Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Savjet dana

8 savjeta za kupnju i pohranu namirnica

Kada se nađemo u kupnji namirnica, bitno je znati razlikovati dobre od loših te kako ih pravilno pohraniti prije konzumacije. Jeste li znali da što je više voće i povrće izloženo zraku i svjetlosti gubi svoje vrijedne vitamine?

Image
Foto: Pixabay
RTL.HR/ 5.12.2021. u 11:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Lista zdravlja

Idete li u kupovinu namirnica? Provjerite imate li na popisu ovih top 60 zdravih namirnica!

Image
Lista zdravlja

Idete li u kupovinu namirnica? Provjerite imate li na popisu ovih top 60 zdravih namirnica!

Bilo da kupujete na tržnici ili u supermarketu, bitno je razlikovati svježe namirnice, no isto tako znati da je njihov rok trajanja ograničen. Pravilna pohana je bitna, stoga pročitajte sljedećih 8 savjeta koji bi vam mogli pomoći kod kupnje. 

1. Što svježije, to bolje! 

Voće i povrće počinje gubiti vrijedne vitamine čim ih uberemo. Pokušajte kupovati kod provjerenih prodavača namirnice koje su ubrane dan ili dva prije prodaje. 

2. Obratite pažnju na izgled

Oštećene namirnice također gube svoje vitamine i birajte samo one koje su već dozrele (idealno na suncu, iako danas većina našeg voća i povrća raste u umjetnim staklenicima!)

3. Cjelovite namirnice, umjesto narezane

Danas, radi lakše konzumacije većina supermarketa već pripremi voće ili povrće tako što ga nareže na komadiće. Takve namirnice gube vitamine i minerale te ih izbjegavajte. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

4. Nisu sve namirnice za hladnjak

Neke namirnice nije potrebno stavljati u hladnjak kao što je to krumpir, luk ili banane, dok nekima treba dan-dva sobne temperature da sazriju prije nego što ih pohranite na hladniju temperaturu kao što su rajčice, kruške, nektarine ili breskve. 

5. Bez zraka molim! 

Što veća izloženost zraku namirnica utječe na gubitak vitamina te kada spremate namirnice u hladnjak pobrinite se da ih pohranite u zatvorene posude ili vrećice koje ne propuštaju zrak. 

Upravo se čita

Image
kakva ljubavna priča!

Kristijan o svojoj zaručnici: 'Ludo sam zaljubljen! Upoznali smo se na sezoni prije sedam godina'

6. Kod domaćih namirnica ostavite koru

Kora nije samo dekorativni zaštitni omotač voća i povrća, već je i bogat izvor vlakana i hranjivih tvari. Kupujete li od provjerenog uzgajivača ili dobavljača, jedite svježe namirnice s korom. 

7. Oprati ili namočiti?

Namakanjem u vodu, namirnice su opet osjetljive kada je riječ o gubitku vitamina. Bolje je lagano oprati u hladnoj vodi da bismo sačuvali što veću hranjivu vrijednost. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

8. Bez grudica, molim!

Kupujete li smrznutu hranu, obratite pažnju  na pakiranja u kojima su pojedinačni komadi stopljeni ili u „grudama“. To je obično znak da je namirnica bila otapana i ponovno smrznuta. Tako se uništava dobar dio vitamina i minerala. 


Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Zdrava prehrana

Istine i mitovi o alkalnoj prehrani: Možemo li hranom utjecati na pH našeg tijela?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba