Ostalo

Žene podzemlja imaju jednu zajedničku stvar, a ona je jasno prikazana i u 'Južnom vetru'! Ove dame...

Jovana Stojiljković glavna je ženska zvijezda franšize 'Južni vetar', a među ekipom našle su se još svega tri žene

Barbara Marinović
10.06.2022 18:15

Serija 'Južni vetar' kreće od 13. lipnja u 21:15 na RTL-u, a svim obožavateljima ove iznimno uspješne franšize jasno je o kakvoj se poslastici radi. Režiju potpisuje Miloš Avramović koji je, zajedno s Petrom Mihajlovićem, zaslužan i za scenarij. Prve četiri epizode zapravo su proširena verzija obožavanog filma iz 2018. godine, dok preostalih deset epizoda čini novi serijal i nastavak sage. Vrući beogradski asfalt postao je savršena kulisa za avanture antijunaka - Petra Maraša i Baće, koje su utjelovili Miloš Biković i Miodrag Radonjić.

Ova serija, kao i cijela franšiza, jednostavno pršti od adrenalina i sjajno snimljenih akcijskih scena. Testosteronska je to serija, obrađuje svijet koji je skoro u potpunosti muški. Žene u tom svijetu imaju ulogu snažnih partnerica koje žive u sjeni i zapravo podnose sve posljedice životnih odabira njihovih muškaraca. One su skrbne majke, najčešće hrabre dame koje čekaju da se nešto u njihovim životima promijeni na bolje. Svijet kriminala u kojem posredno žive najčešće ih polako izjeda. 'Južni vetar' portretira snažne ženske likove, ako se tako mogu nazvati budući da su u isto vrijeme podređene svojim muškarcima. Nema ih previše, no jedna od junakinja 'Južnog vetra' seriju čini znatno zanimljivijom i bez nje ovaj hit ne bi bio isti.

Ona je Sofija, odnosno Jovana Stojiljković, jedna od glavnih zvijezda serije. Sofija je ljubav glavnog lika Petra Maraša te je njegova motivacija za sve. Nažalost, u vrtlogu svijeta u koji je slučajno ušao - nema povlačenja. Maraš mora ulaziti sve dublje u isti, a Sofija u svemu pokušava odgajati njihovog sina i održati obiteljski život. Jovana Stojiljković je u intervjuu za RTL.hr krajem prošle godine izjavila da je Sofija žena kojoj je obiteljski život najvažniji. "Takav život donosi puno opasnosti, oni su jednostavno u takvom okruženju, a kada razmišljam o Sofiji, gledam sve kroz njezinu glavu. Ona je i hrabra i borbena i drugačija od mene", rekla nam je tada glumica.

Jovana Stojiljković i Miloš Biković

Snažna je i Maraševa majka, koju u filmu iz 2018. godine tumači izvanredna Jasna Đuričić, koja do kraja utjelovljuje majku izmučenu problematičnim sinovima, čestim nedostatkom novca i agonijom koja ne prestaje za roditelje čija djeca skrenu s puta. U isto vrijeme, ona u svojoj djeci ne vidi mane, želi ih zaštititi i biti majka u punom smislu te riječi. Vidljiv je u ovoj seriji još jedan balkanski fenomen - iako je svijet podzemlja svijet u kojem se žene najčešće ne poštuju nimalo, iznimno se poštivaju majke. Razlika između žene i majke u tom smislu je iznimna i svjedoči razmjere seksizma koje živi podzemlje.

Isto je i s Carevom suprugom, glumica Anita Mančić u seriji je važna kao obiteljska žena na koju se oslanja njezin suprug i cijela im obitelj. Caru je supruga obiteljska okosnica, majka njihovog sina i žena koja cijelog života pati zbog njegovog životnog odabira. Ipak, kada su u pitanju njezine svetinje - sin i unuk, Mančić inzistira na Carevoj prisutnosti. Unatoč svoj težini koju njihov brak nosi i podnosi, Car i njegova supruga se vole.

Ista je situacija i u braku Marije i Vaje Đurašinovića, koje su utjelovili Tamara Krcunović i Ljubomir Bandović. Šef crnogorskog klana sa svojom suprugom ima turbulentan odnos, temperamentan i strastven, no u osnovi tog odnosa i dalje je ljubav. Tamara je nešto drugačija, baš kao što je i ovaj crnogorski par, no nema sumnje - ni njezin lik nema laku priču. Sve žene 'Južnog vetra' nose težinu prostora i konteksta u kojem se odvija njihov život, no njihova uloga u seriji je baš kao i u samom podzemlju - drugotna.