Hrvatska svakodnevica je prazan novčanik. Mnogi će zbog nedostatka novca za blagdane ostati kod kuće, ali u svakom zlu ima neko dobro. Skuplje ne znači i bolje.
No, priču treba sagledati i iz ugostiteljskog kuta. Ne ponovila se, poručuju, ova godina..
"U zadnje vrijeme smo mi naučili na prazan restoran, poluprazan, prazan. Trend je takav, kriza je velika. Ljudi nemaju novaca za normalan život, a kamoli za fešte. Tako da se to odrazilo na ugostiteljsttvo. Ja sam ugostitelj od '68. godine. Ovo nisam doživio, niti sam u najcrnijim mislima mislio da ću to doživjet", priznao je Goran Albini Kamanjo , potpredsjedni Hrvatske interesne udruge Ugostitelja.
Posljednjih dana telefon u brojnim restoranima zvoni samo kako bi se otkazale rezervacije.
"Mi smo skroz prazni ovu godinu, čujem od kolega da su isto prazni, da se otkazuju rezervacije. Dakle, onaj tko je mislio da će nešto napravit, rađe će dva dana otić na Sljeme na skijanje s djecom nego u restoran", dodaje.
Za skijanje se i ove godine - ima. Ali, to nije pravi pokazatelj financijske situacije građana. Hrvati su jednostavno - čarobnjaci.
Ni putničkim agencijama nije lako. Rezervacije se također otkazuju ili ih uopće nema. Isplivali su oni koji su se ipak prilagodili.
"Na taj način da smo našim klijentima predložili, možemo to tako reći, smještaj od tri do pet zvjezdica, ponovno da nađemo za svaku tržišnu nišu nešto. Tu je i to obročno plaćanje, koje je uvuijek aktualna tema, pa bukiraju unaprijed, iskoriste neki first minute, plate do polaska", rekla je Nikolina Frklić iz jedne turističke agencije.
Međutim, ogromne su razlike u najvišim cijenama koje si neki mogu priuštiti i onim najnižim o kojima mnogi mogu samo sanjati.
Iako posljednjih godina u Hrvatskoj vlada mrtva trka između Djeda mraza i Grinča, ne dozvolite ovom posljednjem da pobijedi. Okružite se najmilijima, to se novcem ne može platiti.