glavi malo ne promijenimo", nastavlja Sarnavka.

A američke studentice svojim su videom promijenile percepciju i obrnule ulogu objekta i subjekta. Objektivno - zanimljivo i potiče na razmišljanje!