Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Zdravi savjeti

Zašto je svježi sir zdrav?

Svježi sir je bogat izvor kalcija, natrija i proteina, dok u sebi ima manji broj masti i ugljikohidrata. Odličan je izbor za sportaše i ljude kojima je potreban dodatan unos mliječnih proteina i niskokaloričan obrok.

Image
Foto: pixabay
RTL.HR/ 9.12.2021. u 6:28
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Zdravi savjeti

Pet zdravih navika do zdravog obroka

Image
Zdravi savjeti

Pet zdravih navika do zdravog obroka

Što je to svježi sir?

Svježi ili kremasti sir obično se smatra tradicionalnom namirnicom još iz antičkih vremena kada je riječ o iskoristivosti mlijeka. Danas, najčešće se dobiva iz pasteriziranog obranog mlijeka u koje se dodaju bakterijske kulture ili kiseline, tijekom kojeg procesa dobivamo tekući dio zvan sirutka i grude mlijeka koje se zatim daljnjim procesom oblikuju u sir. 

Koje su vrste svježeg sira?

Najpopularnija vrsta svježeg sira u našim krajevima je domaći kravlji svježi sir, koji vrlo rado jedemo s kiselim vrhnjem. Diljem svijeta najveću slavu su pak pobrali svježi sirevi iz Italije poput Mozzarelle, Ricotte i Mascarponea. Iz Grčke nam dolazi slavna Feta koja se tradicionalno pravi iz ovčjeg mlijeka. Quark nema određeno izvorište, no smatra se europskim sirom budući da se njegova proizvodnja može naći kod Nijemaca, Austrijanaca, Nizozemaca, Poljaka, Francuza itd. Iz Francuske nam dolaze još poznati Fromage i Faisselle, iako poput Nizozemaca veći su ljubitelji tvrdog sira. 

5 Razloga zašto jesti svježi sir

1. Bogat izvor kalcija

Sir kao mliječni proizvod bogat je kalcijem te odličan izbor kod mliječne prehrane za zdravi obrok. Svježi bijeli sir na 100 grama ima oko 160 mg kalcija. Kod fete na 60 g ide 270 mg kalcija, dok kod Mozzarelle na 28 g oko 200 mg kalcija. Kalcij je bitan za izgradnju kostiju i zuba, kod grčenja mišića i zgrušavanje krvi te općenito funkcioniranje naših stanica.

2. Odličan izvor proteina

Ovisno o vrsti sira, svježi sir može imati visok udio proteina. Svježi bijeli sir ima oko 11 g proteina, dok recimo mozzarella čak 28 g na 100 g sira. Proteini su bitni za naš rast te izgradnju kostiju i mišića. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

3. Prijatelj probave 

Zahvaljujući mliječnim proteinima i enzimima, svježi sir je dobar za našu probavu, osim ako je netko netolerantan na laktozu. 

4. Sadrži manje prezervativa

Baš zato što je svježi sir „svježi“ to znači i da obično sadrži manje prezervativa s obzirom da se mora konzumirati odmah ili kroz par dana. 

Upravo se čita

Image
slijedi svoje snove

Robert o slikarstvu: 'Roditelji misle da od slikarstva nema kruha, sve dok ne čuju da sam nešto prodao!'

5. Najmanji udio masti

Svježi sir za razliku od tvrdog ili sušenog sira ima i manji udio masti. Tako na 100 g svježeg kravljeg sira ide 4-5 g masti. Danas se mogu naći i različite opcije svježeg sira s manjim udjelom masti.  

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Recept

Odojak u pećnici – mesni užitak za slastan objed!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba